مشاوره زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت

کاهش ریز مو فرمول طبیعی کاهش ریز مو فرمول طبیعی

 

شناخت ویتامین ها و مواد معدنی که برای سلامتی مو به آنها نیاز دارید یک تکنیک و روش خوب برای حفظ و مواظبت بیشتر در موها که به عنوان یکی از مهمترین عوامل زیبای شما است می باشد. حال می خواهیم شما را با فرمول های طبیعی کاهش ریزش مو آشنا نماییم.

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، هیچ انسانی دوست ندارد تا با ریزش موی سر مواجه باشد، اما این شرایط برای میلیون ها نفر در سراسر جهان رخ می دهد. ریزش مو اغلب قابل درمان است و در بسیاری موارد تنها با دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم که سرشار از ویتامین هایی مشخص برای مقابله با ریزش مو است می توان این کار را انجام داد.

 حصول اطمینان از این که مواد غذای مناسب برای سلامت کلی خود را مصرف می کنیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آن چه مصرف می کنیم نقش چشمگیری در سلامت موهای ما ایفا می کند.

هم مردان و هم زنان نیازمند دریافت مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد مغذی از رژیم غذایی خود برای جلوگیری از ریزش مو هستند و این مواد در بسیاری از مواد غذایی و مکمل های غذایی یافت می شوند.

بسیاری از مردم جهان درباره ویتامین ها و مواد معدنی موثر در کاهش ریزش مو و نقشی که در سلامت کلی ما ایفا می کنند اطلاعات چندانی ندارند و یا اصلا با آنها آشنا نیستند. بر همین اساس، آشنایی با انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی که به آنها نیاز دارید و تصمیم گیری درباره این که به مقدار بیشتر یا کمتر از کدام یک نیاز دارید، ایده خوبی است.

در ادامه قصد داریم با برخی از ویتامین ها و مواد معدنی که در ریزش مو موثر هستند، بیشتر آشنا شویم.

ویتامین A

ما برای تولید چربی پوست سر (Sebum) به ویتامین A نیاز داریم. بدون چربی پوست سر موهای ما خشک و شکننده می شوند و شوره و پوسته های ضخیم در سر نمایان خواهند شد که درمان هر دو آنها می تواند آزار دهنده باشد.

موهای خشک در نهایت شروع به شکستن می کنند و هنگامی که مو شکسته و ناسالم می شود اغلب می تواند ریزش موی دائمی را به همراه داشته باشد.

شما می توانید مقادیر زیادی ویتامین A که به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز شناخته می شود را از مواد غذایی مانند انبه، پرتقال، هویج، سیب زمینی شیرین، کدو و جگر دریافت کنید.

ویتامین B

ویتامین B برای هموگلوبین سالم که اکسیژن را از طریق گلوبول های قرمز خون به پوست سر می رساند، نیاز است. انواع مختلفی از ویتامین B وجود دارند و بهترین آنها برای درمان ریزش مو ویتامین B6، پارا آمینو بنزوئیک اسید، بیوتین و اینوزیتول هستند.

برای دریافت ویتامین B می توانید مصرف مواد غذایی مانند ماهی و غذاهای دریایی، گوشت ماکیان، گوشت قرمز، لوبیا، موز، جو دوسر، تخم مرغ، سیب زمینی و شیر کم یا بدون چربی را در برنامه غذایی خود جای دهید.

اسید فولیک

این ویتامین می تواند نقش قابل توجهی در درمان و پیشگیری از ریزش مو ایفا کند. مصرف مکمل ها و مواد غذایی حاوی اسید فولیک نه تنها به کاهش احتمال ریزش مو و پیشگیری از نازک شدن موها در آینده کمک می کند، بلکه می تواند کمک بزرگی به افرادی باشد که به صورت ژنتیکی در معرض طاسی قرار دارند.

اسید فولیک در مواد غذایی مانند نخود، نخود فرنگی منجمد، مارچوبه آب پز، عدس پخته شده، و پاپایا وجود دارد.

