carnes

اگر می خواهید طول عمر مناسبی داشته باشید بهتر است به کاهش اشتها، متعادل کردن سوخت و ساز بدن، تقویت دستگاه ایمنی خود توجه کنید چون در سلامتی شما نقش زیادی ایفا می کنند  رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات و کم پروتئین به شما در این زمینه کمک زیادی میکند با ایجاد تعادل در اشتها هورمونهایتان نیز متعادل خواهند شد و در نتیجه بدنی سالم تر و عمری طولانی تر خواهید داشت.

محققان استرالیایی پی برده‌اند بر خلاف آن چیزی که به نظر می‌رسد، شاید یک رژیم غذایی کم پروتئین و پر کربوهیدرات، برای افزایش طول عمر و مبارزه با چاقی مفیدتر باشد.

مقاله آنها که در ژورنال علمی Cell Metabolism منتشر شده، تصویر واضحی را از نقش هورمونی به نام Fibroblast Growth Factor 21 (FGF21) توصیف می‌کند. این هورمون اصطلاحا به آبشار جوانی شناخته شده و عمدتا در کبد تولید می‌شود.مطالعات قبلی پی نشان داده‌اند که هورمون FGF21 در کاهش اشتها، متعادل کردن سوخت و ساز بدن، تقویت دستگاه ایمنی و افزایش طول عمر نقش مهمی دارد. همچنین این هورمون کاربرد درمانی برای دیابت هم دارد. اما درباره اینکه این هورمون در بدن ما چگونه ترشح و آزاد می‌شود، اطلاعات کمی داریم.

حالا محققان دانشگاه سیدنی پی برده‌اند که رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات و کم پروتئین بهترین روش برای افزایش سطح FGF21 در موش‌ها هستند.

«سامانتا سولون»، نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: «علیرغم محبوبیت رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین، تحقیقات ما نشان می‌دهد که با افزایش سن، دقیقا برعکس آن برای ما مفید است. یعنی رژیم غذایی کم پروتئین و پر کربوهیدرات برای سلامتی ما در سنین بالاتر و افزایش طول عمر بیشترین سود را دارد.»

«افزایش میزان هورمون FGF21 به تعادل میان پروتئین و کربوهیدرات بستگی دارد و این تعادل هم برای کنترل میزان اشتها نسبت به پروتئین اهمیت دارد.»

این یافته‌های جدید محققان را یک قدم به نحوه ساز و کار FGF21 نزدیک‌تر می‌کند و نحوه استفاده از آن به افراد کمک می‌کند که بیشتر عمر کنند و زندگی سالم‌تری داشته باشند.

در این تحقیق ۲۵ رژیم غذایی با میزان پروتئین، کربوهیدرات، چربی و محتوای انرژی متفاوت روی موش‌ها آزمایش شد.

منبع : دیجی مگ

 

ارسال شده در 21 مهر 1395 توسط writer.m با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • با با بلفاروپلاستی چطوری چهره را زیباتر کنیم
  • آشنایی با رژیم رنگین‌کمانی
  • اشتباهات روزمره شما
  • زمین لرزه خفیف در علی آبادکتول
  • حاملگی و پشت میز نشینی
  • پیشنهاد امروز برای شما، سوپ سلامتی
  • اهمیت حفاظت از قلب کودک در دوران بارداری
  • شناسایی هر گونه آلرژی های غذایی در کودک
  • شرح حالی از بیماران ام اس
  • بررسی فواید و مضرات پاستیل
  • روزهای مناسب برای برقرای رابطه جنسی برای زنان
  • شایع ترین بیماریهای کودکان کار
  • احساس دشواری در تنفس و بیماری قلبی
  • ال ای دی بجای ام آر آی و رادیوگرافی
  • به نظر شما پیتزا برای بدن مضر می باشد؟
  • محبوبترین ها

  • ارتباط کالری و مصرف انرژی
  • تجربه لاغری با کمک فیبرها
  • فرار از بیماری های مزمن با این کار ساده
  • غذاهای پرکالری را بشناسید
  • کالری جوانه گندم
  • مباحثی در ارتباط با بروکلی که نمی دانستید
  • چگونه بفهمیم که بدنمان نیازمند مکمل های غذایی است؟
  • سرطانزابودن چیپس و پفک
  • خطر سرطان مثانه را جدی بگیرید
  • تغذیه سالم با انتخاب این غذاها
  • آب پنیر و تاثیر آن در لاغری
  • غذا هایی که با هم ناسازگار هستند را بشناسید
  • مواد خوراکی مضر برای ابتلا به سرطان
  • نوشیدن این مواد سبب چاقی می شود
  • برای مراقبت از استخوان درحین رژیم لاغری باید لبنیات زیادی بخورید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است