xh8y7teztavz4qe8dck
تا حالا فرنی سه رنگ را امتحان کرده اید این دسر بسیار خوش طعم و لذیذ به راحتی تهیه می شود و برای تهیه آن می توانیم از شیر ،آردبرنج،کاکائو ،زعفران و گلاب استفاده کنیم این دسر خوشمزه را می توانید برای صبحانه تهیه کنید مطمئن باشید فرزندتان از آن خوشش خواهد آمد.

  • شیر 2 لیوان آرد برنج 2 قاشق سوپخوریشکر 4 قاشقگلاب 2 قاشق

    کاکائو 1 قاشق

    زعفران حل شده 1 قاشق

    کره مقداری

  • برای: 4 نفر
  • زمـان: 30 تا 45 دقیقه
  • روش: خیلی آسان

آشپزی :

ابتدا شیر سرد را در  قابلمه مورد نظر بریزید. سپس آرد برنج را اضافه کنید و کاملاً هم بزنید تا آرد در شیر سرد حل شود. مواد را روی حرارت  ملایم بگذارید و پیوسته هم بزنید تا آرد برنج در شیر گلوله گلوله نشود. هنگامیکه کمی غلیظ شد، شکر و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا قوام لازم برای فرنی بدست آید. مقداری کره هم در این مرحله اضافه نمایید . حال فرنی را سه قسمت کنید و در ظرفهای جداگانه بریزید. مقداری زعفران آب کرده را در یک ظرف اضافه کنید تا فرنی زعفرانی رنگ درست شود. برای تهیه فرنی کاکائویی هم پودر کاکائو را با 2 یا 3 قاشق آب روی حرارت هم بزنید و سپس در ظرف دوم بریزید و هم بزنید. در نهایت سه ظرف فرنی مختلف خواهید داشت. می توانید هر سه رنگ فرنی را در لیوان یا ظروف مخصوص دسر به صورت چند لایه بریزید و تا زمان سرو در یخچال نگهداری کنید.

 

ارسال شده در 19 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • صبحانه هم خوب و بد دارد
  • اهمیت جذب آهن در بدن
  • کوتاه ماندن قد با این نوشیدنی ها
  • هورمون درمانی ریسک سرطان سینه را بالاتر می برد
  • پیدا کردن انگیزه و علاقه اطفال به ورزش
  • هرآنچه درباره خواب کودک باید بدانید
  • حساسیت زدایی طبیعی بدن با این کارها
  • با این همه سختی، اینطوری تشکیل خانواده بدهید
  • درباره شوینده ها بیشتر بدانید
  • کاربردهای درمانی و طبی ماءالشعیر
  • کلک هایی برای کم کردن اشتها
  • تغذیه جهت تقویت پوست و مو
  • اگر سرما خوردگی دارید؛ این رژیم برای شماست
  • تعیین جنسیت پیش از تخمک گذاری
  • شیوه های زیاد شدن وزن و عضله
  • محبوبترین ها

  • به سبک فیتنس زندگی کنید
  • پیشگیری از نفخ شکم با این ورزشها( آموزش تصویری)
  • برای چربی سوزی مکملها را چگونه ترکیب کنیم
  • 6 مکان شگفت انگیز برای انجام ورزش یوگا
  • درباره موثر بودن سیستمهای حرکتی در بدنسازی چه می دانید؟
  • ذهنی سالم با دویدن
  • توصیه های آسان برای ماندن در مسیر موفقیت
  • تناسبی زیباتر با حرکات قدرتی داشته باشید
  • رهنمودهایی برای علاقمند شدن به ورزش
  • اهمیت آب نوشیدن بعد از راه رفتن
  • از آسیب‌ها هنگام دویدن چگونه جلوگیری کنیم؟
  • آب مهمترین نیاز ورزشکاران
  • عناصر تشکیل دهنده سلاح نانچیکو و کاربرد آن
  • فعالیت ورزشی مهم است آن را از یاد نبرید
  • یاد بگیریم که درست نفس بکشیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است