کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
nail_12444
اگر می خواهید ناخن هایی زیبا و سالم داشته باشید سعی کنید منگنز بیشتری دریافت کنید از جمله منابع تامین منگنزمی توانیم به دانه های آجیل اشاره کنیم این دانه های روغنی فایده های زیادی برای سلامتی ما دارند مراقب کاهش و کمبود منگنز در بدنتان باشید چون باعث فلج اندام های بدن، ناباروری در بانوان، بروز تشنج و حتی نابینایی خواهد شد توصیه های کارشناسان در این باره را مطالعه کنید.

یکی از ضروری ترین مواد در بدن افراد منگنز است که در آن انواع آنتی اکسیدان ها وجود دارد. وجود این ماده معدنی در بدن برای رشد استخوان ها و تنظیم سوخت و ساز بسیار ضروری است. در منگنز مواد مفیدی برای بهبود زخم ها و نیز جذب ویتامین های C و B از مواد غذایی وجود دارد.
به گفته کارشناسان، افرادی که در رژیم غذایی روزانه ‌شان منگنز وجود دارد به احتمال پایین‌تری به انواع سرطان مبتلا می شوند.
علائمی از جمله کاهش قدرت شنوایی,احساس سرگیجه, حالت تهوع و استفراغ, شکستن ناخن ها و تارهای مو همگی با کمبود منگنز در بدن بروز پیدا می‌کنند.
همچنین اگر کمبود منگنز در بدن شدید باشد می تواند منجر به بیماری های حادتری چون فلج اندام های بدن، ناباروری در بانوان، بروز تشنج و حتی نابینایی شود.
بهترین راه برای جلوگیری از کاهش منگنز در بدن، مصرف مواد غذایی حاوی این ماده معدنی به صورت روزانه است. براساس تحقیقات انجام شده دانه های آجیل از جمله فندق و گردو منبع بسیار غنی منگنز محسوب می‌شوند. همچنین در این خوراکی ها، مواد مفید دیگری چون منیزیم، مس، فیبر و ویتامین E نیز به وفور یافت می‌شود.
غذاهای دریایی از جمله دیگر منابع تامین منگنز برای بدن به شمار می‌روند؛ بویژه میگو که خوراکی لذیذ و مفید بوده و علاوه بر منگنز، دارای اسید های آمینه ضروری برای بدن و نیز ویتامین های گروه B و امگا 3 است.
غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جوی دو سر و ارزن نیز حاوی منگنز به میزان فراوان بوده و می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و برخی از انواع سرطان را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.
در میان سبزیجات دارای برگ های سبز تیره، اسفناج دارای بیشترین مقدار این ماده معدنی ضروری است به طوری که متخصصان تغذیه توصیه می کنند افراد به صورت روزانه حدود یک فنجان از این سبزی را به همراه سالاد یا با انواع غذاها مصرف کنند.
لازم به ذکر است؛ اسفناج علاوه بر منگنز، دارای ویتامین A و ویتامین K هم است که هر دوی آنها برای حفظ سلامت بدن بسیار مفیدند.
درنهایت چای سیاه که عموماً به همراه صبحانه یا عصرانه مصرف می‌شود، ساده ترین راه برای بدست آوردن منگنز مورد نیاز بدن به شمار می‌رود. نوشیدن چای سیاه و یا مخلوط آن با چای سفید می تواند علاوه بر تامین منگنز بدن، برای سلامت استخوان ها و قلب نیز مفید باشد.
منبع:باشگاه خبرنگاران
5 1000
ارسال شده در 20 مهر 1395 توسط با موضوع پزشکی
سیب سرخ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • تحریک تمایل به خوردن در بارداری با شکلات
  • 10 علت مهم فشار خون بالا
  • راهی تازه برای مبارزه با ابولا
  • از بین بردن باکتری های بدبوکننده دهان
  • منع مصرف شیرگاو برای نوزادان
  • مکمل کلسیم بخوریم یا شیر؟
  • تفاوت گفتار راست دست ها و چپ دست ها
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران ام اس در جهرم
  • محبوبترین ها

  • ساخت مجهزترین اتاق تمیز کشور
  • به جای رفتن روی تردمیل ،قرص آن را مصرف کنید
  • تماشای فیلم‌های مستهجن مغز را کوچک‌تر می‌کند!
  • هشدار به زائران اربعین حسینی در خصوص بیماری های واگیر دار
  • در مناطق بیابانی ارومیه و طبس گیاه کاشت می شود
  • خطرات سیل احتمالی در تهران
  • دوره‌های تخصصی داروسازی در دانشگاه آزاد اراک
  • داشتن بدن پلاستیکی عجیب یک نوجوان پاکستانی
  • رپورتاژ

  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • زیبایی در دندانپزشکی
  • محصولات پزشکی و بهداشتی شرکت رهاورد دانش پزشکی
  • لیپوماتیک بهتر است یا سایر روش های لیپوساکشن
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x