کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

نیاز بدن به تحرک علائم بدن برای تجرک بیشتر چطور بفهمم بدنم نیاز به تحرک داره؟

بدن انسان همانطور که میدانید برای تضمین سلامتی اش نیاز به تحرک دارد و انسانی که تحرک ندارد یا تحرکش کم است به مرور زمان با مشکلاتی روبرو میشود.کارشناسان،محققان و متخصصان همواره توصیه میکنند برای داشتن بدن سالم تر تحرک داشته باشید و به سراغ کارهایی مانند ورزش بروید،اما ما چطور میتوانیم بفهمیم بدن مان نیاز به تحرک بیشتر دارد؟

گاهی اوقات بدن به تحرک بیشتری نیاز دارد که با نشانه هایی این نیاز را اعلام می کند.

به طور دائم احساس خستگی می‌کنید:

نتایج بررسی محققان دانشگاه جورجیای آمریکا نشان می دهد ورزش هوازی متوسط تا شدید تنها به مدت 20 دقیقه ، سه روز در هفته میزان انرژی بدن را به مدت 20 دقیقه افزایش می دهد. این نشانه تاثیر مستقیم ورزش روی سیستم عصب مرکزی برای کاهش خستگی است. در برخی موارد ورزش باعث کاهش 65 درصدی خستگی می‌شود.

احساس ناگهانی درد:

همه ما این حالت را تجربه کرده ایم که یک ‌شب با درد ناگهانی قسمت تحتانی کمر، زانو یا شانه روبه ‌رو شده ایم. به گفته متخصصان در این شرایط بهتر است به ورزش کردن بپردازید. با تحرک داشتن و بالا بردن گردش خون به آن قسمت‌های بدن می‌توان درد را کاهش داد. حتی بیمارانی که دچار درد طولانی‌ مدت مانند آرتریت هستند با ورزش کردن توانایی حرکت روزانه خود را بهبود می دهند.

استرس دارید:

به گزارش ام اس ان ، ما در مواجهه با بحران اقتصادی و دیگر مشکلات زندگی دچار استرس می‌شویم که گاه در پی آن احساس بیماری می کنیم. اما راه رفتن، دویدن یا تقویت کردن بدن هفته ‌ای 3 تا 4 بارو هر بار به مدت 30-20 دقیقه برای کاهش دادن اضطراب کافی است.

هورمون‌ها نیاز به کمک دارد:

ورزش کردن بهترین راه تنظیم هورمون است و به‌ طور عجیب و باورنکردنی می‌تواند روی ظاهر و حسی که دارید تاثیر بگذارد. به‌عنوان‌ مثال، افزایش میزان تستسترون از طریق ورزش، به افزایش روند سوخت ‌وساز بدن کمک می‌کند، پوست را جوان و سالم نگه می دارد و به عملکرد مناسب مغز نیز کمک می‌کند.

سیستم گوارشی دچار مشکل شده است:

یک پیاده ‌روی تند یا دوی 30 دقیقه‌ ای نه‌ تنها اشتها را باز می‌کند بلکه به هضم غذا نیز کمک می‌کند. ورزش‌های هوازی، تنفس و جریان خون را تنظیم می کند و این امر باعث بهبود انقباض عضلات روده می‌شود. درنتیجه غذای هضم شده راحت‌ تر از روده عبور می‌کند و در پی آن از یبوست پیشگیری می‌شود.

درست نمی‌خوابید:

افراد میانسال و مسن که به اختلال بی‌خوابی مبتلا هستنداگر به ورزش بپردازند و در اتاق تاریک با دمای متعادل و در ساعت معین بخوابند، نسبت به دیگران حدود یک ساعت و نیم خواب بیشتری دارند. اگر دچار بی‌خوابی یا کم‌ خوابی هستید کافی است طی روز کمی ورزش کنید.

نیاز به کمک دارید:

ورزش کردن نه فقط برای حفظ سلامت بدن مفید است بلکه باعث می‌شود فرد کمتر به مصرف سیگار یا خوراکی های مضر فکر کند. عادت‌ های سالم مانند ورزش را می توان جایگزین عادت های ناسالم کرد. علاوه بر آن با ورزش کردن هورمونی به نام اندروفین ترشح می شود که همانند مواد اعتیاد آور روی مغز تاثیر می گذارد.

منبع : سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 22 مهر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
ارکید
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x