1200x630bf فواید و تاثیرات رژیم غذایی دش و تی سی ال

درباره رژیم غذایی DASH چه میدانید این رژیم برچه اساسی برنامه ریزی شده است و در چه زمینه هایی مفید است برای کاهش وزن می توانید از این رژیم ها کمک بگیرید به این ترتیب از بیماری کرونری قلب و دوری می کنیم با کمک ورزش، رژیم غذایی, ترک عادات سیگار کشیدن و کاهش وزن بدنی سالم خواهیم داشت رژیم غذایی TLC نیز مانند این رژیم عمل میکند و برای محافظت از قلب مناسب است.

به مانند رژیم غذایی DASH، که اغلب به افرادی توصیه می‌شود که فشار خون بالایی داشته و در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند، رژیم غذایی TLC هم در سالم نگه داشتن قلب شما بسیار مؤثر است. هدف این رژیم غذایی، کاهش میزان کلسترول از طریق ایجاد تغییرات مختصر با توجه به رژیم,ورزش غذایی, عادات سیگار کشیدن و کاهش وزن است. رژیم غذایی TLC در وهله اول به منظور حفظ وزن مطلوب بدن و نیز کاهش مصرف چربی‌های اشباع‌شده است؛ چرا که چاقی یکی از عوامل خطرزا برای بیماری کرونری قلب محسوب می‌شود. در اینجا به نکات کلیدی درباره رژیم غذایی TLC محافظ عروق بدن اشاره می‌کنیم.
۱.مصرف چربی‌های اشباع‌شده نباید بیشتر از ۷ درصد از کل مصرف کالری در غذاها باشد، چرا که میزان بالای چربی‌های اشباع‌شده می‌تواند به تجمع کلسترول در بدن منتهی شود.
۲.از این مسئله مطمئن شوید که مصرف روزانه کلسترول (از طریق رژیم غذایی) زیر ۲۰۰ میلی‌گرم است؛ چرا که مصرف بیش از اندازه آن باعث وخیم‌تر شدن بیماری‌تان خواهد شد.
۳.مهم‌ترین عامل هر نوع رژیم غذایی مفید و سالم برای قلب، این است که میزان مصرف سدیم در روز کمتر از ۲۴۰۰ میلی‌گرم باشد، یعنی چیزی حدود ۲ قاشق در روز.
۴.از این مسئله مطمئن شوید که میزان کل کالری در رژیم غذای‌تان، ۲۵ تا ۳۰ درصد مصرف روزانه کالری روزانه‌ای است که باید از چربی‌ها و ترجیحا چربی‌های اشباع‌نشده تأمین شود. هم‌چنین این مسئله را هم به خاطر داشته باشید که مصرف کالری تنها باید با هدف رسیدن به تعادل وزنیِ مناسب باشد.
علاوه بر این نکات، بهتر است رژیم غذایی‌تان شامل میوه‌های تازه، سبزیجات سبز برگ‌دار و غذاهای سرشار از فیبر باشد که میزان چربی‌شان کم و مواد مغذی‌شان بالاست و از طرفی شاخص اشباع‌کنندگی بالایی دارند و مانع از پُرخوری‌ و به موجب آن افزایش وزن خواهد شد.
سوای این مسئله، در شرایطی که بسیاری از افراد، بعد از آنکه فهمیدند که بیماری قلبی یا کلسترول بالا دارند، میزان مصرف روغن‌ها را کم می‌کنند، اما نکته کلیدی کم کردن چربی‌های دوگانه، چربی‌های اشباع و غذاهای سرشار از کلسترول است. در واقع بهتر است آنها را با چربی‌های سرشار از امگا۳ جایگزین کنید، چرا که نه تنها باعث کاهش کلسترول می‌شود، بلکه خطر بیماری قلبی را نیز پایین می‌آورد.
منبع الودکتر

ارسال شده در 21 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • برطرف شدن اسیدیته بدن با این روش ها
  • نکاتی مهم و ضروری در مورد خامه ها
  • تغییر رویه زندگی با این توصیه ها
  • واکسن آنفلوانزا برای این افراد توصیه می شود!
  • کارکرد ورزش در هنگام آلودگی هوا 2
  • روش آمنیوسنتز / آزمون و خطرات
  • نیاز به ویتامین D در افراد با اضافه وزن زیاد و مبتلا به استئوآرتریت
  • شکر نخورید ، خنگ می شوید
  • انواع مکمل ها و عوارض و پیامدهای مصرف هر کدام
  • مردم کشور های مختلف چگونه وزن خود را کاهش می دهند
  • منشا تمام ویروس ها و میکروبهای منزل
  • درباره فشار خون دیابتی‌ها این مواد را بدانید
  • خطرات احساس درد مستمر
  • نرم افزار اندازه گیری قند خون از طرف FDA تأیید شد
  • درمان با یک پنبه الکلی
  • محبوبترین ها

  • این ابزار قادر است تشنج را در زمان خواب تشخیص دهد
  • بازپروری اندام تحتانی بواسطه یک نیمه روبات
  • چطوری آرتروز را فراری بدهیم؟
  • پاشویه و اینهمه فایده
  • با این کارها مانع ایجاد سرطان شوید
  • برگر بیماری در کمین دست و پای سیگاری ها
  • مشکلات ناشی از سندروم کف پا
  • کلیه دانشگاه های آزاد اسلامی 2 روز تعطیل شدند
  • تسکین سردرد و استرس با طب فشاری در 30 ثانیه
  • ستون فقرات با این عادات، فرو میریزد
  • عطسه کردن چه علتی دارد؟
  • 10 راه برای افزایش متابولیسم بدن
  • تاثیرات منفی سریال های ماهواره ای بر شخصیت خردسالان
  • از این ماهی های خطرناک و سمی دوری کنید
  • نحوه نظافت و تمیزکردن میگو
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است