دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی

سلامت زندگی راه سالم

بر زندگی سالم قدم بزنید!

با شروع از امروز، زندگی سالم در دسترس شماست. مطمئنا، زندگی سالم یک تعهد بلند مدت است نه یک مد زودگذر. گام های شما در حال حاضر است که امروز سالم تر از دیروز خواهید شد و راه را برای زندگی سالم فردا، پیدا می کنید.چک لیست زیر، شروعی در خور توجه، برای یک زندگی سالم است.

 گام شماره 1: نگاهی به موقعیت خود بیندازید.

  • دکتر و دندانپزشک خود را ملاقات کنید.
  •  قد و وزن خود را اندازه گیری  کنید و به بررسی شاخص توده بدن خود بپردازید، اگر در اندازه گیری دور کمر  متوجه اضافه وزن خود شدید بدانید سلامت شما را در معرض خطر است.·
  • یک یادداشت غذایی داشته باشید. همه چیز هایی را که برای یک روز می خورید و عادلانه و بدون خجالت بنویسید.·

شبکه های اجتماعی خود در نظر بگیرید. روابطتان با خانواده و دوستانتان چه قدر قوی هستند؟ آیا شما در گروه های اجتماعی یا معنوی که زندگی شما را غنی سازی  کند ارتباط دارید؟  به یاد داشته باشید که انسان ها به روابط مثبت و پایدار نیاز دارند.

گام شماره 2: آتش را خاموش کنید.

اگر شما می دانید که با مشکلات سلامتی مزمن، مثل بیماری های قلبی، دیابت، افسردگی، ورم مفاصل، و یا شرایط دیگر، مواجه هستید درمان یک اولویت بدیهی برای زندگی سالم شماست. پس رفتارهای پر خطر، مانند سیگار کشیدن، و اعتیاد از هر نوع را کنار بگذارید و پزشک خود را حتماً ملاقات کنید.

گام شماره 3: بیشتر حرکت کنید.

  •  رکوردهای پیاده روی خود را ثبت کنید تا پیاده روی برایتان سرگرم کننده تر باشد.
  • 10% درصد از یک چیز، بهتر از 100% از هیچ چیز است. اگر حتی ده دقیقه در روز وقت دارید لااقل همان ده دقیقه را پیاده روی کنید.

گام شماره 4: رژیم غذایی خود را ارتقا دهید.

  • به جای «من مجبورم میوه بخورم» بگویید: «من دوست دارم میوه و سبزیجات بخورم.»
  • سرعت و مزه مواد غذایی را زمانی که تلویزیون تماشا می کنید، کار میکنید و یا درایو گوش می دهید کم کنید.
  • از رنگین کمانی از میوه های متنوع در روز استفاده کنید.

گام شماره 5: استرس خود را مدیریت کنید.

  • از ورود به موقعیت های استرس زا پیشگیری کنید.
  • هنگام بروز مشکل آن را حل و بر استرس خود غلبه کنید و با شرایط کنار بیایید.

گام شماره 6: خواب بهتر

  • دوساعت قبل از خواب، تلویزیون و کامپیوتر تماشا نکنید.
  • قبل از خواب حمام آب گرم بگیرید.
  • برنامه ای منظم برای خوای داشته باشید.
  • به اندازه کار و ورزش به خواب هم اهمیت دهید.

گام شماره7: روابط خود را بهبود ببخشید.

  • زندگی سالم فقط رژیم غذایی و ورزش و عادات شخصی نیست. این موضوع به روابط مثبت شما با دیگران هم مرتبط است پس با دیگران ارتباطی دوستانه تر داشته باشید و موارد این چک لیست را فراموش نکنید.
5 1000
ارسال شده در 13 مهر 1395 توسط با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت , عمومی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x