happy-man-holding-raw-steak

مصرف پروتئین فواید زیادی دارد به خصوص برای ورزشکاران بعد از ورزش های حرفه ای و روزانه اما مصرف مقادیر زیاد آن به ویژه بعد از هر وعده غذایی، نه تنها کمک کننده نیست بلکه از طریق اوره دفع شده و جذب عضلات نمی شود.

متخصص پزشکی ورزشی با بیان اینکه مصرف پروتئین برای افرادی که ورزش های هوازی و قدرتی انجام می دهند و برای کسانی که تحت رژیم های کاهش وزن اند سودمندی بیشتری دارد افزود: مناسب ترین میزان مصرف پروتئین بعد از ورزش حدود 20 گرم است که کاملا جذب عضلات شده و منجر به افزایش حجم عضلات می شود .

وی با تأکید براینکه مصرف پروتئین در هر وعده غذایی نباید فراموش شود افزود:باید دقت داشت که میزان پروتئین مصرفی زمانی قابلیت جذب را خواهد داشت که 25 صدم گرم به ازای هر کیلوگرم وزن افراد باشد.

 حکاک زاده ادامه داد: ورزشکارانی که ورزش های قدرتی انجام می دهند حداکثر یک ساعت تا سه ساعت بعد از ورزش باید پروتئین مصرف کنند که بهتر است این امر در همان یک ساعت اولیه صورت بگیرد.

متخصص پزشکی ورزشی همچنین بهترین منابع کسب پروتئین در ورزشکاران را به ترتیب شیر ،سفیده تخم مرغ، سویا و گوشت های کم چرب دانست و افزود: در این بین شیر بهترین و مناسب‌ترین منبع جذب پروتئین به ویژه برای کسانی که به ورزش بدنسازی می پردازند ، محسوب می شود،همینطور سویا نیز بهترین منبع جذب پروتئین در زنان است .

حکاک زاده توصیه کرد: برای اثربخشی لازم در جذب پروتئین و ترمیم عضلات در ورزشکاران، مصرف پروتئین و کلیسم باید توامان باشد.

وی همچنین به شرایط ورزش کردن در ایام آلودگی هوا و وارونگی دما اشاره کرد و گفت: افراد مبتلا به بیمارهای قلبی و آسم ،کودکان و سالمندان به هنگام آلودگی هوا باید در منزل و سالن های ورزشی ورزش کنند و با رسیدن شاخص آلودگی هوا به 150، ورزش در فضاهای عمومی باید ممنوع شود.

متخصص پزشکی ورزشی در خصوص افرادی که تصور می کنند پوشیدن گن به هنگام ورزش به جمع شدن شکم و سوزاندن چربی منتهی می شود گفت: استفاده از گن نه تنها کمکی به چربی سوزی نمی کند بلکه گن هایی از جنس پلاستیک، باعث از دست دادن مقادیر زیادی از آب بدن شده و حتی ممکن است برای فرد مضر باشد .

حکاک زاده در ادامه ورزش اسکیت را برای کودکان مفید دانست و افزود:ورزش اسکیت به دلیل اعمال وزن بر بدن کمک زیادی به رشد کودکان می کند ،اما نکته مهم مدت زمان انجام ورزش اسکیت است .بنابراین توصیه می شود این ورزش در بین کودکان از نیم ساعت شروع و تا 60 دقیقه ادامه یابد .

متخصص ورزش های هوازی، پیاده روی،ایروبیک و شنا را جز ورزش های کاهنده وزن و بدنسازی را مناسب برای آمادگی عضلانی و چربی سوز ی دانست و گفت: درصورتی که فردی به هنگام پیاده روی قامتش به سمت چپ و یا راست خمیده شود باید از پیاده روی خودداری کرده و سریعا جهت بررسی ستون فقرات به پزشک مراجعه کند.

وی درباره افرادی که تصور می کنند پیاده روی به بهبود واریس کمک می کند توصیه کرد: هرچند پیاده روی در بهبود واریس پا موثر است اما مناسب تراز پیاده روی، تقویت عضلات ساق پاست.

حکاک زاده به کسانی که کوفتگی دائمی بدن خود را ناشی از پیاده روی می دانند گفت: کوفتگی ناشی از ورزش، یک ساعت بعد از انجام حرکات ورزشی خودنمایی می کند که با مصرف مایعات قابل رفع است ،اما اگر این کوفتگی تداوم داشته باشد فرد باید به لحاظ بیماری تیروئید،کم خونی و کمبود ویتامین D مورد بررسی قرار گیرد.

 

ارسال شده در 21 مهر 1395 توسط آقای توکلی با موضوع اخبار پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • آنچه باید درباره نوزادان بدانید اززبان متخصص کودکان بخوانید
  • چه چیزی باعث آبسه پستان می شود
  • تمرینات موثر برای آرامش ذهن
  • به مرکز روانشناسی خشم خوش آمدید
  • مراقبت از پوستی که کک و مک دارد
  • شیر ریختن در چای و نجات دندان از لک
  • درباره تغذیه درشب قبل از عروسی بیشتر بدانید
  • حقایقی که باید حتما درمورد قهوه بدانید
  • موفقیت با این عوامل ژنتیکی
  • روش‌هایی دقیق برای بررسی رگ‌‌های اصلي قلب
  • آیا بیش از حد نگران میشوید؟
  • فواید میوه و سبزی برای پوست
  • نکاتی مهم در مورد غذای کمکی نوزاد
  • دوست دارید بلندتر شوید؟پس این 20 مورد را امتحان کنید
  • نسخه پزشکی برای درمان افسردگی
  • محبوبترین ها

  • مقابله وزارت بهداشت با مطالبات اضافه پزشکان
  • زمان سیگار کشیدن هم می تواند خطرناک باشد
  • از خوردن این غذاها برای صبحانه پرهیز کنید
  • کهیرهای مزمن با ویتامین D درمان میشود
  • از آزمایش خون اینگونه سردر آورید
  • نبود علاقه پس از شروع زندگی مشترک
  • برای تکوین ریتم های بیولوژیک در موش پروتئین ضروری شناسائی شد
  • دریافت منگنز را از یاد نبرید
  • اثرات طولانی مدت کاهش سریع وزن در مقابل کاهش وزن تدریجی
  • استراحت در میانه ی صبح سلامتی و بهره وری را بهبود می دهد
  • آفتاب صبحگاهی و شاخص توده بدنی پایین تر
  • شکل بدن و سلامت قلب و عروق
  • تاثیر موسیقی روی بینایی
  • آسیب‌ها و مشکلات ناشی از انتخاب نادرست کیف مدرسه
  • هورمون های دستگاه گوارش را باهم مرور میکنیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است