ورزشکاران در مصرف پروتئین زیاده روی نکنند ورزشکاران مصرف پروتئین

مصرف پروتئین فواید زیادی دارد به خصوص برای ورزشکاران بعد از ورزش های حرفه ای و روزانه اما مصرف مقادیر زیاد آن به ویژه بعد از هر وعده غذایی، نه تنها کمک کننده نیست بلکه از طریق اوره دفع شده و جذب عضلات نمی شود.

متخصص پزشکی ورزشی با بیان اینکه مصرف پروتئین برای افرادی که ورزش های هوازی و قدرتی انجام می دهند و برای کسانی که تحت رژیم های کاهش وزن اند سودمندی بیشتری دارد افزود: مناسب ترین میزان مصرف پروتئین بعد از ورزش حدود 20 گرم است که کاملا جذب عضلات شده و منجر به افزایش حجم عضلات می شود .

وی با تأکید براینکه مصرف پروتئین در هر وعده غذایی نباید فراموش شود افزود:باید دقت داشت که میزان پروتئین مصرفی زمانی قابلیت جذب را خواهد داشت که 25 صدم گرم به ازای هر کیلوگرم وزن افراد باشد.

 حکاک زاده ادامه داد: ورزشکارانی که ورزش های قدرتی انجام می دهند حداکثر یک ساعت تا سه ساعت بعد از ورزش باید پروتئین مصرف کنند که بهتر است این امر در همان یک ساعت اولیه صورت بگیرد.

متخصص پزشکی ورزشی همچنین بهترین منابع کسب پروتئین در ورزشکاران را به ترتیب شیر ،سفیده تخم مرغ، سویا و گوشت های کم چرب دانست و افزود: در این بین شیر بهترین و مناسب‌ترین منبع جذب پروتئین به ویژه برای کسانی که به ورزش بدنسازی می پردازند ، محسوب می شود،همینطور سویا نیز بهترین منبع جذب پروتئین در زنان است .

حکاک زاده توصیه کرد: برای اثربخشی لازم در جذب پروتئین و ترمیم عضلات در ورزشکاران، مصرف پروتئین و کلیسم باید توامان باشد.

وی همچنین به شرایط ورزش کردن در ایام آلودگی هوا و وارونگی دما اشاره کرد و گفت: افراد مبتلا به بیمارهای قلبی و آسم ،کودکان و سالمندان به هنگام آلودگی هوا باید در منزل و سالن های ورزشی ورزش کنند و با رسیدن شاخص آلودگی هوا به 150، ورزش در فضاهای عمومی باید ممنوع شود.

متخصص پزشکی ورزشی در خصوص افرادی که تصور می کنند پوشیدن گن به هنگام ورزش به جمع شدن شکم و سوزاندن چربی منتهی می شود گفت: استفاده از گن نه تنها کمکی به چربی سوزی نمی کند بلکه گن هایی از جنس پلاستیک، باعث از دست دادن مقادیر زیادی از آب بدن شده و حتی ممکن است برای فرد مضر باشد .

حکاک زاده در ادامه ورزش اسکیت را برای کودکان مفید دانست و افزود:ورزش اسکیت به دلیل اعمال وزن بر بدن کمک زیادی به رشد کودکان می کند ،اما نکته مهم مدت زمان انجام ورزش اسکیت است .بنابراین توصیه می شود این ورزش در بین کودکان از نیم ساعت شروع و تا 60 دقیقه ادامه یابد .

متخصص ورزش های هوازی، پیاده روی،ایروبیک و شنا را جز ورزش های کاهنده وزن و بدنسازی را مناسب برای آمادگی عضلانی و چربی سوز ی دانست و گفت: درصورتی که فردی به هنگام پیاده روی قامتش به سمت چپ و یا راست خمیده شود باید از پیاده روی خودداری کرده و سریعا جهت بررسی ستون فقرات به پزشک مراجعه کند.

وی درباره افرادی که تصور می کنند پیاده روی به بهبود واریس کمک می کند توصیه کرد: هرچند پیاده روی در بهبود واریس پا موثر است اما مناسب تراز پیاده روی، تقویت عضلات ساق پاست.

حکاک زاده به کسانی که کوفتگی دائمی بدن خود را ناشی از پیاده روی می دانند گفت: کوفتگی ناشی از ورزش، یک ساعت بعد از انجام حرکات ورزشی خودنمایی می کند که با مصرف مایعات قابل رفع است ،اما اگر این کوفتگی تداوم داشته باشد فرد باید به لحاظ بیماری تیروئید،کم خونی و کمبود ویتامین D مورد بررسی قرار گیرد.

 

5 1000
ارسال شده در 21 مهر 1395 توسط با موضوع اخبار پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • بهترین ساعت برای انجام شیمی درمانی
  • رسیدگی به ذهن کودک با تغذیه
  • ازدیاد خشونت گرایی در افراد جامعه
  • برای لاغری فوری۱۰ ورزش برتر را بشناسید
  • هلند مجهز به کوسه زباله خور شد
  • مراقبت های خوراکی لازم برای سنگ کلیه
  • کوفته با سویا سس
  • مراقبت در برابر اوریون در بارداری
  • محبوبترین ها

  • توضیحات پزشکی در مورد عمل سرکلاژ
  • 12 فایده طلایی زایمان طبیعی و نکات مهمی که باید بدانید
  • درمان ناباروری با روش IVF چیست؟
  • تعیین تاریخ تولد نوزاد
  • افزایش خطر سقط جنین با باکتری های غذا
  • تهدید سنگ کیسه صفرا در دوران بارداری
  • زنگ تلفن همراه دشمن جنین است!
  • اقدام به بارداری با سابقه بیماری قلبی
  • رپورتاژ

  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • ارائه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی توسط دکتر راه انجام
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما