کاهش قدرت شنوایی شکستن ناخن ها و تارهای مو حالت تهوع و استفراغ احساس سرگیجه
اگر می خواهید ناخن هایی زیبا و سالم داشته باشید سعی کنید منگنز بیشتری دریافت کنید از جمله منابع تامین منگنزمی توانیم به دانه های آجیل اشاره کنیم این دانه های روغنی فایده های زیادی برای سلامتی ما دارند مراقب کاهش و کمبود منگنز در بدنتان باشید چون باعث فلج اندام های بدن، ناباروری در بانوان، بروز تشنج و حتی نابینایی خواهد شد توصیه های کارشناسان در این باره را مطالعه کنید.

یکی از ضروری ترین مواد در بدن افراد منگنز است که در آن انواع آنتی اکسیدان ها وجود دارد. وجود این ماده معدنی در بدن برای رشد استخوان ها و تنظیم سوخت و ساز بسیار ضروری است. در منگنز مواد مفیدی برای بهبود زخم ها و نیز جذب ویتامین های C و B از مواد غذایی وجود دارد.
به گفته کارشناسان، افرادی که در رژیم غذایی روزانه ‌شان منگنز وجود دارد به احتمال پایین‌تری به انواع سرطان مبتلا می شوند.
علائمی از جمله کاهش قدرت شنوایی,احساس سرگیجه, حالت تهوع و استفراغ, شکستن ناخن ها و تارهای مو همگی با کمبود منگنز در بدن بروز پیدا می‌کنند.
همچنین اگر کمبود منگنز در بدن شدید باشد می تواند منجر به بیماری های حادتری چون فلج اندام های بدن، ناباروری در بانوان، بروز تشنج و حتی نابینایی شود.
بهترین راه برای جلوگیری از کاهش منگنز در بدن، مصرف مواد غذایی حاوی این ماده معدنی به صورت روزانه است. براساس تحقیقات انجام شده دانه های آجیل از جمله فندق و گردو منبع بسیار غنی منگنز محسوب می‌شوند. همچنین در این خوراکی ها، مواد مفید دیگری چون منیزیم، مس، فیبر و ویتامین E نیز به وفور یافت می‌شود.
غذاهای دریایی از جمله دیگر منابع تامین منگنز برای بدن به شمار می‌روند؛ بویژه میگو که خوراکی لذیذ و مفید بوده و علاوه بر منگنز، دارای اسید های آمینه ضروری برای بدن و نیز ویتامین های گروه B و امگا 3 است.
غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جوی دو سر و ارزن نیز حاوی منگنز به میزان فراوان بوده و می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و برخی از انواع سرطان را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.
در میان سبزیجات دارای برگ های سبز تیره، اسفناج دارای بیشترین مقدار این ماده معدنی ضروری است به طوری که متخصصان تغذیه توصیه می کنند افراد به صورت روزانه حدود یک فنجان از این سبزی را به همراه سالاد یا با انواع غذاها مصرف کنند.
لازم به ذکر است؛ اسفناج علاوه بر منگنز، دارای ویتامین A و ویتامین K هم است که هر دوی آنها برای حفظ سلامت بدن بسیار مفیدند.
درنهایت چای سیاه که عموماً به همراه صبحانه یا عصرانه مصرف می‌شود، ساده ترین راه برای بدست آوردن منگنز مورد نیاز بدن به شمار می‌رود. نوشیدن چای سیاه و یا مخلوط آن با چای سفید می تواند علاوه بر تامین منگنز بدن، برای سلامت استخوان ها و قلب نیز مفید باشد.
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال شده در 20 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • شستن البسه جدید قبل از استفاده
  • اینطور غذا خوردن بلای جان شما می شود
  • نشانه های گلوکوم
  • رمز و رموز فاش شده از دنیای زنان
  • عادات مخرب و پوسیده کننده دندان
  • موفقیت جراحی کاتاراکت
  • سریع الاثرترین روش برای بین بردن جوش صورت
  • مینی پای های خوشمزه و دلچسب
  • این بیماری جدید نوجوانانتان را تهدید می کند
  • درنیامدن دندان شیرخوار و این هشدارها
  • سوراخ کردن پوست و اعضاء مختلف بدن
  • ممنوعیت مصرف دو نوع داروی گیاهی
  • ۹ خطایی که بانوان در برنامه تناسب اندام انجام می دهند
  • برای جوان ماندن چه بخوریم و چه نخوریم
  • مشاجره و دعوای خانگی با نوجوان ممنوع!
  • محبوبترین ها

  • افسردگی زنان ایرانی
  • رفع افسردگی با مصرف خوراکی سالم
  • ارتباط پرخاشگری با ژنتیک
  • تخفیف اثر استرس با این راهها
  • آغاز هفته با کسالت و بی حوصلگی
  • چگونگی پیشگیری از بیماری های مربوط به حافظه
  • تا چه حد به همسرتان وابسته اید؟
  • همه چیز در مورد دوستی با مردان متاهل
  • در علم روانشناسی منظور از اضطراب جنسی چیست؟
  • نظریه های وابسته به هیجان
  • همه انواع ترس را بشناسیم
  • تهیه کلکسیون جالب توسط نوجوان
  • تغییر روش زندگی برای تقویت حافظه و ذهن
  • زمینه های بیماریهای روانی
  • ریست کردن حافظه از خاطره های تلخ
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است