دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

 

هورمون استروژن و پروژسترون کاهش ریسک بیماری قلبی و فشارخون بالا کاهش ریسک افسردگی علائم یائسگی عدم تعادل هورمون زوال حافظه و افسردگی

 

برای کاهش عوارض یائسگی در بانوان توصیه های مفیدی برایشان دارم بهتر است از ویتامین ها و مکمل های موثر در این زمینه کمک بگیرند ویتامین B۲،ویتامین A،ویتامین B۶،ویتامین B۷،ویتامین B۹ و ویتامین B۱۲  از جمله ویتامین های حائز اهمیت و مهم برای خانم ها به شمار می روند که برای کاهش ریسک بیماری قلبی و فشارخون بالا، بهبود بینایی و تقویت سیستم ایمنی بدن ،حفظ میزان سالم کلسترول بدن، بهبود خلق و خو و کاهش ریسک افسردگی و بسیاری عارضه های دیگر مفیذ می باشند.

مصرف ویتامین های متفاوت می تواند به تعدیل هورمون ها در طول دوره یائسگی زنان کمک کند.

به گزارش مهر، با شروع دوره یائسگی علائمی در زنان بروز می کند که از آن جمله می توان به گُرگرفتگی، مشکل در خواب، کاهش تمایلات جنسی و نوسانات اخلاقی اشاره کرد. این علائم ناشی از عدم تعادل هورمونی در بدن است چراکه تخمدان ها دیگر همچون گذشته هورمون استروژن و پروژسترون تولید نمی کنند.

از اینرو به گفته محققان، مصرف ۸ ویتامین می تواند به تعدیل این هورمون ها در بدن کمک کرده و در نتیجه علائم یائسگی تا حدودی کاهش یابند.

۱. ویتامین A

یائسگی ریسک پوکی استخوان را افزایش می دهد، از اینرو مصرف ویتامین A اهمیت زیادی دارد چراکه موجب استحکام و تقویت استخوان ها، بافت های نرم، پوست و دندان ها می شود. بعلاوه، ویتامین A موجب بهبود بینایی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

۲. ویتامین B۲

این ویتامین که با نام ریبوفلاوین هم شناخته می شود، نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ رشد عادی و متابولیسم دارد. کمبود ویتامین B۲ در بدن با افزایش ریسک مشکلات گوناگون مرتبط با سیستم ایمنی و همچنین افسردگی همراه است. مصرف ویتامین B۲ می تواند به مقابله با علائم دوره یائسگی کمک کند.

۳. ویتامین B۶

ویتامین B۶ موسوم به پیریدوکسین نیز نقش مهمی در تضمین عملکرد نرمال سیستم ایمنی بدن دارد که در نهایت منجر به بهبود خلق و خو و کاهش ریسک افسردگی می شود.

۴. ویتامین B۷

این ویتامین که با نام بیوتین هم شناخته می شود، تاثیر زیادی بر سیستم ایمنی بدن و همچنین پوست و مو دارد. ویتامین B۷ نقش مهمی هم در حفظ میزان سالم کلسترول بدن ایفاء می کند.

۵. ویتامین B۹

ویتامین B۹ یا اسیدفولیک، نقش مهم ویژه ای در سلامت زنان دارد. اثبات شده است که ویتامین B۹ نه تنها در حفظ تعادل هورمون ها مهم است بلکه همزمان موجب کاهش ریسک بیماری قلبی و فشارخون بالا هم می شود.

۶. ویتامین B۱۲

اهمیت این ویتامین در حفظ متابولیسم سالم بدن، پیشگیری از زوال حافظه و افسردگی تایید شده است.

۷. ویتامین C

همه ما با نقش ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا هستیم. این ویتامین در تولید سلول های قرمز خون هم نقش دارد و روند بهبود بدن را تسریع کرده و موجب افزایش رشد بافت ها می شود.

۸. ویتامین D

در کنار ویتامین A، ویتامین D هم تضمین کننده سلامت استخوان هاست درحالیکه همزمان از بروز پوکی استخوان و انواع مختلف سرطان ها هم پیشگیری می کند.

خبرفارسی

5 1000
ارسال شده در 24 مهر 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x