سلامت زندگی راه سالم

بر زندگی سالم قدم بزنید!

با شروع از امروز، زندگی سالم در دسترس شماست. مطمئنا، زندگی سالم یک تعهد بلند مدت است نه یک مد زودگذر. گام های شما در حال حاضر است که امروز سالم تر از دیروز خواهید شد و راه را برای زندگی سالم فردا، پیدا می کنید.چک لیست زیر، شروعی در خور توجه، برای یک زندگی سالم است.

 گام شماره 1: نگاهی به موقعیت خود بیندازید.

  • دکتر و دندانپزشک خود را ملاقات کنید.
  •  قد و وزن خود را اندازه گیری  کنید و به بررسی شاخص توده بدن خود بپردازید، اگر در اندازه گیری دور کمر  متوجه اضافه وزن خود شدید بدانید سلامت شما را در معرض خطر است.·
  • یک یادداشت غذایی داشته باشید. همه چیز هایی را که برای یک روز می خورید و عادلانه و بدون خجالت بنویسید.·

شبکه های اجتماعی خود در نظر بگیرید. روابطتان با خانواده و دوستانتان چه قدر قوی هستند؟ آیا شما در گروه های اجتماعی یا معنوی که زندگی شما را غنی سازی  کند ارتباط دارید؟  به یاد داشته باشید که انسان ها به روابط مثبت و پایدار نیاز دارند.

گام شماره 2: آتش را خاموش کنید.

اگر شما می دانید که با مشکلات سلامتی مزمن، مثل بیماری های قلبی، دیابت، افسردگی، ورم مفاصل، و یا شرایط دیگر، مواجه هستید درمان یک اولویت بدیهی برای زندگی سالم شماست. پس رفتارهای پر خطر، مانند سیگار کشیدن، و اعتیاد از هر نوع را کنار بگذارید و پزشک خود را حتماً ملاقات کنید.

گام شماره 3: بیشتر حرکت کنید.

  •  رکوردهای پیاده روی خود را ثبت کنید تا پیاده روی برایتان سرگرم کننده تر باشد.
  • 10% درصد از یک چیز، بهتر از 100% از هیچ چیز است. اگر حتی ده دقیقه در روز وقت دارید لااقل همان ده دقیقه را پیاده روی کنید.

گام شماره 4: رژیم غذایی خود را ارتقا دهید.

  • به جای «من مجبورم میوه بخورم» بگویید: «من دوست دارم میوه و سبزیجات بخورم.»
  • سرعت و مزه مواد غذایی را زمانی که تلویزیون تماشا می کنید، کار میکنید و یا درایو گوش می دهید کم کنید.
  • از رنگین کمانی از میوه های متنوع در روز استفاده کنید.

گام شماره 5: استرس خود را مدیریت کنید.

  • از ورود به موقعیت های استرس زا پیشگیری کنید.
  • هنگام بروز مشکل آن را حل و بر استرس خود غلبه کنید و با شرایط کنار بیایید.

گام شماره 6: خواب بهتر

  • دوساعت قبل از خواب، تلویزیون و کامپیوتر تماشا نکنید.
  • قبل از خواب حمام آب گرم بگیرید.
  • برنامه ای منظم برای خوای داشته باشید.
  • به اندازه کار و ورزش به خواب هم اهمیت دهید.

گام شماره7: روابط خود را بهبود ببخشید.

  • زندگی سالم فقط رژیم غذایی و ورزش و عادات شخصی نیست. این موضوع به روابط مثبت شما با دیگران هم مرتبط است پس با دیگران ارتباطی دوستانه تر داشته باشید و موارد این چک لیست را فراموش نکنید.

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 13 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت , عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • چه میان وعده هایی ادرار آور هستند؟
  • بیماری قلبی و درمان آن با دارو
  • تغذیه از نظر چشمی
  • پسر ایرانی که در هفت ماه هفتاد کیلیو وزن کم کرد
  • کسانی که کلیه های سنگ سازی دارند بخوانند
  • سالاد برگ کلم قمری
  • 15 نشانه افرادی که کارشان را دوست ندارند
  • صحبتهای روانشناس امروز در مورد فوبیا
  • محبوبترین ها

  • چطور با افراد بی ادب رفتار کنیم؟
  • تمرین حس شادی در زندگی
  • حس اعتماد به نفس
  • چه ارتباطی بین احساس گناه و شرم و اضطراب وجود دارد؟
  • اشخاص افسرده و روابط میان جنسیت های مختلف
  • کنکور و استرس شرکت کنندگان
  • چطوری ازمداخله بزرگترها در زمان عقد پیشگیری کنیم؟
  • حال و روز زوجین پس از طلاق
  • رپورتاژ

  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است