عادت‏های غذایی همسر سلامت همسر رژیم غذایی برای بارداری داشتن حاملگی سالم برای حامله شدن
قبل از بچه دارشدن بهتر است از برخی مواد غذایی پرهیز کنید چون می توانند در بارورشدن شما و همسرتان اختلالات ایجاد کنند دریافت سلنیوم و انواع ویتامین ها بسیار حائز اهمیت است و احتمال حامله شدن شما را افزایش خواهد داد برخی موادغذایی نیز می توانند به ضرر شما تمام شوند و باعث بروز ناباروری در شما و همسرتان شوند توصیه های بیشتر را در ادامه مطلب آورده ایم .

ممکن است شما در مورد اینکه سلامت همسرتان چه مقدار می تواند روی حاملگی شما تأثیر بگذارد آگاه نباشید، اما این نکته جنبه مهمی از توانایی شما برای حامله شدن و داشتن حاملگی سالم است.

– اسپرم باید به حد کافی سالم باشد که بتواند از لوله رحمی بالا رود و تخم را بارور کند.

غذا و مکمل‏ها
– عادت‏های غذایی همسر شما می تواند روی احتمال حامله شدن شما تأثیر بگذارد.

– مطالعات نشان می ‏دهد که مردانی که به مدت حداقل ۳ ماه غذاهای خاصی را می ‏خورند یا از آن اجتناب می ‏کنند ممکن است بتواند باروری آنها را افزایش دهد.

– علاوه بر غذاهایی که همسرتان می ‏خورد، مکمل‏ها می تواند باروری را تحت تأثیر قرار دارد.

– مطمئن باشید که وی هر روز مولتی ‏ویتامین می ‏خورد به ‏خصوص مولتی ‏ویتامین‏های حاوی روی که می تواند در تولید و عملکرد اسپرم مهم باشد.

– اگرچه، باید برچسب روی آن را به دقت چک کنید چرا که برخی مکمل‏های روی ممکن است با کادیوم آلوده شده باشند که می تواند تست‏ها را از بین ببرد.

– همسر شما نیاز به مصرف کافی سلنیوم دارد، هم در غذایی که می ‏خورد و هم به‏ صورت مکمل mcg60 در روز سلنیوم، ساختار اسپرم را یکپارچه و مستحکم کرده و حرکت آن را بهبود می ‏بخشد.

– غذاهای غنی از سلنیوم شامل سیر، ماهی و تخم ‏مرغ می ‏باشد.

مراقب منگنز باشید زیرا سطوح بالاتر آن در خون کیفیت اسپرم را می ‏کاهد، و مکمل‏های کلسیم که از صدف‏های دریایی تهیه می ‏شوند ممکن است با فلزها آلوده شده باشند.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد
– چیپس، بیسکویت، نوشابه که با روغن‏ های هیدروژنه جزئی تهیه شده است.

– میوه‏ ها و سبزیجاتی که از نظر تجاری با آفت‏کش‏ ها رشد یافته‏ اند.

– رژیم غنی از گوشت

– غذاهای مفید برای خوردن

– حبوبات و دانه ‏ها

– آجیل مانند بلادرها و بادام.

– شکلات

– میوه ‏های آلی غنی از ویتامین C و سبزیجاتی که بدون آفت کش‏ها رشد کرده‏ اند.

– سبزیجات تیره، سبز و برگ مانند.

– ۶ تا ۸ انس مرغ. گوشت ماهی در کل شامل گوشت قرمز. صدف پخته شده (اما مصرف کلی ماهی را ۱۲ انس یا کمتر نگهدارید)

– غذاهای غنی از کلسیم مثل ماست، پنیر و شیر.

منبع:ویکی نی نی

5 1000
ارسال شده در 14 مهر 1395 توسط با موضوع اقدامات پیش از بارداری , زنان و زایمان | 567 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • خوراکی های تنظیم کننده حرارت بدن خانم های باردار
  • شیوه مدرن درست کردن ماهی را یاد بگیرید
  • برای صاحب پسر شدن، توصیه های زیر را جدی بگیرید
  • اختلالات داروهاي معمول درمان سرماخوردگي و سرفه
  • چرا عمر برخی افراد سریعتر از دیگران تمام می شود؟
  • زندگی جوان هندی با دستی 20 کیلوگرمی
  • بیماری قند (دیابت) چیست؟
  • 9 نکته مهمی که باید در مشورت با دیگران بدانید
  • محبوبترین ها

  • توصیه های روانشناسان برای جبران شکست عشقی
  • 6 راه حل برای افزایش انگیزه
  • روانکاوی اوقات فراغت
  • سرایت یا اپیدمی افسردگی
  • از بیمار پنداری چه می دانید
  • افراد باهوش و صحبت کردن با خود
  • اهمیت رسیدگی به موقع به مشکلات زناشویی
  • احساس شاد بودن و بوی آن
  • رپورتاژ

  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • دندان تاجی از زیبایی
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما