getty_rf_photo_of_woman_holding_apple_and_milk
قبل از بچه دارشدن بهتر است از برخی مواد غذایی پرهیز کنید چون می توانند در بارورشدن شما و همسرتان اختلالات ایجاد کنند دریافت سلنیوم و انواع ویتامین ها بسیار حائز اهمیت است و احتمال حامله شدن شما را افزایش خواهد داد برخی موادغذایی نیز می توانند به ضرر شما تمام شوند و باعث بروز ناباروری در شما و همسرتان شوند توصیه های بیشتر را در ادامه مطلب آورده ایم .

ممکن است شما در مورد اینکه سلامت همسرتان چه مقدار می تواند روی حاملگی شما تأثیر بگذارد آگاه نباشید، اما این نکته جنبه مهمی از توانایی شما برای حامله شدن و داشتن حاملگی سالم است.

– اسپرم باید به حد کافی سالم باشد که بتواند از لوله رحمی بالا رود و تخم را بارور کند.

غذا و مکمل‏ها
– عادت‏های غذایی همسر شما می تواند روی احتمال حامله شدن شما تأثیر بگذارد.

– مطالعات نشان می ‏دهد که مردانی که به مدت حداقل ۳ ماه غذاهای خاصی را می ‏خورند یا از آن اجتناب می ‏کنند ممکن است بتواند باروری آنها را افزایش دهد.

– علاوه بر غذاهایی که همسرتان می ‏خورد، مکمل‏ها می تواند باروری را تحت تأثیر قرار دارد.

– مطمئن باشید که وی هر روز مولتی ‏ویتامین می ‏خورد به ‏خصوص مولتی ‏ویتامین‏های حاوی روی که می تواند در تولید و عملکرد اسپرم مهم باشد.

– اگرچه، باید برچسب روی آن را به دقت چک کنید چرا که برخی مکمل‏های روی ممکن است با کادیوم آلوده شده باشند که می تواند تست‏ها را از بین ببرد.

– همسر شما نیاز به مصرف کافی سلنیوم دارد، هم در غذایی که می ‏خورد و هم به‏ صورت مکمل mcg60 در روز سلنیوم، ساختار اسپرم را یکپارچه و مستحکم کرده و حرکت آن را بهبود می ‏بخشد.

– غذاهای غنی از سلنیوم شامل سیر، ماهی و تخم ‏مرغ می ‏باشد.

مراقب منگنز باشید زیرا سطوح بالاتر آن در خون کیفیت اسپرم را می ‏کاهد، و مکمل‏های کلسیم که از صدف‏های دریایی تهیه می ‏شوند ممکن است با فلزها آلوده شده باشند.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد
– چیپس، بیسکویت، نوشابه که با روغن‏ های هیدروژنه جزئی تهیه شده است.

– میوه‏ ها و سبزیجاتی که از نظر تجاری با آفت‏کش‏ ها رشد یافته‏ اند.

– رژیم غنی از گوشت

– غذاهای مفید برای خوردن

– حبوبات و دانه ‏ها

– آجیل مانند بلادرها و بادام.

– شکلات

– میوه ‏های آلی غنی از ویتامین C و سبزیجاتی که بدون آفت کش‏ها رشد کرده‏ اند.

– سبزیجات تیره، سبز و برگ مانند.

– ۶ تا ۸ انس مرغ. گوشت ماهی در کل شامل گوشت قرمز. صدف پخته شده (اما مصرف کلی ماهی را ۱۲ انس یا کمتر نگهدارید)

– غذاهای غنی از کلسیم مثل ماست، پنیر و شیر.

منبع:ویکی نی نی

ارسال شده در 14 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع اقدامات پیش از بارداری , زنان و زایمان

پیشنهاد سردبیر

  • برای جلوگیری از چاقی ، مراقب گاز نوشابه باشید
  • مردان تا پایان شهریور رایگان آزمایش می شوند
  • درباره دردهای معده کودکان چه می دانید
  • تاثیرات آب های آلوده مصرفی بر جنین
  • با سفیداب نقره این ۵ ماسک ایده آل را درست کنید
  • واكسن بيماري تب بي‌دوام گاوي براي نخستين بار وارد كشور شد
  • نوع سوم از نارضایتی جنسی شایع مردانه
  • کیک با سس لیمویی به سبک کشور ترکیه
  • انواع ضد آفتاب و کاربرد و تاثیر هر یک
  • اُما ترومن چگونه ورزش شانه انجام می دهد
  • با رعایت این نکات خودارضایی را شکست دهید
  • چه زمانی علائم سوزش معده را باید جدی گرفت
  • ریزش مو با برخی عوامل محیطی و جانبی
  • اطلاعات جالب و مهم در مورد انواع لنزها
  • شوخ طبعی زیاد در سالمندان را جدی بگیرید
  • محبوبترین ها

  • حمایت از افراد سالمند
  • تاثیر بازی های رایانه ای در سنین بالا
  • تنوع در سبک زندگی در سالمندان
  • احساس سرزندگی در دوران پیری
  • فواید طلایی لاغری و کاهش وزن برای بانوان مسن
  • رابطه طول عمر و هدف مشخص
  • افزایش روز افزون شاخص جمعیت سالخوردگان
  • توصیه های روانشناسان برای ناامیدی سالمندان
  • اهمیت دید و بازدید با اقوام سالمند
  • افراد سالمند و این عارضه دوران پیری
  • چاقی در میان زنان یائسه
  • عیوب استفاده از عصا
  • نگرانی از مبتلا شدن به زوال عقل
  • سلامت روحی افراد کهنسال
  • اگر از چین و چروک دست هایتان گریزانید بخوانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است