عوامل پیری زودرس چرا زود پیر میشویم؟ پیری زودرس

پیری زودرس بر اساس عوامل مختلفی به سراغ آدم می آید که در نوشته های پیشین به آن ها اشاره کردیم.در این مطلب میخواهیم شما را با عادت های دیگر که موجب پیری زودرس میشود آشنا نماییم.مطمئن باشید با خواندن و رعایت کردن این عوامل،خود را از پیری زودرس دور میکنید و جوانی تان را نگه خواهید داشت.

عدم تحرک فیزیکی کافی

داشتن تناسب اندام و ظاهری زیبا اغلب اوقات تنها دلیلی است که باعث روی آوردن به ورزش در اکثر ما افراد می شود.

اما، فواید ورزش بسیار فراتر از این موارد بوده و می تواند به جوان ماندن بیولوژیکی انسان ها کمک قابل ملاحظه ای کند.

تحقیقات نشان می دهد که کسانی که به طور منظم و پر انرژی ورزش می کنند در مقایسه با بزرگسالان سالمی که تحرک ندارند، تلومرهای بلندتری دارند – تلومرها نشانگرهای زیستی سلولی هستند که با گذر عمر کوتاه تر می شوند.

ورزش کردن متداوم می تواند از کاهش حافظه، افزایش التهاب و شیوع بیماری دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

پس، نگذارید تا “بدن تان زنگ بزندو فرسوده شود.”بنابراین، تحرک بدنی را به هر شکلی که دوست دارید مثل پیاده روی، دوچرخه سواری و یا حرکات موزون به زندگی روزمره خود وارد کرده و روزانه 25 تا 30 دقیقه را به آن اختصاص دهید.

در ضمن، سعی کنید که ورزش جزء عادات روزمره شما شده و به آن به عنوان بخش جدایی ناپذیر زندگی خود نگاه کنید.

روابط اجتماعی ضعیف

مطالعات نشان می دهد که داشتن دوستان خوب حتی بیشتر از روابط نزدیک خانوادگی و فامیلی به جوان ماندن افراد کمک می کند.

برخورداری از روابط دوستی با دیگران منجر به کاهش خشم، افسردگی و ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

بنابراین، حتی اگر زندگی پر مشغله ای دارید، سعی کنید زمانی را برای ارتباط با دیگران اختصاص داده و روابط اجتماعی خود را گسترش دهید.

در ضمن، می توانید از شبکه های اجتماعی و اینترنت استفاده کرده و در محیط مجازی با دوستان خود گفتگو کنید.

مصرف نامنظم سبزی و میوه

سبزی و میوه ها سرشار از ترکیباتی موسوم به آنتی اکسیدان می باشند که در تمیز کردن بدن از سلول های رادیکال آزاد نقش بسیار پر رنگی دارند.

در ضمن، سلول های رادیکال آزاد احتمال و خطر ابتلا به سرطان را در افراد افزایش می دهند.

اما، مصرف این مواد غذایی باید به صورت یک عادت همیشگی و روزمره باشد، زیرا آنتی اکسیدان های موجود در انواع سبزی و میوه معمولا برای تنها چند ساعت در بدن فعال می مانند.

بدین ترتیب، با مصرف دائم این مواد غذایی مهم می توانید به طور پیوسته بدن را از شر سلول ها غیر سالم و مضر خلاص کرده و از بروز پیری زودرس جلوگیری نمایید.

گوش دادن دایمی موسیقی به وسیله هدفون

هیچ چیز به این اندازه که دایم از دیگران بخواهید حرف های شان را تکرار کنند، به دلیل اینکه خوب نشنیده اید، فرد را پیر و حتی مانند 100 ساله ها نشان نمی دهد.

این روزها از دست دادن و یا کم شدن شنوایی، به دلیل دایما گوش کردن موسیقی به بلندی هزاران دسی بل رایج شده و سرعت یافته است.

ما هر روز با استفاده از هدفون ها و گوشی های هوشمند خود موسیقی گوش می دهیم و به گوش های خود کوچکترین توجهی نداریم.

برای اینکه به ناشنوایی و یا کم شنوایی زودرس دچار نشوید، تاجایی که می توانید صدای موسیقی را پایین بیاورید.

منبع : زندگی آنلاین

5 1000
ارسال شده در 14 مهر 1395 توسط با موضوع علمی | 462 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • بهترین خوراکی که می توان به همراه غذا خورد
  • پس از ورزش با آب هندوانه درد عضلانی را کاهش دهید
  • روزه و رعایت این نکات
  • واكسن “سياه سرخه” ثبت جهاني شده است
  • آیا می دانید هر مشکل برای خودش ورزش مخصوصی دارد؟
  • ظروف تفلون این آسیب ها
  • فواید و خاصیت های میوه به
  • پیشنهادی بسیار مفید برای بچه هایی که نمیخواهند تنها بخوابند
  • محبوبترین ها

  • چگونه خانواده از لحاظ عاطفی مستحکم شوند
  • با کودکی که مدام حرفتان را قطع می کند چه کنید
  • اطفال با خلقیات منفی
  • خنده رو ترین نوزاد دنیا
  • تشخیص مشکلات شنوایی در رده سنی پایین
  • برنامه های غذایی موثر برای بالا بردن استعداد
  • علائم تایید کننده سلامت جسمانی نوزاد
  • شایع ترین سرطان های دوران طفولیت
  • رپورتاژ

  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما