پیری زودرس

پیری زودرس بر اساس عوامل مختلفی به سراغ آدم می آید که در نوشته های پیشین به آن ها اشاره کردیم.در این مطلب میخواهیم شما را با عادت های دیگر که موجب پیری زودرس میشود آشنا نماییم.مطمئن باشید با خواندن و رعایت کردن این عوامل،خود را از پیری زودرس دور میکنید و جوانی تان را نگه خواهید داشت.

عدم تحرک فیزیکی کافی

داشتن تناسب اندام و ظاهری زیبا اغلب اوقات تنها دلیلی است که باعث روی آوردن به ورزش در اکثر ما افراد می شود.

اما، فواید ورزش بسیار فراتر از این موارد بوده و می تواند به جوان ماندن بیولوژیکی انسان ها کمک قابل ملاحظه ای کند.

تحقیقات نشان می دهد که کسانی که به طور منظم و پر انرژی ورزش می کنند در مقایسه با بزرگسالان سالمی که تحرک ندارند، تلومرهای بلندتری دارند – تلومرها نشانگرهای زیستی سلولی هستند که با گذر عمر کوتاه تر می شوند.

ورزش کردن متداوم می تواند از کاهش حافظه، افزایش التهاب و شیوع بیماری دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

پس، نگذارید تا “بدن تان زنگ بزندو فرسوده شود.”بنابراین، تحرک بدنی را به هر شکلی که دوست دارید مثل پیاده روی، دوچرخه سواری و یا حرکات موزون به زندگی روزمره خود وارد کرده و روزانه 25 تا 30 دقیقه را به آن اختصاص دهید.

در ضمن، سعی کنید که ورزش جزء عادات روزمره شما شده و به آن به عنوان بخش جدایی ناپذیر زندگی خود نگاه کنید.

روابط اجتماعی ضعیف

مطالعات نشان می دهد که داشتن دوستان خوب حتی بیشتر از روابط نزدیک خانوادگی و فامیلی به جوان ماندن افراد کمک می کند.

برخورداری از روابط دوستی با دیگران منجر به کاهش خشم، افسردگی و ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

بنابراین، حتی اگر زندگی پر مشغله ای دارید، سعی کنید زمانی را برای ارتباط با دیگران اختصاص داده و روابط اجتماعی خود را گسترش دهید.

در ضمن، می توانید از شبکه های اجتماعی و اینترنت استفاده کرده و در محیط مجازی با دوستان خود گفتگو کنید.

مصرف نامنظم سبزی و میوه

سبزی و میوه ها سرشار از ترکیباتی موسوم به آنتی اکسیدان می باشند که در تمیز کردن بدن از سلول های رادیکال آزاد نقش بسیار پر رنگی دارند.

در ضمن، سلول های رادیکال آزاد احتمال و خطر ابتلا به سرطان را در افراد افزایش می دهند.

اما، مصرف این مواد غذایی باید به صورت یک عادت همیشگی و روزمره باشد، زیرا آنتی اکسیدان های موجود در انواع سبزی و میوه معمولا برای تنها چند ساعت در بدن فعال می مانند.

بدین ترتیب، با مصرف دائم این مواد غذایی مهم می توانید به طور پیوسته بدن را از شر سلول ها غیر سالم و مضر خلاص کرده و از بروز پیری زودرس جلوگیری نمایید.

گوش دادن دایمی موسیقی به وسیله هدفون

هیچ چیز به این اندازه که دایم از دیگران بخواهید حرف های شان را تکرار کنند، به دلیل اینکه خوب نشنیده اید، فرد را پیر و حتی مانند 100 ساله ها نشان نمی دهد.

این روزها از دست دادن و یا کم شدن شنوایی، به دلیل دایما گوش کردن موسیقی به بلندی هزاران دسی بل رایج شده و سرعت یافته است.

ما هر روز با استفاده از هدفون ها و گوشی های هوشمند خود موسیقی گوش می دهیم و به گوش های خود کوچکترین توجهی نداریم.

برای اینکه به ناشنوایی و یا کم شنوایی زودرس دچار نشوید، تاجایی که می توانید صدای موسیقی را پایین بیاورید.

منبع : زندگی آنلاین

ارسال شده در 14 مهر 1395 توسط سلمان آرین با موضوع علمی

پیشنهاد سردبیر

  • مواد طبیعی محافظت کننده از پوست دربرابر آفتاب
  • از استخوان هایمان بدرستی مراقبت کنیم
  • بدنسازی و فرمول ریکاوری را بشناسید
  • اختلال درجه چشم با این کار
  • میوه ها چه شگفتی هایی دارند؟
  • مرطوب کردن هوای منزل چه فواید و مضراتی دارد؟
  • تصاویری از سوزن اپیدورال
  • بخورنخورهای زیر یک سال
  • با ساده ترین داروهای خانگی موهای خشک را درمان کنید
  • کاهش همزمان وزن و دیابت با گیاه گالگا
  • خانم ها از این مکمل ها استفاده نکنند
  • دلیل کاهش استرس توسط ورزش
  • ارتباط میان آلزایمر و کم شدن وزن
  • خاصیت های گوجه فرنگی برای بدن
  • خروپف می تواند بروز آلزایمر را 10 سال جلو بیندازد
  • محبوبترین ها

  • اگر اهل سونا هستید بخوانید
  • از کجا بفهمیم تعادل هورمونی داریم یا نه؟
  • انواع موارد اعتیاد آور در افراد مختلف
  • روش های درمانی تشخیصی برای سرطان سینه
  • شکم بزرگ و اندامی لاغر
  • زیان جبران ناپذیر اسپری های ضد عرق
  • بررسی دستبند هوشمند mi band 2 از شرکت شیائومی
  • جدول زمانی و مراحل ترک سیگار
  • فایده های بیشمار حبوبات
  • چگونه در معرض گرمازدگی قرار نگیریم
  • وقتی ما خواب هستیم، برای بدن چه اتفاقی می افتد؟
  • پیشگیری از بروز درد شکم با این عوامل مهم
  • تشخیص بیماری مالاریا با شیوه جدید در عرض چند ثانیه
  • غدد سباسه در کجا قرار دارد و کارش چیست؟
  • خطر مرگ با مصرف این دارو در بین دانشجویان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است