دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

موادغذایی حاوی پتاسیم مواد غذایی سرشار از پتاسیم کنترل فشار خون با دریافت پتاسیم تنظیم سطح پتاسیم در بدن پتاسیم

پتاسیم جزو مهمترین مواد طبیعی مورد نیاز بدن است که برای انواع فعالیت های بدنی نیاز به آن پیدا خواهید کرد می خواهیم  منابع موثر برای دریافت آن را بشناسیم سیب ،موز ،ماست ،سیب زمینی و ماهی سالمون  حاوی پتاسیم بالایی هستند پیشنهاد می کنیم از مصرف آن ها غافل نباشید و این ماده مهم را از بدنتان دریغ نکنید.

پتاسیم، سومین ماده معدنی فراوان بدن است، اما بسیاری از افراد مقدار کافی این ماده را مصرف نمی کنند

از جمله فواید پتاسیم عبارتند از: کاهش ریسک سکته؛ بهبود سلامت استخوان ها و عملکرد مغز؛ افزایش متابولیسم، و رشد بافت عضلانی.
فهرست مواد خوراکی مملو از پتاسیم در ادامه ارائه می شود که با گنجاندن آنها در رژیم غذایی تان، می توانید این ماده معدنی بدن تان را تامین کنید.

سیب

سیب حاوی ۱۰۷ میلیگرم پتاسیم است که به ما کمک می کند تا به بخشی از ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم مورد نیاز بدن مان در طول روز دست یابیم.
موز
یکی از معروف ترین منابع پتاسیم موز است. این میوه حاوی بیش از ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم بوده و منبع خوب فیبر، ویتامین های B ۶ و C بشمار می آید.
آووکادو
این میوه حاوی ۹۷۵ میلی گرم پتاسیم بوده و یکی از غنی ترین منابع پتاسیم بشمار می آید.
سیب زمینی
یک سیب زمینی پخته حاوی ۹۴۱ میلی گرم پتاسیم است و در مقایسه با یک سیب زمینی شیرین نیمه پخته با میزان پتاسیم ۵۴۲ میلی گرم، پتاسیم بیشتری دارد.
ماست
زمانیکه ماست از شیر کامل و تصفیه نشده تهیه شود حاوی ۴۲۰ میلیگرم پتاسیم است. ماست کم چرب با میزان ۳۸۰ میلی گرم، میزان پتاسیم نسبتا کمتری دارد و ماست یونانی حاوی ۲۵۰ میلیگرم پتاسیم است.
ماهی سالمون
براساس نوع ماهی، میزان پتاسیم یافت شده در یک ماهی ۸۵ گرمی می تواند از ۲۹۲ تا ۵۳۴ میلی گرم باشد.

منبع: سلامت نیوز

 

5 1000
ارسال شده در 13 مهر 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • زمان بندی غذاهای مختلف در تغذیه کودکان شیرخوار
  • همایش معرفی طب ایرانی در چین برگزار می شود
  • تأثیر غذاهای چرب در نوجوانی بر خطر ابتلا به سرطان سینه در بزرگسالی
  • تاثیر امراض قندی بر چشمها
  • اقدام خیر خواهانه دانشجویان دانشگاه تهران
  • مطالبی در ارتباط با تجمع سرومن ( واکس گوش) Cerumen Impaction
  • مفهوم والد مقتدر روانشناسی چه معنایی دارد؟
  • پس از ورزش سرد کردن بدن چقدر مهم است؟
  • محبوبترین ها

  • از بین بردن چربی با نگهداری از ماهیچه ها
  • ورزش های کم خرج ولی موثر را انجام دهید
  • در ورزش پرورش اندام توجه به چه توصیه هایی ضرورت دارد
  • برای به دست آوردن عضله‌ این ۱۰ قانون را باید یاد بگیرید
  • دلیل اصلی چاقی و اضافه وزن ایرانی ها چیست؟
  • ورزش خانم ها و این تاثیرات مختلف
  • 14 توصیه باب هارپر برای کم کردن سریع وزن
  • اصول استفاده از تمرینات کششی و دستگاههای بدنسازی
  • رپورتاژ

  • کلینیک چشم پزشکی ساج
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • انواع گردشگری سلامت و پزشکی
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • کلینیک پوست و لیزر سیندخت
  • ارکید
    کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x