colas

قبل از مصرف نوشابه بهتر است به کالری آن توجه کنید این نوشیدنی پرطرفدار عوارض زیادی برای سلامتی ما به همراه دارد خانم هایی که قصد فرزنددارشدن دارند بهتر است از این نوشیدنی میل نکنند چون باعث ابتلای آن ها به دیابت و اضافه وزن خواهد شد نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی  حاوی مقادیر زیادی قند هستند که برای بدن بسیار مضر و خطر ساز خواهد بود .

یک قوطی نوشابه 28 گرم شکر دارد و این میزان معادل دو قاشق غذاخوری شکر یا 12 حبه قند است

 مهریار خسروشاهی متخصص دیابت در ارتباط با موضوع دیابت بارداری اظهارداشت:سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از دیابت توصیه می‌کند که روزانه حداکثر 5 درصد انرژی مورد نیاز از طریق مصرف قندها تامین شود. بنابراین مقدار توصیه شده قند و شکر مصرفی از کل مواد غذایی که در طول روز مصرف می‌شود، نباید بیشتر از 25 گرم یا پنج قاشق مرباخوری باشد.

وی افزود: کاهش وزن قبل از اقدام به باردار شدن در صورتی که فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی باشد، ترک سیگار، استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی از جمله راه‌های موثر در پیشگیری از دیابت بارداری هستند.

متخصص دیابت تصریح کرد: کاهش مصرف چربی و روغن در برنامه غذایی، مصرف غذاها به صورت آب‌پز، بخارپز یا کبابی تا حد امکان، خودداری از سرخ کردن زیاد غذا و ترجیحا تفت دادن آنها با مقدار کم روغن، کاهش مصرف غذاهای سرخ شده، سوسیس، کالباس، خامه، سرشیر، چیپس و دیگر غذاهای چرب، خودداری از مصرف چربی‌های حاوی اسیدهای چرب اشباع و ترانس از جمله روغن حیوانی، روغن نباتی جامد و نیمه جامد، کره، پیه و دنبه در پیشگیری از بروز دیابت بارداری موثر است.

خسروشاهی اضافه کرد: همچنین کاهش مصرف مواد قندی، پرهیز از مصرف بیش از حد مواد قندی و نشاسته‌ای مانند برنج، ماکارونی، شیرینی، کیک، شکلات، مربا، عسل و نوشابه‌ها، کاهش مصرف قندهای ساده مانند قند، شکر، شیرینی، شکلات، نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی نیز بسیار موثر است. چرا که یک قوطی نوشابه 28 گرم شکر دارد و این میزان معادل دو قاشق غذاخوری شکر یا 12 حبه قند است.

متخصص دیابت خاطرنشان کرد: در عین حال کاهش مصرف نمک و پرهیز از مصرف غذاهای شور مثل ماهی‌ دودی، آجیل شور، چیپس، انواع شور، کاهش مصرف غذاهای کنسرو شده، سوسیس و کالباس، مواد غذایی بسته بندی شده آماده (به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی نمک) و داشتن برنامه مرتب ورزشی مانند پیاده‌روی تند و هر بار به مدت 30 دقیقه نیز در پیشگیری از بروز دیابت بارداری تاثیرگذار است.

منبع: سلامت نیوز

 

ارسال شده در 14 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • روش تهیه کیک شکلاتی بسیار لذیذ
  • واژه شخصیت در روانشناسی
  • بخاطر زیبایی اضطراب بخود راه ندهید
  • یوگا همراه با لبخند
  • بروز مشکل برای بدن با این اشتباهات
  • بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک در پاییز
  • اختلالات کف پا و عوارض و بیماریهای آن
  • سرکه سیب به عنوان یک آنتی‌بیوتیک و داروی دیابت
  • هر میوه ای چه نقش را در بدن ما ایفا می کند
  • میوه هایی که برای اعصاب مفیدند
  • چگونه غذارا سرخ کنیم که ضرر نداشته باشد
  • اتفاقاتی که در بدن ما در زمان نخوردن وعده های غذایی رخ میدهد
  • غذای مناسب تاثیر داروها را بهبود می‌بخشد
  • داروهاي غضروف‌سازي پایه علمی ندارند
  • کیک کرامبل نیویورکی
  • محبوبترین ها

  • مکزیکی ها چگونه املت درست میکنند
  • سوپ عدس و بروکلی
  • کویسادیلا یک شیرینی خانگی خوش طعم
  • بادمجان شکم پاره گیاهی ترکیه
  • چطور می شود از شیر، آب دوغ تهیه کرد؟
  • ذرت تند لیوانی
  • سوپ گوجه فرنگی و گندم
  • موس شکلاتی با پوره آناناس
  • برشهای کدو
  • املت سیر کننده برای رژیم ها
  • آموزش پاپریکای ترکیه خانگی
  • چیکی توپ سیب
  • یک لیوان دوغ چند کالری دارد؟
  • سوپ عدس و زنجبیل
  • بی نظیرترین اسموتی های لاغری
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است