break-fast روزتان را با این 10 صبحانه آغاز کنید

امروز هم مانند دیروز و روزهای قبل بی حوصله بلند شدید و ناشتا، لباس پوشیدید و از خانه بیرون رفتید؟! تا کی میخواهید اول صبح انقدر کسل کننده باشید؟! این رفتارها کم کم باعث میشوند تا فرد عادت به صبحانه نخوردن کند و دیگر نتواند از مهمترین وعده غذایی بهره ببرد. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به صبحانه خوردن علاقه چندانی ندارند، با به وجود آوردن تنوع غذایی در این وعده، می توانید صبحانه خوردن را برای خودتان به عادت تبدیل کنید. در ادامه ما 10 صبحانه بسیار خوشمزه و مغذی به شما معرفی میکنیم. با همراه باشید.

 

۱

فرنی و انواع توت‌ها: برای تهیه فرنی از جو و شیر خامه گرفته استفاده کنید و سپس به آن انواع توت‌ها مانند؛ توت‌فرنگی، تمشک و ذغال اخته اضافه کنید.

 

۲

لوبیا با نان تست: لوبیا حاوی بافت‌های حل‌شدنی است که مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و به شما در مدیریت‌کردن وزنتان کمک می‌کند. لوبیا را به همراه نان تست و مقداری کره بخورید.

 

۳

نان شیرینی حلقوی به همراه پنیر خامه‌ای کم چرب و ماهی آزاد دود داده شده: نان شیرینی حلقوی حاوی کربوهیدرات نشاسته‌ای است که به بدن انرژی لازم برای تحرک را می‌دهد. ماهی آزاد دود داده شده حاوی روغن امگا ۳ است.

 

۴

میوه و ماست: به وعده صبحانه خود ماست رژیمی و مقداری میوه اضافه کنید. مصرف ماست برای سلامتی استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری است.

 

۵

گوجه‌فرنگی، لوبیا، قارچ و نان تست: این مواد مغذی انرژی لازم برای فعالیت بدن را تامین می‌کنند.

 

۶

نان فانتزی و میوه: نان‌فانتزی حاوی مقادیر زیادی نشاسته است. به جای مالیدن کره بر روی آن از میوه استفاده کنید.

 

۷

شیر سویا یا شیر کم‌چرب: موزلی به سبک سوییسی حاوی پودر شیر است که میزان کلسیم صبحانه را افزایش می‌دهد به این صبحانه شیر سویا با کلسیم غنی شده بیفزایید.

 

۸

آب‌میوه خالص و غذای غله‌ای غنی‌شده با آهن: نوشیدن یک لیوان آب‌میوه مانند گریپ‌فروت و یا آب پرتقال به همراه ویتامین C موجب تسهیل در جذب آهن می‌شود.

 

۹

مصرف جایگزین‌ها: در صورتی که نتوانستید یک صبحانه کامل بخورید سعی کنید میوه‌هایی همچون انواع توت‌ها، سیب و موز به همراه مقداری شیر مصرف کنید.

 

۱۰

نیمرو یا تخم‌مرغ آب‌پز شده بر روی نان تست: خوردن تخم‌مرغ آب‌پز شده و یا نیمرو به همراه کمی شیر، پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

 

منبع: وب سایت آشپزی

ارسال شده در 13 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • خطرات جانبی مصرف فیبر برای دستگاه گوارش
  • 8 دلیل برای یادگرفتن زومبا
  • مواد غذایی و برخی ظروف سرامیکی مکزیکی که میزان سرب بالایی دارند
  • نوجوانان مراقب کبد چرب باشند
  • صدمات جسمی ناشی از استعمال سیگار راچگونه کاهش دهیم
  • تلفن همراه خود را به کمک باکتری ها شارژ کنید
  • افزایش سرعت تردمیل و تاثیر آن بر لاغر شدن
  • برای عضلات پشت آرنولد از چه شیوه ای استفاده می کرد؟
  • برای درمان خشکی لب این راهکارها را بخوانید
  • 7 رفتار عجیبی که دست انسان نیست
  • بزرگ شدن پروستات در اثر چه عواملی بوجود می آید؟
  • اختلالات تیروئیدی با این نشانه ها
  • تشدید میگرن حاد با آسم
  • خوردنی های چرب برای کاهش چربی بدن
  • سندرم خطرناک و نادر در دستان این پسر
  • محبوبترین ها

  • لرزش یا رعشه اندام ها با این عوامل
  • خواب سالم با این کارها
  • گیاهان خانگی تصفیه کننده هوای منزل
  • اعتیاد به این ماده خوراکی پرطرفدار
  • خانم شاغل و این موارد مهم
  • خوشبوکننده های سالم خوراکی
  • چاقی و اضافه وزن با سبک زندگی امروزی
  • خلاصه ای از اخبار سلامت امروز
  • تاثیرات مثبت یک حمام خوب
  • خواب روزانه و فواید مختلف آن
  • خطر این مواد غذایی را جدی بگیرید
  • مواجهه با معضل چاقی و اضافه وزن
  • برد و باخت در مصاحبه شغلی
  • عادات تاثیرگذار بر لاغری
  • 10 خاصیت درمانی ویژه نمک که تا کنون نمی دانستید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است