دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
 healthy-heart
 چگونه می توانیم از سلامت بدنمان محافظت کنیم چه راهکارهایی به ما در افزایش سلامتی بدنمان کمک خواهند کرد مصرف غذاهای ناسالم ،سیگارکشیدن،نوشیدن الکل ،بی تحرکی و رابطه جنسی محافظت نشده سلامتی ما را در معرض خطر قرار خواهند داد اگر می خواهید سبک زندگی سالمی را در پیش بگیریید و از ابتلا به انواع بیماری های مزمن در امان بمانید 6 گام موثر را باید در نظر بگیرید و با استفاده از آن ها سلامتی تان را تضمین کنید .

برای آنکه تا حد ممکن سالم بمانید باید در مراقبت از خودتان، مشارکت فعال داشته باشید. شما می توانید با دنبال کردن چندین گام در هر روز، به حفظ سلامتی و تندرستی تان کمک کنید و از تغییرات در چگونگی احساسی که دارید، مطلع شوید. این مسئولیت تنها برای بزرگسالان نیست بلکه شامل نوجوانان نیز می شود. با پزشکتان در مورد نکات سبک زندگی سالم صحبت کنید و از درگیر شدن در عادات یا فعالیتهایی که به هر نحوی، پتانسیل آسیب رساندن به بدنتان را دارند، اجتناب نمایید.

گام ۱

سایت Familydoctor.org توصیه می کند که سیگار را ترک کنید و اگر سیگار نمی کشید، آن را شروع نکنید. سیگار کشیدن، یک عامل خطر عمده برای ایجاد بیماریهای مزمن ریه مانند آمفیزم و سرطان ریه است. نهایت تلاشتان را بکار ببرید تا از شرایطی که در آن، در معرض دود دسته دوم  قرار می گیرید نیز اجتناب کنید.

گام ۲

یک رژیم غذایی سالم، متعادل و مغذی بخورید. این بدان معنا نیست که نمی توانید گاهی اوقات از غذاهای ناسالم استفاده کنید اما در این کار زیاده روی نکنید. همانطور که انجمن قلب آمریکا می گوید، مطمئن شوید که درهر روز ۳ تا ۵ وعده سبزیجات و ۲ تا ۴ وعده میوه می خورید. USDA’s MyPlate.gov توصیه می کند که کودکان، نوجوانان و بزرگسالان باید ۲ تا ۳ وعده لبنیات و ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم گوشت یا حبوبات بخورند.

گام ۳

اگر می توانید، هر روز و اگر نمی توانید حداقل ۳ تا ۴ بار در هفته ورزش کنید. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، ورزش علاوه بر بهبود هوشیاری ذهنی و خلق و خوی شما، به بدنتان کمک می کند که قوی بماند و در برابر بیماری مقاومت کند. ورزش همچنین به شما کمک می کند که یک وزن سالم را حفظ نمایید، سطوح انرژی تان را افزایش دهید و شبها بهتر بخوابید.

گام ۴

صرفنظر از سن تان، در برابر فشار نوشیدن الکل مقاومت کنید.  College Drinking Prevention هشدار می دهد که نوشیدن الکل صرفنظر از مقداری که مصرف می کنید، بر اندامهای حیاتی شما تاثیر می گذارد. نوشیدن الکل ممکن است به بیماریهایی مانند هپاتیت یا التهاب کبد منجر شود. الکل می تواند باعث افزایش فشار خون شود که برای پمپاژ خون اکسیژن دار به سلولها و بافتهای بدن از جمله مغز، فشار اضافی برقلب وارد می کند.

گام ۵

اگر الکل مصرف کرده اید، از نسشتن پشت فرمان اجتناب کنید و در ماشینی که راننده آن، الکل یا مواد مخدر مصرف کرده، ننشینید. ممکن است از اینکه به کسی زنگ بزنید تا برای بردن شما بیاید، احساس خجالت و شرمندگی کنید اما عواقب انجام ندادن این کار، ناخوشایندتر است.

گام ۶

از رابطه جنسی محافظت نشده، اجتناب کنید. بیماریهای مقاربتی مانند کلامیدیا، سوزاک یا سفلیس به بدن آسیب می رسانند و حتی ممکن است مانع بچه دار شدن شما در آینده شوند. سایر بیماریهای مسری مانند ویروس نقص ایمنی بدن یا HIV و سندرم نقص ایمنی اکتسابی که معمولا بعنوان بیماری ایدز شناخته می شود، ممکن است به عملکرد بدن صدمه بزنند و حتی منجر به مرگ شوند.

مجله تناسب اندام

5 1000
ارسال شده در 21 مهر 1395 توسط با موضوع عمومی
سیب سرخ

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x