قهوه خورها توجه کنند!

با اینکه قهوه، به شیوه های بهداشتی و سفارشی بسته بندی می شود و دارای آنتی اکسیدان فراوان است، به دلیل شیوه هایی که مردم آن را مصرف می کنند، به ندرت یک نوشیدنی سالم برای بدن  ما محسوب می شود.

راههای زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند عادت های سالم نوشیدن قهوه را یاد بگیرید، که در اینجا ما شش راه ساده، برای خوردن قهوه (چای) سالم را ارائه می کنیم.

1: قهوه یا چای های ارگانیک را انتخاب کنید.

هر دو محصول چای و قهوه تمایل شدیدی به آفت کش ها دارند، پس برای جلوگیری از ورود این آفت کش ها به بدن خود، محصولات ارگانیک را انتخاب کنید تا بدنی سالم داشته باشید. (مصالح سالم، ساختمان بدنی سالم)

2: شکر ممنوع

اگر نمی توانید شکر را حذف کنید، می توانید از شکرهای طبیعی مثل پودر نارگیل استفاده کنید که در هر قاشق چایخوری تقریباً یک گرم کمتر شکر دارد. شاید در ابتدا تفاوت خیلی محسوس نباشد، اما در طول زمان به این معنی است که شما با یک حرکت، حدود 25% از شکر مصرفی خود در قهوه کم کرده اید.

3: دور شیرین کننده ها را خط بکشید.

بسیاری از شیرین کننده ها دارای فروکتوز بالا هستند که باعث افزایش وزن و چاقی می شوند و دارای مواد افزودنی مثل سوربات پتاسیم و بنزوات سدیم هستند. در مطالعات انسانی نشان داده شده است، که این مواد ژنوتوکسیک و جهش زا هستند.

4: با شربت های بدون قند و قندهای مصنوعی خداحافظی کنید.

اگر فکر می کنید چون از شیرین کننده های بدون قند استفاده می کنید سالم می مانید، حتماً در این باره تجدید نظر کنید.  نه تنها بیش از آنچه، روی آن ها نوشته می شود مواد نگهدارنده دارند بلکه این مواد توسط چربی ها جذب شده و باعث افزایش وزن می شوند که در نهایت باعث بیماری های التهابی مغز می شوند. ساخارین موجود در آن ها که مشتق شده از قطران زغال سنگ است، باعث مشکلات تنفسی، سردرد، بثورات پوستی و اسهال می شود.

5: شیر را از قهوه حذف کنید.

به جای شیر گاو می توانید از بادام یا شیر سویا استفاده کنید. تا جایی که ما می دانیم شیر گاو یک غذای سالم نیست.

6: از شیر قهوه ها حتماً دوری کنید.

سفید کننده های قهوه، از شربت ذرت جامد درست می شوند که تقریباً در بیشتر موارد اصلاح شده ژنتیکی هستند و باعث جهش ژنتیکی می شوند.

اگر این نکات را رعایت کنید می توانید با آرامش برای خودتان قهوه درست کرده، میل کنید و در آخر هم برای خود فال سلامتی بگیرید.

ارسال شده در 12 مهر 1395 توسط خانم عرب زاده با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت , عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • ۱۳ دلیل رابطه جنسی روزانه
  • با ورزش ریسک بوجود امدن سرطان سینه پس از یائسگی را کاهش دهیم
  • معضل وایبر باز شدن همسر
  • چگونه راننده ای هوشیار باشیم
  • عکس های توت سیاه و شاه توت
  • عمده ترین علل ناباروری،مشکلات تخمک گذاری و اختلالات اسپرم
  • دو بمب ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی
  • دو مورد آزمایش مهم برای آقایان
  • روش جدید برای تشخیص بیماری های زوال عقل
  • ماساژ بهترین هدیه برای کودک
  • ایجاد حساسیت در دندانها با این عوامل
  • دانستنی هایی در خصوص ماه گرفتگی روی پوست نوزاد
  • روشی تازه برای تولید آب آشامیدنی
  • آیا تازه مادر شده اید؟ لازم نیست دستپاچه شوید!
  • در فصل گرما خیار را به برنامه غذایی تان اضافه کنید
  • محبوبترین ها

  • با کرن بری خود را درمان کنید
  • عکس هایی از ساقه بامبو و خواص این گیاه
  • مصرف عناب برای درمان مشکلات بدن
  • کمک به برطرف شدن سرماخوردگی با این خوراکی ها
  • برای لاغر شدن گریپ‌فروت از آب هم موثرتر است
  • خاصیت های اعجاب آور انگور
  • خاصیت های درمانی گریپ فروت
  • برچسب روی میوه چه چیزهایی به شما میگوید
  • نکات مهم برای مصرف میوه در تابستان
  • زنان باردار شیر نارگیل را فراموش نکنند
  • برخی از خاصیت های آلو
  • مزایای سبزیجات تابستانی
  • ویژگیهای برخی میوه‌های نوبرانه پاییزی
  • لیستی از بهترین مواد خوراکی انرژی زا
  • میوه های محافظ سلامتی روده ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است