diureticfoods

 

برخی موادغذایی می توانند به شما در افزایش حجم ادرارتان کمک کنند مواد غذایی ادرار آور طبیعی را می شناسید ؟جعفری،مارچوبه،زنجبیل،دانه کرفس،آب زغال اخته،برگ قاصدک،خربزه و هندوانه می توانند به شما در رفع احتباس آب در بدنتان کمک کنند عملکرد کلیه‌های شما با کمک این مواد غذایی بهتر خواهد شد بد نیست از توصیه های ما در این زمینه پیروی کنید.

احتباس آب، می‌تواند به اندازه کم آب شدن بدن مضر باشد. افرادی که از بیماری‌های قلبی، مشکلات مربوط به کبد و کلیه، فشار خون بالا، اِدِم (ورم)، سیاتیک، و بیماری‌های دیگر رنج می‌برند، بیشتر احتمال دارد که از احتباس آب شکایت کنند. با اینحال، نفخ خفیف و احتباس آب در زنان بسیار شایع است. در واقع می‌توان این مشکل را به نوسانات هورمونی نسبت داد که به احساس پری سینه، نفخ و ورم خفیف مچ پا منجر می‌شود، بخصوص قبل از قاعدگی.

اگرچه پزشکان برای غلبه بر مشکلات احتباس آب، داروهای ادرار آور را تجویز می‌کنند، اما اکثر این داروها برای درمان ورم پیش از قاعدگی بیش از حد قوی هستند، و بیشتر باعث کاهش سطوح پتاسیم می‌شوند. به این ترتیب، بهترین کار این است که به دنبال مواد غذایی ادرار آور طبیعی باشیم، که سندرم پیش از قاعدگی را کاهش داده و به درمان احتباس آب نیز کمک می‌کنند.

بخاطر طبیعی بودن این مواد غذایی، می‌توانید بدون نگرانی بخاطر هرگونه عوارض جانبی، روی مزایای آنها حساب کنید. در زیر لیستی از مواد غذایی ادرار آور تهیه کرده ایم که می‌توانند براحتی در رژیم غذایی معمول شما گنجانده شوند. نگاهی به آنها بیندازید!

جعفری

جعفری، گیاهی است با خواص ادرار آور خفیف که به افزایش ادرار کمک می‌کند و در نتیجه سموم را از کلیه‌ها خارج می‌کند. برای دریافت مزایای بیشتر از آن، جعفری تازه را به دستورات غذایی‌تان اضافه کنید. برای بهره مندی از موثرترین خواص ادرار آور جعفری، آن را بصورت چای مصرف کنید.

مارچوبه

با مصرف مقدار زیادی مارچوبه، عملکرد کلیه‌هایتان را بهبود ببخشید. مارچوبه دارای آلکالوئید شیمیایی به نام آسپاراژین است که بطور موثری به دفع مواد زائد از بدن کمک می‌کند.

زنجبیل

زنجبیل، بغیر از اضافه کردن طعم به غذا، به تسکین حالت تهوع قبل از قاعدگی کمک کرده و بعنوان یک دیورتیک مفید عمل می‌کند. برای بهره مندی از مزایای زنجبیل، در هنگام خوردن وعده‌های غذایی‌تان، از آن به شکل چای استفاده کنید تا مایعات اضافی از بدنتان خارج شوند.

دانه کرفس

دانه‌های کرفس از گل‌های گیاه کرفس گرفته می‌شوند و در افزایش تولید ادرار و کاهش احتباس مایعات، بسیار موثر هستند. این دانه‌ها به شکل قرص موجودند و می‌توانید آنها را از هر داروخانه‌ای تهیه کنید. یک روش دیگر این است که یک چای داغ از دانه‌های کرفس تهیه کنید و بین وعده‌های غذایی‌تان از آن لذت ببرید.

آب زغال اخته

آب زغال اخته، بخاطر حفظ سطح PH ادرار و کمک به رقیق کردن ادرار معروف است. همچنین به افزایش تعداد دفعات دفع ادرار نیز کمک می‌کند. در نتیجه، آب زغال اخته برای بهبود و حفظ عملکرد کلیه‌ها مفید است.

برگ قاصدک

قاصدک با خواص ادرار آور طبیعی اش، ثابت کرده که تولید ادرار را افزایش می‌دهد و از احتباس مایعات می‌کاهد. همچنین قاصدک، یک منبع خوب از ماده معدنی پتاسیم است که معمولا با استفاده مکرر از داروهای تجویزی، از دست می‌رود.

خربزه و هندوانه

خربزه و هندوانه، منبع خوبی از آب، پتاسیم و سدیم هستند. بنابراین به فرایند دفع مواد سمی از بدن و افزایش تولید ادرار بیشتر کمک می‌کنند.

سایر مواد غذایی

سایر مواد غذایی ادرار آور طبیعی برای خلاص شدن از شر احتباس آب، عبارتند از میوه‌ها و سبزیجات خام (خیار، کاهو، پیاز، ترب کوهی، تربچه، گوجه فرنگی، هویج، کنگر، پرتقال، کرفس، کلم بروکسل و چغندر)، گیاهان (سرو کوهی، روئینه ذرین، خوک طلایی، گزنه و رازیانه) و مواد غذایی مانند سیر، جو دوسر، شاهی آبی، قهوه، چای، جینگوبیلوبا و عصاره بوچو.

با این لیست، شما تعداد قابل توجهی مواد غذایی ادرار آور طبیعی در اختیار دارید که می‌توانید وارد رژیم غذایی تان کنید. آنها را امتحان کنید و نتایج شگفت انگیزشان را در طی چند روز آینده ببینید.

برترینها

 

ارسال شده در 18 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • احساس خنده در مغزتان را بشناسید
  • حاد شدن این بیماری با استرس
  • برای کم کردن اشتها این 8 خوردنی را از یاد نبرید
  • ترکیبات گندزدایی آب استخرها
  • سوالاتی در مورد انحراف چشم
  • سوپ پاییزی اسفناج
  • اینگونه بخوابید
  • برای افزایش تعداد اسپرم این 7 شیوه را بدانید
  • هل ،درمانگر گلودرد و درد معده
  • دستیابی محققان به دانش تولید واکسن زنده دوگانه برونشیت نیوکاسل
  • اهمیت بهداشت استخر
  • سوپ سالم: سوپ نخود و ریحان
  • استرس رابطه ی بد با همسرتان، با وزن شما ارتباط دارد
  • فواید گوشت گوسفند و بز
  • عدم تناسب اندام با رژیم غذایی
  • محبوبترین ها

  • دلیل یخ زدن مغز هنگام خوردن آب سرد
  • تعریف عضلات آگونیست (موافق) Agonist
  • برای زیبایی بیشتر از این عادات دوری کنید
  • کمر باریک شدن به کمک تغذیه
  • استخوان بندی یک فرد بالغ و قسمت های آن
  • مبارزه با مشکلات استخوانی
  • محاسبه میزان چاقی و لاغری با یک نخ
  • مهمترین اشتباهات در زمینه کاهش وزن
  • تعریف واژه آناتومی چیست
  • اضافه وزن و پیاده روی
  • تصاویری در مورد تاثیرات مخرب تبلت و گوشی همراه
  • نداشتن تناسب اندام به این دلایل
  • بیرون زدن رگ از زیر پوست
  • ملاحظات در خصوص انجام تمرین در ارتفاع
  • چند نکته جالب درباره بدن انسان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است