vitamins
متخصصین زنان غالبا چه ویتامین هایی به بانوان پیشنهاد میدهند آن ها مصرف چه نوع مکمل ها و ویتامین ها و املاح معدنی را به خانم ها پیشنهاد میدهند هر ویتامین چه تاثیری بر سلامتی آن ها خواهد گذاشت ؟ضروری ترین ویتامین های مناسب برای خانم ها را در این مطلب به آن ها معرفی کرده ایم البته خوردن انواع غذاهای سالم می تواند در دریافت این خانم ها به ما کمک کند .

در حالی که بسیاری از توصیه های غذایی برای زنان و مردان مفید است بدن زنان در گرفتن ویتامین ها، نیازهای متفاوتی دارند.

در حالی که بسیاری از توصیه های غذایی برای زنان و مردان مفید است بدن زنان در گرفتن ویتامین ها، نیازهای متفاوتی دارند ویتامین ها برای سلامت کلی شما ضروری هستند. مقدار توصیه شده روزانه ( DRI ) را به آسانی می توان بدست آورد اگر شما یک رژیم غذایی سالم و متعادل را حفظ کنید.

بیشتر زنان می توانند تمام ویتامین های ضروری را با تهیه هوشمندانه غذا بدست آورد. با این حال، برخی از زنان ممکن است به مکمل ویتامین نیاز داشته باشند.

با توجه به نظر مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ( CDC )، ویتامین برای عملکرد سلول، رشد و توسعه طبیعی ضروری است. همانطور که ما نمی توانیم همه غذاها را برای نیازهایمان تولید کنیم ما باید بسیاری از آنها را از مواد غذایی دریافت کنیم.

چرا ما نیاز به ویتامین داریم؟
ما برای رشد و سالم ماندن نیاز به ویتامین داریم بدن نمی تواند بسیاری از ویتامین ها را بسازد بنابراین ما باید آن ها را از مواد غذایی دریافت کنیم غذاهای مختلف ویتامین های مختلف دارد به همین دلیل مهم است که ما از همه گروه های غذایی مصرف کنیم متخصصان تغذیه معتقدند که همه ما نیاز دریافت ویتامین از رژیم غذایی معمول داریم نمایندگان تولید مکمل ها استدلال می کنند که مواد غذایی کافی نیست و ما باید از مکمل ها نیز استفاده کنیم.

میوه ها و سبزیجات که ما می خوریم پر از ویتامین ها هستند میوه ها و سبزیجات مختلف ویتامین های مختلف ارائه می دهند به عنوان مثال، ویتامین A در غذاهایی مانند هویج و سبزیجات یافت می شود و مسئول حفظ بینایی در سلامت خوب است ویتامین C در مواد غذایی مانند فلفل و مرکبات یافت می شود و به شما در مبارزه با میکروب ها و بیماری ها علاوه بر موثربودن برای دندان ها کمک می کند.

ضروری ترین ویتامین ها چه هستند؟
یک موسسه پزشکی 15 ویتامین ضروری را شناسایی کرده است که برای عملکرد مناسب بدن لازم هستند. آنها عبارتند از:

ویتامین A
ویتامین B1 ( تیامین )
ویتامین B2 ( ریبوفلاوین )
ویتامین B3 ( نیاسین )
ویتامین B6
ویتامین B12
ویتامین C
ویتامین D
ویتامین E
ویتامین K
بیوتین
اسید پانتوتنیک
فولات
کولین

بسیاری از ویتامین ها اعمال مشابهی انجام می دهند به عنوان مثال، هر دو ویتامین A و C در ترویج دندان سالم و بافت های نرم موثرند. بسیاری از ویتامین های B به عملکرد سوخت و ساز صحیح بدن و به تولید سلول های قرمز خون کمک می کنند.

برخی از عملکردهای بدن نیاز به ویتامین های خاص دارد. به عنوان مثال، ویتامین D برای کمک به بدن برای جذب و حفظ سطح مناسبی از کلسیم ضروری است. با این حال، دشوار است بتوانیم از مواد غذایی آن را دریافت کنیم. خوشبختانه، این ویتامین توسط پوست پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می شود. فقط کافی است دو بار در هفته به مدت 10 – 15 دقیقه در طول روز در مجاورت آفتاب قرار بگیرید. در این زمان از کرم های ضد آفتاب، کرم های ضد آفتاب بلوک کننده تولید ویتامین D استفاده نکنید.

بدن شما برای انعقاد خون نیاز به ویتامین K دارد خوشبختانه، کمبود ویتامین K بسیار نادر است. دلیلش این است که باکتری ها در روده ها حدود 75٪ از ویتامین K مورد نیاز بدن شما را تولید می کند. همه شما باید بقیه ویتامین K مورد نیاز را به همراه سایر ویتامین های ضروری، با خوردن انواع غذاهای سالم بدست آورید.

غذاهایی که با خوردن آنها ویتامین های مورد نیاز شما فراهم می شود
ویتامین A: طالبی، زردآلو، زرده تخم مرغ
ویتامین B1( تیامین ): گوشت بدون چربی، آجیل و دانه ها، غلات کامل
ویتامین B2 ( ریبوفلاوین ): شیر و سایر محصولات لبنی، سبزیجات برگ سبز
ویتامین B3 ( نیاسین ): حبوبات، ماهی، مرغ
ویتامین B6: آوکادو، موز، آجیل
ویتامین :B12 حلزون صدف دار، تخم مرغ، شیر
ویتامین :C مرکبات، توت فرنگی، کلم بروکسل
ویتامین 😀 ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، شیر غنی شده و محصولات لبنی
ویتامین :E انبه، مارچوبه، روغن های گیاهی
ویتامین :K گل کلم، کلم پیچ، گوشت گاو
بیوتین: آجیل، شکلات
اسید پانتوتنیک :کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین و سفید، قارچ
فولات: چغندر، عدس، کره بادام زمینی
کولین: تخم مرغ، گوشت، ماهی

آیا برای تامین ویتامین نیازمند مکمل هستیم؟
اکثر مردم به ویتامین اضافی نیاز ندارد مگر در مواردی که توسط پزشک دستور داده شود. با این حال، چند مورد استثناء وجود دارد.

زنان باردار – زنان باردار و شیرده باید برای جلوگیری از کمبود ویتامین هایی که می تواند به یک جنین در حال رشد آسیب برساند مانند ویتامین B6، B12 و همچنین اسید فولیک را دریافت کنند اسید فولیک می تواند خطر ابتلا به تعدادی از نقائص هنگام تولد مانند اسپینا بیفیدا را کاهش دهد و همچنین می توانید از وزن کم کودک درهنگام تولد جلوگیری کند. اگر شما در حال تلاش برای باردار شدن هستید شما باید شروع به مصرف اسید فولیک اضافی تر نمایید.

محدودیت غذایی – گیاه خواران ممکن است نیاز به ویتامین B12 اضافی داشته باشند و باید مطمئن شوید که غذای به اندازه کافی غنی شده با آن را بخورید.

اگر شما از یک رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنید و مواد غذایی لبنی، تخم مرغ، ماهی و یا گوشت مصرف نمی کند شما ممکن است در معرض خطر کمبود ویتامین A باشید. خوردن مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات رنگی تیره می تواند به جلوگیری از کمبود ویتامین A کمک کند. همچنین این مهم است که مطمئن شوید که به اندازه کافی عنصر روی را دریافت می کنید.

پیری – زنان و افراد مسن تر که از نور خورشید اجتناب می کنند ممکن است نیاز به مکمل ویتامین D داشته باشند در ضمن توجه داشته باشید که ویتامین D می تواند در مقادیر زیاد مضر باشد بنابراین لازم است تا بیشتر از مقدار توصیه شده روزانه مصرف نکنید مگر اینکه توسط یک پزشک دستور داده شود.

افراد بزرگسال نیز ممکن است دچار کمبود ویتامین B، که نقش مهمی در هضم و عملکرد سوخت و ساز بدن بازی دارد.

منابع غذایی در تامین ویتامین ها در مرحله نخست هستند.
اگر چه استفاده از مولتی ویتامین ها هنوز هم بسیار محبوب است ولی تحقیقات اخیر ثابت کرده است که آنها لزوما در پیشگیری از برخی بیماری های مزمن موثر هستند. و خطر ابتلا به دیگر مسائل مربوط به سلامت را کاهش نمی دهد. به گفته انجمن آمریکایی تغذیه، مکمل های مولتی ویتامین تا حد زیادی غیر قابل تنظیم هستند. ادعاهایی که توسط شرکت های سازنده مولتی ویتامین شده مبالغه داده های واقعی در اثر مولتی ویتامین ها است.

گرفتن همه از ویتامین های ضروری مورد نیاز بدن شما کمک خواهد کرد تا شما احساس بهتری داشته باشید. در ضمن توجه داشته باشید گرفتن مقدار توصیه شده روزانه هر یک کدام از ویتامین ها کار آسانی نیست.

منبع:ایران مطلب

ارسال شده در 14 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • حمایت از کودکان دارای اختلال سلوک
  • داروهای ایران تا عمق 300 کیلومتری پاکستان رفته است
  • طراوت و شادابی با مصرف بیسکویت
  • نکاتی مهم در مورد استفاده از شیر پاستوریزه
  • تنهایی و بالا رفتن احتمال بروز اختلالات روانی
  • در ثبت گزارش پرستاری مهمترین نکات را بدانید
  • آیا علائم سینه پهلو یا پنومونی میدانید؟
  • افراد مبتلا به فشارخون چه ورزش هایی انجام دهند
  • روش های مقابله و درمانی برای کولیت اولسراتیو
  • هم عضله داشته باشید و هم چربی ها را از بین ببرید
  • پیشنهادی جالب برای کلاس درس
  • مثل هالیوودی ها زیبا و جذاب شوید
  • دیابتی‌ها پیش از فعالیت ورزشی این موارد را بدانند
  • آخر وعاقبت اعتیاد به جویدن آدامس
  • سیگار و تخریب پوست و مو
  • محبوبترین ها

  • چند مورد از عوارض سیگار
  • ایجاد مشکل در مغز با مورفین
  • لیست جدیدی از به روز ترین مخدرهای دنیا
  • فواید ترک سیگار از لحظه ی ترک تا چندین سال پس از آن
  • در کار ممنوعیت عرضه قلیان میوه ای سستی است
  • ماده مخدر کریستال، از نحوه مصرف تا اعتیاد و ترک
  • پاکسازی بدن از نیکوتین با این مواد
  • مصائب و مشکلات پس از ترک سیگار
  • ضرر های مصرف الکل برای بدن
  • علاقه شدید به استعمال دخانیات
  • پیامک، شیوه نوین ترک اعتیاد
  • سیگار کشیدن به اضافه ی دیابت یک مخلوط بسیار کشنده
  • اختلالات بینایی در جنین با دخانیات
  • تاثیرات مختلف اعتیاد بر تفکرات و رفتار ما
  • سیگار با کلیه چه می کند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است