630

یکی شایع ترین علل مرگ و میر در بین تمام انسان ها بیماری های قلبی است. قلب جزء بزرگ ترین و قوی ترین ماهیچه های بدن به شمار می آید و وظیفه پمپاژ خون به سایر اندام ها را دارد. بیماری های قلبی می توانند علل مختلفی از جمله نوع تغذیه و شیوه زندگی و یا مصرف سیگار داشته باشند.

پنیر آسیایی: برخلاف سایر انواع محصولات لبنی نظیر انواع پنیرهای دیگر متداول در جهان، کره و روغن حیوانی که برای سلامت قلب مفید نیستند، پنیر آسیایی بسیار خوب است. این پنیر نه تنها چربی کمی دارد بلکه غنی از پروتئین بوده و میزان کلسترول LDL و تری گلیسیریدهای آن پایین است. پنیر آسیایی به نوع پنیر مصرفی متداول در ایران، هند و افغانستان گفته می شود.

گوجه فرنگی: وجود لیکوپن در گوجه فرنگی نه تنها مانع از تشکیل کلسترول می شود بلکه از اکسایش کلسترول LDL هم پیشگیری می کند از اینرو ریسک بروز بیماری قلبی کاهش می یابد. همچنین این ترکیب شیمیایی به حفظ فشارخون و کاهش ریسک حمله قلبی و سکته در صورت مصرف روزانه کمک می کند.

فلفل تند: مطالعه محققان نشان می دهد برنامه ۴ هفته ای رژیم غذایی حاوی فلفل تند موجب کاهش ضربان قلب در حالت اسراحت شد و به کنترل فشارخون کمک کرد. البته مصرف بیش از اندازه آن هم می تواند منجر به ترش کردن معده و سوءهاضمه شود.

پیاز: بسیاری از افراد از این موضوع آگاه نیستند که افزودن پیاز به رژیم غذایی می تواند ریسک بیماری قلبی را کاهش دهد و از بروز آن پیشگیری کند. پیاز حاوی کوارسیتین است، آنتی اکسیدانی که از اسیب رادیکال های آزاد پیشگیری کرده و از قلب در مقابل تاثیرات مضر کلسترول حفاظت می کند و همچنین به رقیق ماندن خون کمک می کند.

سیب: وجود آنتی اکسیدان های موجود در سیب از اکسایس رادیکال آزاد جلوگیری می کند و وجود پکتین (فیبر) می تواند در مدت ۶ هفته، ۲۰ درصد کلسترول را کاهش دهد.

آووکادو: مطالعه محققان نشان می دهد خوردن روزی یک آووکادو موجب ایجاد تاثیرات حفاظت از قلب می شود. آووکادو مملو از چربی های مونواشباع نشده، فیبر و چربی است که مانع از تجمع پلاک ها در دیواره عروق خونی شده و ریسک تصلب شریان و بیماری قلبی را کاهش می دهد.

تخم کدو: تخم کدو می تواند در بلندمدت نه تنها به کاهش وزن کمک کند بلکه سلامت قلب را نیز بهبود بخشد. این دانه ها مملو از فیتوسترول بود که مانع از جذب کلسترول غذا می شود و در نتیجه ریسک بروز سکته کاهش یافته و از حمله قلبی پیشگیری می شود.

منبع: دکتر سلام

ارسال شده در 17 مهر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • شیوه های شناخت مواد غذايي اصل از تقلبي
  • 3 نشانه مهم عفونت قارچی
  • آسیب های ناشی از گریم در بازیگران
  • این سبزی ها دشمن میکروب ها هستند
  • 3تمرین ساده یوگا که پشت میزتان هم می‌توانید انجام دهید!
  • پیشگیری از سرماخوردگی با یک دمنوش عالی
  • چگونه از یک رابطه جنسی چند برابر بیشتر لذت ببریم
  • هنر تزئین غذا و میوه توسط ماهرترین آشپزهای خارجی
  • گسترش استفاده از داروهای هوش و حافظه توسط افراد سالم
  • چگونه در گلدان زنجبیل بکاریم
  • تکنیک جالب برای عمل بینی
  • سوالاتی پیرامون کرم های لاغری
  • نکات مهم برای انجام ختنه
  • رفتارهای مثبت برای والدین و فرزندان
  • از بین بردن علائم پیری با “تزریق خون جوان”
  • محبوبترین ها

  • سردرد تنشی را چطوری با ماساژ درمان کنیم ( آموزش تصویری)
  • عارضه در کبد و این درمان مناسب
  • کف پای صاف را چگونه درمان میکنند؟
  • نوشیدن آب پس از مصرف شوری و شیرینی
  • 6 روشی که هنگام کار با کامپیوتر باید رعایت کنید تا سالم بمانید
  • تشدید میگرن با این خوراکی ها
  • بررسی انواع مختلف خون دماغ و رفع هرکدام
  • لیپولیز چه نوع لیزری چیست؟
  • تغییر سبک زندگی برای مقابله با آسیب های فصل زمستان
  • جراحی کاهش وزن می تواند تا حد زیادی به چاقی نوجوانان کمک کند
  • تهیه خمیر دندان گیاهی برای رفع بوی بد دهان
  • از بریچ بودن جنین چه میدانید؟
  • مراقبت از پوست در برابر سرطان
  • رسوب دندان ها با این نوشیدنی های گیاهی مضر
  • خواص باور نکردنی هر لایه از پیاز برای سلامتی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است