245

استفاده از انواع چشم بندها چه تاثیراتی بر روند خواب ما خواهند گذاشت آن ها که بالش چشم محسوب می شوند برای کاهش اختلالات خواب بسیار مناسب هستند اگر می خواهید خوابی آرام ودلپذیر داشته باشید از این چشم بندها استفاده کنید احساس تحریک‌پذیری، ناامیدی و یا عصبانیت نیز با کمک این چشم بندها از بین خواهد رفت با کمک این چشم بندها خوابی راحت و عمیق در انتظار شماست.

چشم‌بندهای خواب که پوششی نرم و کمی بزرگتر از عینک‌های معمولی‌اند چندین سال است که از سوی برخی افراد برای خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند اما وسایلی همه‌گیر نیستند

استفاده از چشم‌بندهای خواب که به بالش‌های چشم هم معروفند چندین مزیت دارد که سه دلیل مهمتر آنها در ادامه به نقل از نیوزپرس بیان شده است:
۱وسیله‌ای برای مراقبه و مدیتیشن
این وسایل به جلوگیری از پرت شدن حواس کمک می‌کنند که گامی ضروری در مدیتیشن به شمار می‌رود. حواس ما همچون اسب‌های وحشی هستند که اگر مهاری بر آنها ننهیم تمایل شدیدی به دویدن به هر سمت و سویی نشان می‌دهند. هنگامی که ذهن مشغول موضوعی یا نگران است، بویژه در مدیتیشن یا برای خوابیدن، این چشم‌بندها باعث می‌شود که نگاه انسان همچون دارتی به اطراف اتاق پرتاب نشود و اسب ذهن و خیال اهلی شود. در این حالت، چه روی زمین یا صندلی نشسته باشید و در حال تمرکز برای غرق شدن در مدیتیشن باشید و چه دراز کشیده و برای خوابیدن آماده می‌شوید، چنین چشم‌بندهایی کمک شایان توجهی به آرامش مورد نیاز مدیتیشن و پیش از خواب می‌کنند.
۲کمک به بهبود اختلالات خواب
برخی افراد ساعت‌ها سعی می‌کنند چشم‌هایشان را ببندند و تلاش کنند به خوابی راحت و عمیق فرو روند اما نتیجه تلاش آنها خیره‌شدن طولانی به سقف و انتظار برای خوابی است که گویا هرگز به سمتشان قدم برنمی‌دارد. بخصوص اگر مقداری اسطوخودوس روی این چشم‌بندها اسپری شود و سپس روی چشم‌ها گذاشته شوند، استنشاق بوی اسطوخودوس از طریق چشم‌بند در هر دم و بازدم به کاهش اختلال خواب کمک می‌کند و از آن‌جا که تاریکی بیشتری چشم‌ها را فرا گرفته است، خواب نیز زودتر به سراغ فرد می‌اید. این کار بسیار موثرتر از عادت برخی افراد در شمردن گوسفندهاست!
۳تحریک سیستم عصبی پاراسیمپاتتیک
عصب واگ که با عنوان عصب سرگردان نیز از آن یاد می‌شود، یکی از بازیگران اصلی در جریان واکنش بدن به عوامل استرس است. وقتی استرس شما را فرا می‌گیرد، این عصب نقشی کلیدی در کنترل و مهار میزان آن دارد. از سویی دیگر، شدت نور روی چشم‌ها باعث تحریک عصب واگ و فعال شدن سیستم پاراسیمپاتتیک هم می‌شود. بنابراین، وقتی احساس تحریک‌پذیری، ناامیدی و یا عصبانیت می‌کنید، استفاده از بالش چشم کمک شایان توجهی به بی‌اثر شدن این احساسات می‌کند.

منبع: سلامت نیوز

 

ارسال شده در 12 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • طرز تهیه یکی از خوش طعم ترین سوپ های لاغری
  • رژیم گندم و این فایده ها
  • همه چیز درمورد دوران بارداری و مراقبت های لازم
  • کشفیات جدید در مورد انواع سرطان روده
  • آیا تزریق واکسن آبله مرغان پیش از بارداری واجب است؟
  • انتخاب کردن نوع ورزش برای تناسب اندام مهم است
  • برجسته کردن گونه ممنوع
  • خطاهای مهلک افراد دیابتی ها
  • چرا مسموم می شویم
  • ورزش های مناسب برای افراد سالمند
  • سونا برای سلامتی چه فوایدی دارد؟
  • تنفر از صدای خویشتن
  • نگاهی دیگر به مضرات غذاهای آماده
  • افزایش خشونت، نزاع و درگیری در بین مردم
  • 2000 نوع ویروس عامل ایجاد سرماخوردگی
  • محبوبترین ها

  • چه زمان و با چه مشکلاتی پیش دکتر برویم
  • مداوای بلافاصله سرطان پوست با این دارو
  • باز کردن گچ دست علی رضا بیرانوند
  • گسترش سطح روابط دوستانه ایران و قبرس در زمینه ی پزشکی
  • زمان مشاهده رعد و برق این کارها را انجام دهید
  • عرق تن جایگزین آب اشامیدنی
  • این مطب ها شما را گول میزنند
  • با عینک جدید مرز بافت سرطانی و بافت سالم تشخیص داده می شود
  • ۷ دلیل برای گذاشتن قاچ‌های لیمو در اتاق خواب
  • میزان مصرف آنتی بیوتیک در ایران
  • دکتر احساسات خود باش
  • افتتاح اولین شبکه اجتماعی سلامت
  • سردی و کرختی دست و پا
  • دریافت امواج مغزی با تلفن همراه
  • سرطان و اتمام زندگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است