نیاز بدن به تحرک بیشتر

بدن انسان همانطور که میدانید برای تضمین سلامتی اش نیاز به تحرک دارد و انسانی که تحرک ندارد یا تحرکش کم است به مرور زمان با مشکلاتی روبرو میشود.کارشناسان،محققان و متخصصان همواره توصیه میکنند برای داشتن بدن سالم تر تحرک داشته باشید و به سراغ کارهایی مانند ورزش بروید،اما ما چطور میتوانیم بفهمیم بدن مان نیاز به تحرک بیشتر دارد؟

گاهی اوقات بدن به تحرک بیشتری نیاز دارد که با نشانه هایی این نیاز را اعلام می کند.

به طور دائم احساس خستگی می‌کنید:

نتایج بررسی محققان دانشگاه جورجیای آمریکا نشان می دهد ورزش هوازی متوسط تا شدید تنها به مدت 20 دقیقه ، سه روز در هفته میزان انرژی بدن را به مدت 20 دقیقه افزایش می دهد. این نشانه تاثیر مستقیم ورزش روی سیستم عصب مرکزی برای کاهش خستگی است. در برخی موارد ورزش باعث کاهش 65 درصدی خستگی می‌شود.

احساس ناگهانی درد:

همه ما این حالت را تجربه کرده ایم که یک ‌شب با درد ناگهانی قسمت تحتانی کمر، زانو یا شانه روبه ‌رو شده ایم. به گفته متخصصان در این شرایط بهتر است به ورزش کردن بپردازید. با تحرک داشتن و بالا بردن گردش خون به آن قسمت‌های بدن می‌توان درد را کاهش داد. حتی بیمارانی که دچار درد طولانی‌ مدت مانند آرتریت هستند با ورزش کردن توانایی حرکت روزانه خود را بهبود می دهند.

استرس دارید:

به گزارش ام اس ان ، ما در مواجهه با بحران اقتصادی و دیگر مشکلات زندگی دچار استرس می‌شویم که گاه در پی آن احساس بیماری می کنیم. اما راه رفتن، دویدن یا تقویت کردن بدن هفته ‌ای 3 تا 4 بارو هر بار به مدت 30-20 دقیقه برای کاهش دادن اضطراب کافی است.

هورمون‌ها نیاز به کمک دارد:

ورزش کردن بهترین راه تنظیم هورمون است و به‌ طور عجیب و باورنکردنی می‌تواند روی ظاهر و حسی که دارید تاثیر بگذارد. به‌عنوان‌ مثال، افزایش میزان تستسترون از طریق ورزش، به افزایش روند سوخت ‌وساز بدن کمک می‌کند، پوست را جوان و سالم نگه می دارد و به عملکرد مناسب مغز نیز کمک می‌کند.

سیستم گوارشی دچار مشکل شده است:

یک پیاده ‌روی تند یا دوی 30 دقیقه‌ ای نه‌ تنها اشتها را باز می‌کند بلکه به هضم غذا نیز کمک می‌کند. ورزش‌های هوازی، تنفس و جریان خون را تنظیم می کند و این امر باعث بهبود انقباض عضلات روده می‌شود. درنتیجه غذای هضم شده راحت‌ تر از روده عبور می‌کند و در پی آن از یبوست پیشگیری می‌شود.

درست نمی‌خوابید:

افراد میانسال و مسن که به اختلال بی‌خوابی مبتلا هستنداگر به ورزش بپردازند و در اتاق تاریک با دمای متعادل و در ساعت معین بخوابند، نسبت به دیگران حدود یک ساعت و نیم خواب بیشتری دارند. اگر دچار بی‌خوابی یا کم‌ خوابی هستید کافی است طی روز کمی ورزش کنید.

نیاز به کمک دارید:

ورزش کردن نه فقط برای حفظ سلامت بدن مفید است بلکه باعث می‌شود فرد کمتر به مصرف سیگار یا خوراکی های مضر فکر کند. عادت‌ های سالم مانند ورزش را می توان جایگزین عادت های ناسالم کرد. علاوه بر آن با ورزش کردن هورمونی به نام اندروفین ترشح می شود که همانند مواد اعتیاد آور روی مغز تاثیر می گذارد.

منبع : سلامت نیوز

ارسال شده در 22 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مروری بر رشته های روان شناسی
  • اگزما،شایع ترین بیماری پوستی در فصل پاییز
  • عکس هایی از هویج و خواص آن
  • افت ناگهانی وزن در بیماران پارکینسون
  • ارتباط خوش اندامی با دیابت
  • پیشنهادات روانشناسی برای داشتن یک روز خوب
  • مراقبت از انواع مواد غذایی در برابر فاسد شدن
  • از اوریون چه میدانید؟!
  • بدبینی در بیماران افسرده
  • شگفت انگیزترین خاصیتهای بزاق دهان
  • تاثیرات مفید خواب مناسب
  • از بین رفتن تیرگی دور چشم با گل داوودی
  • روغن سیر درمان واریس
  • طرز استقاده از قرص آزیترومایسین‌
  • کودکان و بیان برخی کلمات
  • محبوبترین ها

  • نوشیدنی های مضر برای سلامت شیرخوار
  • راه حل هایی برای درمان اضطراب جدایی اطفال
  • کند نویسی دانش آموزان؛ از دلایل تا درمان
  • اختلالات تکلم در فرزندانمان را جدی بگیریم
  • نشانه های محبت فرزندان به والدین
  • آموزش شیردهی به نوزاد
  • ارتباط چاقی کودک با فعالیت ذهن
  • روش موثر برای جدا کردن جای خواب فرزندان
  • برای زنگ ورزش کودکان این خوراکی ها خطر دارند
  • اضافه وزن در خردسالان و چاق شدن آن ها
  • تاثیرات منفی و خطرناک انگشت مکیدن اطفال
  • آموزش زبان جدید به کودک
  • بهترین نوع واکنش والدین در مقابل پرخاشگری
  • روش تربیتی صحیح برای گازگرفتن
  • چگونه از بلوغ زودرس دختران باخبر شویم؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است