colas

قبل از مصرف نوشابه بهتر است به کالری آن توجه کنید این نوشیدنی پرطرفدار عوارض زیادی برای سلامتی ما به همراه دارد خانم هایی که قصد فرزنددارشدن دارند بهتر است از این نوشیدنی میل نکنند چون باعث ابتلای آن ها به دیابت و اضافه وزن خواهد شد نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی  حاوی مقادیر زیادی قند هستند که برای بدن بسیار مضر و خطر ساز خواهد بود .

یک قوطی نوشابه 28 گرم شکر دارد و این میزان معادل دو قاشق غذاخوری شکر یا 12 حبه قند است

 مهریار خسروشاهی متخصص دیابت در ارتباط با موضوع دیابت بارداری اظهارداشت:سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از دیابت توصیه می‌کند که روزانه حداکثر 5 درصد انرژی مورد نیاز از طریق مصرف قندها تامین شود. بنابراین مقدار توصیه شده قند و شکر مصرفی از کل مواد غذایی که در طول روز مصرف می‌شود، نباید بیشتر از 25 گرم یا پنج قاشق مرباخوری باشد.

وی افزود: کاهش وزن قبل از اقدام به باردار شدن در صورتی که فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی باشد، ترک سیگار، استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی از جمله راه‌های موثر در پیشگیری از دیابت بارداری هستند.

متخصص دیابت تصریح کرد: کاهش مصرف چربی و روغن در برنامه غذایی، مصرف غذاها به صورت آب‌پز، بخارپز یا کبابی تا حد امکان، خودداری از سرخ کردن زیاد غذا و ترجیحا تفت دادن آنها با مقدار کم روغن، کاهش مصرف غذاهای سرخ شده، سوسیس، کالباس، خامه، سرشیر، چیپس و دیگر غذاهای چرب، خودداری از مصرف چربی‌های حاوی اسیدهای چرب اشباع و ترانس از جمله روغن حیوانی، روغن نباتی جامد و نیمه جامد، کره، پیه و دنبه در پیشگیری از بروز دیابت بارداری موثر است.

خسروشاهی اضافه کرد: همچنین کاهش مصرف مواد قندی، پرهیز از مصرف بیش از حد مواد قندی و نشاسته‌ای مانند برنج، ماکارونی، شیرینی، کیک، شکلات، مربا، عسل و نوشابه‌ها، کاهش مصرف قندهای ساده مانند قند، شکر، شیرینی، شکلات، نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی نیز بسیار موثر است. چرا که یک قوطی نوشابه 28 گرم شکر دارد و این میزان معادل دو قاشق غذاخوری شکر یا 12 حبه قند است.

متخصص دیابت خاطرنشان کرد: در عین حال کاهش مصرف نمک و پرهیز از مصرف غذاهای شور مثل ماهی‌ دودی، آجیل شور، چیپس، انواع شور، کاهش مصرف غذاهای کنسرو شده، سوسیس و کالباس، مواد غذایی بسته بندی شده آماده (به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی نمک) و داشتن برنامه مرتب ورزشی مانند پیاده‌روی تند و هر بار به مدت 30 دقیقه نیز در پیشگیری از بروز دیابت بارداری تاثیرگذار است.

منبع: سلامت نیوز

 

ارسال شده در 14 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • چرا در دوران سالمندی افسردگی زیادتر است
  • تاثیرات مثبت دارچین بر معده
  • درباره مسواک زبان چه می دانید؟
  • با نوشیدنی ها رژیم لاغری بگیرید
  • میوه های مختص روزه داران
  • آسیب به مینای دندان با این نوع خوابیدن
  • جدیدترین تحقیقات برروی خاصیت سیر
  • شیوه رهایی از انسولین با لوزالمعده جدید
  • آشنایی با تغییرات پیش از بارداری
  • تشخیص هیپوکالمی در گربه خانگی
  • خطر مالیدن چشم ها برای بینایی
  • حقایقی درباره دستبندهای مغناطیسی از زبان متخصصین
  • حواستان به استراحت پس از آسیب به سر باشد!
  • ابتلا به خشکی دهان با این کار
  • با 8 گره بر روی موهایتان گل درست کنید
  • محبوبترین ها

  • راهنمایی درباره رژگونه برنزه
  • برای داشتن پاهایی زیبا این شیوه های ساده را بکار گیرید
  • اسراری که لب‌ها درارتباط با سلامتی فاش میکند
  • آیا لکه های قهوه ای پوست بعلت پیری بوجود می آید؟
  • ظاهری آراسته و زیبا در نظر همسر
  • قارچ پا را چگونه معالجه کنیم
  • بدون دکلره رنگ موی تیره‌ را به پایه روشن درآوردید
  • چگونه بهترین نوع و رنگ سایه چشم را انتخاب کنیم
  • در مورد ساختمان ناخن این موارد را بدانید
  • اسکراب نعناع چه فوایدی برای پوست بدن دارد؟
  • وقتی پیر میشویم چه تغییراتی درصورت ایجاد میشود؟
  • نکاتی حول و حوش لیزر موهای زائد
  • خشکی پوست و مرطوب کننده‌‌ها
  • شیوه های درمانی موثر برای مشکلات مو
  • برای تقویت ناخن چه روغنهایی مفید است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است