bananas-7546411453218736

پتاسیم جزو مهمترین مواد طبیعی مورد نیاز بدن است که برای انواع فعالیت های بدنی نیاز به آن پیدا خواهید کرد می خواهیم  منابع موثر برای دریافت آن را بشناسیم سیب ،موز ،ماست ،سیب زمینی و ماهی سالمون  حاوی پتاسیم بالایی هستند پیشنهاد می کنیم از مصرف آن ها غافل نباشید و این ماده مهم را از بدنتان دریغ نکنید.

پتاسیم، سومین ماده معدنی فراوان بدن است، اما بسیاری از افراد مقدار کافی این ماده را مصرف نمی کنند

از جمله فواید پتاسیم عبارتند از: کاهش ریسک سکته؛ بهبود سلامت استخوان ها و عملکرد مغز؛ افزایش متابولیسم، و رشد بافت عضلانی.
فهرست مواد خوراکی مملو از پتاسیم در ادامه ارائه می شود که با گنجاندن آنها در رژیم غذایی تان، می توانید این ماده معدنی بدن تان را تامین کنید.

سیب

سیب حاوی ۱۰۷ میلیگرم پتاسیم است که به ما کمک می کند تا به بخشی از ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم مورد نیاز بدن مان در طول روز دست یابیم.
موز
یکی از معروف ترین منابع پتاسیم موز است. این میوه حاوی بیش از ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم بوده و منبع خوب فیبر، ویتامین های B ۶ و C بشمار می آید.
آووکادو
این میوه حاوی ۹۷۵ میلی گرم پتاسیم بوده و یکی از غنی ترین منابع پتاسیم بشمار می آید.
سیب زمینی
یک سیب زمینی پخته حاوی ۹۴۱ میلی گرم پتاسیم است و در مقایسه با یک سیب زمینی شیرین نیمه پخته با میزان پتاسیم ۵۴۲ میلی گرم، پتاسیم بیشتری دارد.
ماست
زمانیکه ماست از شیر کامل و تصفیه نشده تهیه شود حاوی ۴۲۰ میلیگرم پتاسیم است. ماست کم چرب با میزان ۳۸۰ میلی گرم، میزان پتاسیم نسبتا کمتری دارد و ماست یونانی حاوی ۲۵۰ میلیگرم پتاسیم است.
ماهی سالمون
براساس نوع ماهی، میزان پتاسیم یافت شده در یک ماهی ۸۵ گرمی می تواند از ۲۹۲ تا ۵۳۴ میلی گرم باشد.

منبع: سلامت نیوز

 

ارسال شده در 13 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • از افسردگی بعد زایمان چه می دانید؟
  • چگونه به افسرده ها کمک برسانیم
  • فرار از بیماری های مزمن با این کار ساده
  • زخم معده و دانستنی های مهم در مورد آن
  • تجربه قویترین حس لامسه
  • علائم قبل از عادت ماهیانه
  • از ارتباط میان پارکینسون با اختلال افسردگی
  • چگونه حساسیت بدن به گلوتن موجود در نان را تشخیص دهیم
  • برای محل کار چه لوازم آرایشی بهداشتی مناسب است
  • حقایقی در مورد داروی مترونیدازول
  • افکار مخرب و آسیب رسان به روح و روان
  • یافتن جایگاه ضمیر خود آگاه در مغر انسان
  • چه نوع مواد غذایی رژیمی در فصل پاییز استفاده کنیم؟
  • چه زمانی میگوئیم کسی مبتلا به سندرم عدم حساسیت به آندروژن شده است
  • عوارض مرگبار مصرف انواع مواد شوینده
  • محبوبترین ها

  • سلامت مو با چرب کردن به آنها
  • کرم پودر برای پوست های زرد، روشن، متوسط و تیره
  • رسپی اسکراب شکری گریپ فروت برای زیبایی پوست
  • راه حل دائمی و طبیعی برای از بین بردن دانه های سرسیاه
  • آموزش درست کردن نوارهای تمیزکننده منافذ پوست
  • ناخن هایی که شکل بد و رنگ بد دارند نشانگر چه هستند
  • صورت و بدنی برنزه با این راههای ساده
  • روش خانگی برای مراقبت از پوست های چرب و خشک
  • عوارض جانبی نامطلوب بوتاکس
  • جراحی زیبایی بینی و رضایت نداشتن از آن
  • 5 قانون برای جوان نگه داشتن موهایتان بعد از چهل سالگی
  • تیرگی اطراف چشم را بطور موثر از بین ببرید
  • تاثیر خوردن شیرینی جات بر ایجاد جوش و آکنه
  • امواج رادیویی مناسب برای جوانسازی پوست
  • شیوه هایی برای نگهداری و زیبایی موهای رنگ شده
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است