مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی

3535

داروخانه ها جای مناسبی برای تهیه محصولات تخصصی برای پوست و مو نیستند محصولات زیبایی که در داروخانه ها و توسط مشاوره های درمانی پوست و مو به شما ارائه می شوند را تهیه نکنید چون آن ها جنبه فروشندگی دارند تا پزشکی ،متخصص پوست می تواند شما را در زمینه درمان مشکلات پوستی تان راهنمایی کند ولاغیر!

عضو انجمن متخصصین پوست ایران نسبت به اینکه فضای مجازی و برخی از داروخانه ها به محلی برای تبلیغ و مشاوره های درمانی پوست و مو تبدیل شده است؛ هشدار داد.

،همایون مژدهی آذر عضو انجمن متخصصین پوست با اشاره به اینکه امروزه با ایجاد شبکه های اجتماعی به خصوص در تلفن های همراه، حجم وسیعی از اطلاعات از طریق گپ گاه(چت روم) و کانال‌ها به مخاطبان ارائه می شود، گفت: گردانندگان بسیاری از این فضاها نه تنها پزشک نیستند، بلکه هیچ سررشته ای هم در زمینه های پزشکی و سلامت ندارند و از این فرصت فقط برای سوداگری استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه نظارتی بر روی محتوای ارسال شده در این نوع فضاها که اقدام به ارائه تبلیغات و مشاوره های پزشکی به ویژه در حوزه تخصصی پوست و مو می کنند، نیست، افزود: فضای تبلیغاتی جامعه پزشکی مجله های علمی مختص این جامعه است که چارچوب آن با اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان نظام پزشکی مشخص است.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران تصریح کرد: بطور کلی تبلیغات علاوه بر جذابیت برای مخاطب، می توانند بسیار ترغیب کننده هم باشند به ویژه اگر از مجاری قانونی آن انجام نشوند که برای جذب مخاطب بیشتر به هر ترفندی برای فروش محصول خود دست می زنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا داروخانه ها مجاز به تبلیغ و ارائه مشاوره در حوزه پوست و مو به مراجعه کنندگان هستند، اظهار کرد: انجام این کار غیرقانونی است و بازرسان وزارت بهداشت نیز به چند داروخانه که اقدام به چنین کاری کرده اند، اخطار داده و خود انجمن داروسازان ایران نیز نسبت به این مسئله شاکی است زیرا وجهه داروسازان را زیر سوال می برد.

به گفته مژدهی آذر داروخانه ها حق ندارند غیر از داروهای OTC(بدون نسخه) که لیست آنها کاملا مشخص است، هیچ دارویی را بدون نسخه پزشک و متخصص مربوطه به مراجعه کنندگان ارائه دهند و داروهای حوزه پوست و مو نیز از این امر مستثنی نیستند.

وی عدم آگاهی مردم را در تشخیص و مراجعه به متخصصین پوست برای دریافت خدمات درمانی لازم یکی از معضلاتی دانست که امروزه جامعه متخصصین پوست با آن مواجه است و تصریح کرد: مردم باید از طریق رسانه ها و آموزش های لازم اطلاعات کافی را برای تشخیص افراد متخصص از غیر متخصص پیدا کنند که برای این منظور انجمن متخصصین پوست ایران برای اطلاع رسانی همگانی و ارتقاء سطح آگاهی و معرفی افراد صلاحیت دار حوزه بیماری‌ها و مشکلات پوست، مو و زیبایی اطلاعیه ای را منتشر کرده است.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران در خصوص جزییات این اطلاعیه بیان داشت : در بخشی از این اطلاعیه که مورد تایید اعضاء انجمن و ارگان‌های ذیربط است با توجه به تبلیغات گسترده و غیرواقعی در حوزه پوست و زیبایی از هموطنان خواسته شده هنگام انتخاب پزشک معالج خود به وجود کلمه «متخصص پوست» در مهر و سرنسخه وی دقت کرده و «شماره عضویت در انجمن متخصصین پوست ایران» و «درج لوگو(نشان) مخصوص انجمن روی سرنسخه و مهر» پزشک را نیز جهت تایید ملاحظه کنند.

مژدهی آذر یادآور شد: اسامی و محل فعالیت متخصصین پوست کشور درسایت انجمن متخصصین پوست ایران به نشانی www.irsod.net دردسترس عموم قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان
5 1000
ارسال شده در 12 مهر 1395 توسط با موضوع اخبار پزشکی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x