خواص انجیر

انجیر با نام علمی Ficus carica در استان لرستان بخش زیودار-استان فارس روستای آبسرد-استان فارس شهرستان استهبان-استان فارس شهرستان نی ریز-استان فارس روستای کرفت-استان فارس روستای شاخون-استان مازندران شهرستان گلوگاه-استان لرستان شهرستان پلدختر(روستای امامزاده بابازید)-استان مازندران شهرستان گلوگاه (بخش مرکزی گلوگاه) و استان خراسان جنوبی شهرستان طبس روستای چیروک کاشت میشود.

مصرف انجیر چه به صورت تازه و چه به صورت خشک حاوی فواید متعددی است.

به گفته محققان دانشگاه اینسبروک اتریش، میوه کاملا رسیده انجیر که در آستانه خراب شدن باشد حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان است. در ادامه به برخی فواید انجیر برای سلامت اشاره می شود.

حفظ رطوبت پوست

خوردن انجیر کمک می کند تا پوست جوان و شاداب به نظر برسد. اسیدهای چرب اُمگا-۳ موجود در انجیر از پوست حفاظت می کنند؛ با علائم پیری مقابله می کنند؛ و قرمزی مربوط به آکنه و سایر مشکلات پوستی ناشی از ترکیبات ضدالتهابی را کاهش می دهند.

کمک به هضم غذا و کاهش وزن

انجیر منبع عالی فیبر رژیمی بوده که به هضم غذا و کنترل وزن کمک می کند. میزان فیبر بالای این میوه، آب را جذب می کند و دفع مدفوع را راحت تر می نماید. این میوه بهترین گزینه برای درمان یبوست است. همچنین وجود آنزیم موسوم به فیسین در انجیر قادر به متابولیز پروتئین به اسیدآمینه است که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

مقابله با سرطان پوست

انجیر حاوی فیتوشیمیایی موسوم به «بنزآلدئید»، عنصر فعال موجود در عصاره آب این میوه، است که دارای قابلیت های مقابله با سرطان است. در مطالعه سال ۲۰۱۲ مشخص شد انجیر منبع خوب ترکیبات بیواکتیو نظیر فنولیک، کومارین و اسیدهای چرب است که می تواند در درمان سرطان های پوست بجز ملانوم موثر باشد. بعلاوه، انجیر حاوی کومارین های است که برای سرطان های پوست و پروستات مورد استفاده قرار می گیرد.

کاهش فشار خون

انجیر منبع غنی پتاسیم است، عنصری که به کنترل فشارخون کمک می کند. پتاسیم می تواند تاثیرات منفی ناشی از نمک بر روی فشارخون را کنترل کند. بسیاری از افراد به قدرکافی میوه و سبزیجات مصرف نمی کنند اما میزان بالای سدیم در قالب نمک استفاده می کنند که می تواند منجر به کمبود پتاسیم شده و احتمالا بروز فشارخون بالا را به همراه دارد.

محققان هشدار می دهند مصرف نمک موجب افزایش میزان سدیم خون شده و در نتیجه توانایی کلیه ها در دفع آب کاهش می یابد. این آب اضافی در بدن موجب افزایش فشارخون می شود.

منبع : جام جم آنلاین

ارسال شده در 23 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • نکات طلایی برای استفاده از گلیسیرین
  • خطرات تهدید کننده موسیقی برای جنین
  • کنترل قندخون گاهی با فعالیت ورزش روزانه هم بهبود نمی یابد
  • اعتقادات رایج درباره آنفلوآنزا
  • عکس هایی از گیاه خاکشیر و خواص این گیاه
  • 12 فایده شگفت انگیز روغن آرگان برای سلامت و زیبایی
  • درباره قد اطفال چه اعتقاداتی رایج است!
  • تلقین احساس افسردگی
  • در بیماران دیالیزی وظیفه پرستار چیست
  • حفاظت بینایی با این توصیه ها
  • مهلت ثبت نام در آزمون EPT دانشگاه آزاد امشب به پایان می رسد
  • زنان سالمند با مصرف امگا3 ماهیچه های خود را تقویت کنند
  • طب سنتی و درمان فیبرومیالژی
  • مصرف این مواد غذایی آسیب های جبران ناپذیری به بار می آورد
  • هزینه های مهم برای خورد و خوراک و این توصیه ها
  • محبوبترین ها

  • تغذیه برای تنظیم دمای بدن با دمای هوا
  • به کودک دو ساله خود چه غذایی بدهیم و چه غذایی ندهیم
  • آیا از خواص پسته اطلاعاتی دارید
  • حفاظت از سلامت کبد با این مواد غذایی
  • آشنایی با رژیم غذایی جایگزین
  • هر آنچه در مورد مضرات لبنیات پرچرب باید بدانید
  • عواقب رژیمی که در آن کربوهیدرات حذف می شود
  • نیاز به کلسیم در سنین مختلف
  • درمان هزاران نوع بیماری با خوردن این غذا
  • اگر اشتهای زیادی دارید ، این مقاله را بخوانید
  • آیا چای سبز کافئین دارد؟
  • مصلح غذاها چه موادی هستند؟
  • بهترین نوشیدنی قبل،حین و بعد از تمرین
  • فواید مصرف آلو خشک در وعده‌های غذایی روزانه
  • آیا بادام واقعا قدرت مغز را افزایش می دهد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است