ویتامین C

تولید کلاژن سالم به ویتامین C بستگی دارد و اگر دوست دارید موهای سالمی داشته باشید کلاژن از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

ویتامین C برای جلوگیری از بسیاری مسائل مربوط به سلامت نیاز است و می تواند به ما در جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک کند.

مواد غذایی خوشمزه بسیاری وجود دارند که حاوی ویتامین C هستند که از آن جمله می توان به پرتقال، لیمو، گریپ فروت، فلفل قرمز شیرین، کیوی، گوجه فرنگی، فلفل سبز، توت فرنگی، آناناس، انبه، بلوبری، و گواوا اشاره کرد.

ویتامین D

ریزش مو و نرمی استخوان دو مساله سلامت مرتبط با کمبود ویتامین D هستند. ویتامین D در سلامت فولیکول های مو نقش دارد.

پژوهشی صورت گرفته روی موش ها نشان داده است، هنگامی که ژن هایی خاص برداشته می شوند، موش ها نشانه های کمبود ویتامین D را نشان می دهند. این نشانه ها شامل نرمی استخوان و ریزش مو بودند.

اسیدهای چرب در تولید ویتامین D در بدن نقش دارند. بدون مقدار کافی از اسیدهای چرب ضروری، بدن انسان قادر به تولید مقدار کافی از ویتامین D نیست و این شرایط به کمبود این ویتامین منجر می شود که می تواند زمینه ساز شکل گیری پسوریازیس و پوسته پوسته شدن پوست سر شود.

ویتامین E

برای گردش خون خوب در پوست سر نیازمند ویتامین E هستیم. همچنین، این ویتامین به افزایش جذب اکسیژن کمک می کند که موضوعی مهم محسوب می شود.

ویتامین E در روغن های گیاهی، روغن آفتابگردان، روغن سویا، روغن ذرت، آجیل، برگ سبز شلغم و دیگر سبزیجات برگ‌دار یافت می شود. بهتر است ویتامین E را به صورت خوراکی مصرف کنید تا این که در قالب محلولی موضعی بکار گرفته شود زیرا این ویتامین در بدن بهتر جذب می شود.

امگا-3

امگا-3 یک اسید چرب ضروری است و برای در اختیار داشتن موهایی سالم به آن نیاز دارید. اسیدهای چرب امگا-3 از سه نوع اصلی تشکیل شده اند که شامل ALA (آلفا لینولئیک اسید)، EPA (ایکوزاپنتایونیک اسید) و DHA (دوکوساهکسائنویک اسید) می شوند.

اسیدهای چرب امگا-3 در مواد غذایی مانند میگو، صدف، انواع ماهی های چرب مانند سالمون، هالیبوت، آلباکور، قرل آلا، ساردین، گربه ماهی، کاد، تن، شاه ماهی، و همچنین گردو، بادام، و دانه کتان یافت می شود.

روی

ما به دلایل مختلف به روی نیازمند هستیم که داشتن موهایی سالم نیز از آن جمله است. روی برای تولید چربی پوست سر نیاز است که یک چربی طبیعی بوده و برای داشتن موهایی سالم ضروری است.

روی به حفظ لطافت پوست سر کمک می کند، از ایجاد شوره جلوگیری می کند، و ساقه مو را سالم و قوی حفظ می کند. کمبود روی در رژیم غذایی می تواند به سفید شدن زودرس موها یا طاسی منجر شود. بدن به طور طبیعی روی ذخیره نمی کند و دریافت آن از منابع غذایی سالم مانند مخمر، زرده تخم مرغ، دانه کدو تنبل، و میگو یا مکمل های غذایی مهم است.

این نکته را به خاطر داشته باشید که به میزان توصیه شده روزانه روی دریافت کنید زیرا میزان بیش یا کمتر از حد آن می تواند به مشکلات بسیاری از جمله ریزش مو منجر شود.

روی در مواد غذایی مختلف مانند گوشت قرمز، گوشت ماکیان، جگر، جوانه گندم، میگو، دانه کدو تنبل، محصولات سویا، و زرده تخم مرغ یافت می شود.

بتا سیتوسترول

بتا سیتوسترول یک عصاره گیاهی طبیعی حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای موهایی سالم است. از آنجایی که بتا سیتوسترول کاملا طبیعی است فاقد عوارض جانبی بوده و می تواند در ترکیب با داروهای دیگر که به طور مرتب مصرف می شوند، استفاده شود.

بتا سیتوسترول ریزش مو را درمان کرده و رشد موهای جدید را بهبود می بخشد. خطری در استفاده از این ماده وجود نداشته و مردان و زنان می توانند آن را مصرف کنند.

آهن

کمبود آهن می تواند عامل ریزش مو در زنان باشد و بر همین اساس حصول اطمینان از دریافت کافی این ماده مغذی از رژیم غذایی مهم است.

سه دلیل اصلی کمبود آهن در زنان شامل دوره های پریود سنگین با خونریزی زیاد، زخم های معده و التهاب معده که موجب خونریزی در دستگاه گوارش می شوند، و کمبود خون پس از زایمان می شوند.

از جمله منابع غذایی خوب برای آهن می توان به گوشت قرمز، میوه های خشک، توفو، و بروکلی اشاره کرد.

هسته انگور

یکی از امن‌ترین چیزهایی که می توان برای درمان ریزش مو استفاده کرد، هسته انگور است. هسته انگور به صورت مایع و کپسول در دسترس است و به مهار ریزش مو و بهبود رشد موی سالم کمک می کند. افرادی با بیماری های ژنتیکی مشخص یا آنهایی که از تغذیه نامناسب رنج می برند و ریزش مو دارند می توانند از عصاره هسته انگور بهره ببرند.

عصاره هسته انگور فولیکول های مو را تحریک کرده و استفاده از آن می تواند ریزش مو را مهار کند. همچنین به واسطه ویژگی های سم زدایی خود گزینه ای خوب برای پاکسازی بدن است.

اسیدهای آمینه

ریزش مو می تواند با اسیدهای آمینه درمان شود که از اثرگذاری بهتری در ترکیب با ویتامین ها و مواد مغذی دیگر برخوردار می شوند. بهترین اسیدهای آمینه برای درمان ریزش مو و موهای نازک عبارتند از:

متیونین که آنتی اکسیدانی قوی است و منبعی فوق العاده برای گوگرد محسوب می شود.

سیستئین، اسید آمینه ای غیر ضروری است که می تواند رشد مو را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

سیستین، اسید آمینه غیر ضروری دیگری است که برای درمان نازکی و ریزش مو و بهبود رشد مو کاربرد دارد.

تیروزین، اسید آمینه غیر ضروری دیگری است که برای درمان بسیاری مسائل سلامت از جمله ریزش مو استفاده می شود.

اینوزیتول

از اینوزیتول برای کمک به مهار ریزش مو و رشد دوباره موهای سالم استفاده می شود. همچنین اینوزیتول به کاهش سطوح کلسترول کمک می کند.

اینوزیتول توسط مردان و زنان برای درمان نازکی مو استفاده می شود و دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی است که فولیکول های مو را سالم نگه می دارد.

مواد غذایی مختلفی حاوی اینوزیتول هستند که از آن جمله می توان به کشمش، دانه های جو، جوانه گندم، موز، گوشت گاو، جگر، برنج قهوه ای و انواع سبزیجات اشاره کرد.

بیوتین

بیوتین به عنوان غذایی برای موهای شما در نظر گرفته می شود و نقشی کلیدی در مقابله با ریزش مو ایفا می کند. بیوتین یکی از مهم‌ترین ویتامین هایی است که می توانید برای رشد موهایی سالم در رژیم غذایی خود از آن استفاده کنید و در همین راستا ممکن است به مصرف مکمل های غذایی برای دریافت میزان کافی از آن نیاز داشته باشید.

دو ماده غذایی که منبعی فوق العاده برای بیوتین هستند شامل جگر و زرده تخم مرغ می شوند اما شما نیازمند مصرف مقدار زیادی از آنها در روز هستید و از این رو مصرف مکمل های بیوتین انتخاب بهتری است.

5 1000
ارسال شده در 12 مهر 1395 توسط با موضوع پزشکی
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی