vitamin-c2

 

سبزیجات سبزرنگ چه خاصیت هایی برای سلامتی ما به همراه دارند از آن ها در چه زمینه هایی می توانیم کمک بگیریم می خواهیم از خاصیت های مختلف این گیاهان خوراکی برای سلامتی مان بدانیم ورزشکارانی که از گیاهان در برنامه غذایی شان استفاده کرده اند فیبر بیشتری برای عضله سازی جذب کرده اند عملکرد ورزشی افراد مختلف با مصرف سبزیجات تغییرات زیادی کرده است .

مطالعه محققان دانشگاه لوون در بلژیک روی 27 ورزشکار غیرحرفه ای نشان داد که دریافت مکمل های نیترات در کنار تمرین های سرعتی تناوبی(SIT)، در محیط های کم اکسیژن می تواند عملکرد ورزشی افراد را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی هلث نیوز لاین،نیترات که به طور طبیعی در سبزیجات سبز رنگ ریشه ای وجود دارد، ماده مغذی با ارزشی است که برای عملکرد مناسب بدن به خصوص در مدت فعالیت جسمی ضروری است. این ترکیب اثرات مفیدی برای قلب و گردش خون دارد؛ سبزیجاتی مانند کاهو,چغندر, هویج,لوبیا سبز, اسفناج, جعفری, کلم, تربچه, کرفس و خربزه حاوی غلظت بالایی از نیترات هستند
در طی این مطالعه، شرکت کنندگان سه بار در هفته تمرین های دوچرخه سواری کم سرعت اما فشرده داشتند. محققان برای بررسی عملکرد ورزشکاران در محیط های مختلف از آنها خواستند که در محیط های حاوی اکسیژن طبیعی و کم اکسیژن تمرین کنند. این افراد پیش از تمرین های سرعتی تناوبی مکمل نیترات مصرف کرده بودند.

محققان دریافتند که تنها پس از پنج هفته، ترکیب فیبر عضلانی در محیط های کم اکسیژن با افزایش مصرف نیترات تغییر کرد.

بدن انسان از بافت های عضلانی تشکیل شده که هر کدام از این بافت ها با انواع گوناگون فیبر همخوانی دارند. این فیبرهای عضلانی از منابع متفاوت انرژی استفاده می کنند و همچنین طبق نوع ورزش، از راه های گوناگونی فعال می شوند.

منبع: سلامت نیوز

 

ارسال شده در 19 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • نقش عسل در درمان سوختگی دست
  • خطرات ناباروری براثر افزایش سن
  • دستورات مفید برای پوست چرب
  • با این راهکارها به زندگیتان انرژی و کیفیت ببخشید
  • چرا رژیم قارچ خوبست؟
  • وقتی کسی به شما میگوید دوستت دارم از کجا بدانید واقعی است یا هوس
  • آشفتگی در ذهن اطفال با تبلت
  • خاصیت های درمانی برای برنج
  • کالری زیتون
  • آیا ورزش هوازی جزو یوگا است؟
  • مراقبت های لازم برای مصرف روغن کنجد
  • رسیدن به تناسب اندام در فصول سرد سال
  • درمان مشکلات زنانه با گیاهان
  • رفع بی حالی و بی حوصلگی با مصرف کنجد
  • بهترین ورزشهایی که می‌توانید در کنار دریا انجام دهید
  • محبوبترین ها

  • آموزش حرکت جلوبازو لاری دمبل چکشی + فیلم
  • در زمان استراحت عضلاتتان را بکشید
  • تقویت روحیه با تحرک و فعالیت ورزشی
  • با بازی تنیس عمر خود را افزایش دهید!
  • دلایلی که باعث میشود با نیم ساعت ورزش شاد شوید
  • از زبان حرفه ای ها ۱۰ راز موفقیت در ورزش را بخوانید
  • برای دریافت انرژی در طول ورزش دمای ورزش تا چه حد تاثیر دارد
  • در محیط کار چگونه تحرک داشته باشیم؟
  • استفاده از آهن سبب بهبود کارکرد ورزشی خانمها می گردد
  • بهترین حرکات عضله‌ ساز را مرور کنید
  • در 5 مورد به ورزش نه نگوئید
  • هرگز این 2 دقیقه را از یاد نبرید
  • تمرینات آسان ورزشی در خانه
  • با شیوه های غلط ورزشی بیشتر آشنا شویم
  • با 30 دقیقه ورزش سلامت مغز خود را تضمین کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است