ماهی بخارپز ماهی با سیر و زنجبیل طرز تهیه ماهی بخارپز طبخ ماهی سالاد سبزیجات همراه روغن زیتون دمنوش نعناع آموزش تهیه ماهی بخارپز

شما غالبا ماهی بخارپز را چگونه تهیه می کنید با روش طبخ این ماهی آشنایی دارید ؟می خواهیم شما را با روش تهیه این ماهی به سبک مردم هاوایی آشنا کنیم می توانید این ماهی را با سالادی خوش طعم و برنج و کمی ترشی همراه کنید این غذا بسیار کم کالری و سالم است پیشنهاد می کنیم با استفاده از این روش طبخ طعمی متفاوت از ماهی را تجربه کنید.

«دستور آشپزی» این هفته به طرز تهیه ماهی بخارپز با سس سیر و زنجبیل اختصاص دارد که غذایی محبوب و پرطرفدار در منوی رستوران‌های ‌هاوایی است. این غذای خوش‌عطر و نسبتا کم‌کالری، می‌تواند جزو بهترین گزینه‌های غذایی برای افرادی باشد که قصد کاهش وزن دارند، کلسترول خونشان بالاست یا ترجیح می‌دهند ماهی را با روش‌های سالم‌تری نسبت به سرخ کردن، طبخ و میل کنند. علاوه بر این، طعم و ظاهر خاص این ماهی می‌تواند جاذبه‌ای برای آنهایی باشد که علاقه چندانی به مصرف غذاهای دریایی ندارند.
مقدار کالری این غذا
مجموع مواد غذایی یادشده برای تهیه این غذا، 2140 کیلوکالری انرژی دارند و در صورت تقسیم کردن آن میان 6 نفر، به هر یک تقریبا 355 کیلوکالری انرژی خواهد رسید. البته در صورتی که این غذا با برنج میل شود به ازای هر 5 قاشق غذاخوری سرصاف برنج پخته 80 کیلوکالری به میزان یاد شده اضافه خواهد شد.
همراهان این غذا
این غذا می‌تواند با مقداری نان سبوس‌دار یا برنج قهوه‌ای سرو شود. اگر می‌خواهید این ماهی را با برنج سفید سرو کنید، حتما برنج را به صورت دمی و با روغن کم، طبخ کنید. افرادی که رژیم لاغری دارند هم می‌توانند این ماهی را با یک بشقاب سالاد سبزیجات همراه روغن زیتون، میل کنند. دمنوش نعناع یا زیره هم می‌تواند نوشیدنی مناسبی برای همراه کردن این غذا باشد تا بتواند طبع سرد و مزاج بشقاب غذایی‌تان را تعدیل کند.
طـرز تـهـیـه
برای آماده کردن ماهی باید ابتدا مقداری آب در ظرف گودی بریزید و اجازه بدهید تا آب، جوش بیاید. تکه‌های ماهی‌ را با زنجبیل تازه، طعم‌دار کنید و سپس با توری مخصوص بخارپز در ظرف (بالاتر از سطح آب) بگذارید یا ماهی‌ها را در فویل آلومینیومی بپیچید و حدود 7 دقیقه، آنها را بخارپز کنید. برای آماده کردن سس این غذا نیز باید سیر، پودر زنجبیل و کنجدها را در ظرفی با هم ترکیب کنید. روغن را حرارت دهید و این ترکیب را حدود 1 دقیقه در آن تفت بدهید. سس سویا را اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر هم به تفت دادن خود ادامه دهید. به‌جای سس سویا می‌توانید از انواع سرکه، مخصوصا سرکه سیب هم کمک بگیرید. بعد از آماده شدن سس، تکه‌های ماهی‌ را در ظرف مورد نظر خود بچینید و سس را روی آن بریزید. در نهایت هم ماهی را با کنجدهای بوداده و پیازچه‌های خردشده، تزیین کنید.

سلامت

ارسال شده در 17 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • اگر دنبال آرامش میگردید بخوانید
  • ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی با مصرف سیگار
  • این نوشیدنی مملو از ویتامین B را فراموش نکنید
  • رهایی از تفکرات منفی با تنظیم خواب
  • درخشش آشپزهای ایرانی در طبخ برنج
  • تغییرات چشم بعلت افتالموپاتی گریوز
  • بهار با آلرژی های خاص خود
  • هشدار به کسانی که کمبود ویتامین E دارند
  • محبوبترین ها

  • تغذیه سالم راز طول عمر مردم ژاپن
  • ارزش تغذیه ای ماکارونی
  • جلوگیری از پیشرفت بیماریهای صعب العلاج با این گوشت
  • خوردن انواع ته دیگ راهی برای لاغری
  • غذاهایی که مستقیما باعث بیمار شدن شما می شوند
  • درباره چارت ترکیب غذاها چه میدانید
  • کالری منفی در چه غذاهایی وجود دارد؟
  • هرآنچه درمورد شیره انگور باید بدانید
  • رپورتاژ

  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • الو دکتر

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است