ورزش غذایی عادات سیگار کشیدن و کاهش وزن رژیم غذایی TLC رژیم غذایی DASH تجمع کلسترول در بدن بیماری کرونری قلب

درباره رژیم غذایی DASH چه میدانید این رژیم برچه اساسی برنامه ریزی شده است و در چه زمینه هایی مفید است برای کاهش وزن می توانید از این رژیم ها کمک بگیرید به این ترتیب از بیماری کرونری قلب و دوری می کنیم با کمک ورزش، رژیم غذایی, ترک عادات سیگار کشیدن و کاهش وزن بدنی سالم خواهیم داشت رژیم غذایی TLC نیز مانند این رژیم عمل میکند و برای محافظت از قلب مناسب است.

به مانند رژیم غذایی DASH، که اغلب به افرادی توصیه می‌شود که فشار خون بالایی داشته و در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند، رژیم غذایی TLC هم در سالم نگه داشتن قلب شما بسیار مؤثر است. هدف این رژیم غذایی، کاهش میزان کلسترول از طریق ایجاد تغییرات مختصر با توجه به رژیم,ورزش غذایی, عادات سیگار کشیدن و کاهش وزن است. رژیم غذایی TLC در وهله اول به منظور حفظ وزن مطلوب بدن و نیز کاهش مصرف چربی‌های اشباع‌شده است؛ چرا که چاقی یکی از عوامل خطرزا برای بیماری کرونری قلب محسوب می‌شود. در اینجا به نکات کلیدی درباره رژیم غذایی TLC محافظ عروق بدن اشاره می‌کنیم.
۱.مصرف چربی‌های اشباع‌شده نباید بیشتر از ۷ درصد از کل مصرف کالری در غذاها باشد، چرا که میزان بالای چربی‌های اشباع‌شده می‌تواند به تجمع کلسترول در بدن منتهی شود.
۲.از این مسئله مطمئن شوید که مصرف روزانه کلسترول (از طریق رژیم غذایی) زیر ۲۰۰ میلی‌گرم است؛ چرا که مصرف بیش از اندازه آن باعث وخیم‌تر شدن بیماری‌تان خواهد شد.
۳.مهم‌ترین عامل هر نوع رژیم غذایی مفید و سالم برای قلب، این است که میزان مصرف سدیم در روز کمتر از ۲۴۰۰ میلی‌گرم باشد، یعنی چیزی حدود ۲ قاشق در روز.
۴.از این مسئله مطمئن شوید که میزان کل کالری در رژیم غذای‌تان، ۲۵ تا ۳۰ درصد مصرف روزانه کالری روزانه‌ای است که باید از چربی‌ها و ترجیحا چربی‌های اشباع‌نشده تأمین شود. هم‌چنین این مسئله را هم به خاطر داشته باشید که مصرف کالری تنها باید با هدف رسیدن به تعادل وزنیِ مناسب باشد.
علاوه بر این نکات، بهتر است رژیم غذایی‌تان شامل میوه‌های تازه، سبزیجات سبز برگ‌دار و غذاهای سرشار از فیبر باشد که میزان چربی‌شان کم و مواد مغذی‌شان بالاست و از طرفی شاخص اشباع‌کنندگی بالایی دارند و مانع از پُرخوری‌ و به موجب آن افزایش وزن خواهد شد.
سوای این مسئله، در شرایطی که بسیاری از افراد، بعد از آنکه فهمیدند که بیماری قلبی یا کلسترول بالا دارند، میزان مصرف روغن‌ها را کم می‌کنند، اما نکته کلیدی کم کردن چربی‌های دوگانه، چربی‌های اشباع و غذاهای سرشار از کلسترول است. در واقع بهتر است آنها را با چربی‌های سرشار از امگا۳ جایگزین کنید، چرا که نه تنها باعث کاهش کلسترول می‌شود، بلکه خطر بیماری قلبی را نیز پایین می‌آورد.
منبع الودکتر

5 1000
ارسال شده در 21 مهر 1395 توسط با موضوع تغذیه | 447 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • ورزش و خواب منظم سدی در برابر سرطان های زنانه
  • ایجاد تمایل در اطفال برای شیرینی جات
  • برای لاغر شدن به سراغ شبکه های اجتماعی نروید
  • پرسش و پاسخ هایی پیرامون داروهای ضد افسردگی
  • حفاظت استخوان ها با پرهیزات غذایی
  • الگوبرداری اشتباه کودکان
  • در مسموميت دارويي چه نکاتی مهم هستند؟
  • بالا رفتن فشارخون در افراد دیابتی به تخریب مغز میانسالی مربوط است
  • محبوبترین ها

  • بهتر شدن دیابت با کنترل از راه دور
  • طول عمر بیماران دیابتی، دلیل افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری است
  • پرهیزهای شدید برای دیابت و عوارض ناشی از آن
  • پیشگیری از عوارض قند خون در بدن با این روش ها
  • درمان دیابت نوع 2 و دستگاه قابل کاشت Intarcia
  • پیامدهای منفی پوشیدن صندل
  • بیماریهای قلبی و عروقی چه ارتباطی با دیابت دارند؟
  • دلیل ترمیم نشدن زخم در افراد دیابتی
  • رپورتاژ

  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما