هورمون استروژن و پروژسترون کاهش ریسک بیماری قلبی و فشارخون بالا کاهش ریسک افسردگی علائم یائسگی عدم تعادل هورمون زوال حافظه و افسردگی

 

برای کاهش عوارض یائسگی در بانوان توصیه های مفیدی برایشان دارم بهتر است از ویتامین ها و مکمل های موثر در این زمینه کمک بگیرند ویتامین B۲،ویتامین A،ویتامین B۶،ویتامین B۷،ویتامین B۹ و ویتامین B۱۲  از جمله ویتامین های حائز اهمیت و مهم برای خانم ها به شمار می روند که برای کاهش ریسک بیماری قلبی و فشارخون بالا، بهبود بینایی و تقویت سیستم ایمنی بدن ،حفظ میزان سالم کلسترول بدن، بهبود خلق و خو و کاهش ریسک افسردگی و بسیاری عارضه های دیگر مفیذ می باشند.

مصرف ویتامین های متفاوت می تواند به تعدیل هورمون ها در طول دوره یائسگی زنان کمک کند.

به گزارش مهر، با شروع دوره یائسگی علائمی در زنان بروز می کند که از آن جمله می توان به گُرگرفتگی، مشکل در خواب، کاهش تمایلات جنسی و نوسانات اخلاقی اشاره کرد. این علائم ناشی از عدم تعادل هورمونی در بدن است چراکه تخمدان ها دیگر همچون گذشته هورمون استروژن و پروژسترون تولید نمی کنند.

از اینرو به گفته محققان، مصرف ۸ ویتامین می تواند به تعدیل این هورمون ها در بدن کمک کرده و در نتیجه علائم یائسگی تا حدودی کاهش یابند.

۱. ویتامین A

یائسگی ریسک پوکی استخوان را افزایش می دهد، از اینرو مصرف ویتامین A اهمیت زیادی دارد چراکه موجب استحکام و تقویت استخوان ها، بافت های نرم، پوست و دندان ها می شود. بعلاوه، ویتامین A موجب بهبود بینایی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

۲. ویتامین B۲

این ویتامین که با نام ریبوفلاوین هم شناخته می شود، نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ رشد عادی و متابولیسم دارد. کمبود ویتامین B۲ در بدن با افزایش ریسک مشکلات گوناگون مرتبط با سیستم ایمنی و همچنین افسردگی همراه است. مصرف ویتامین B۲ می تواند به مقابله با علائم دوره یائسگی کمک کند.

۳. ویتامین B۶

ویتامین B۶ موسوم به پیریدوکسین نیز نقش مهمی در تضمین عملکرد نرمال سیستم ایمنی بدن دارد که در نهایت منجر به بهبود خلق و خو و کاهش ریسک افسردگی می شود.

۴. ویتامین B۷

این ویتامین که با نام بیوتین هم شناخته می شود، تاثیر زیادی بر سیستم ایمنی بدن و همچنین پوست و مو دارد. ویتامین B۷ نقش مهمی هم در حفظ میزان سالم کلسترول بدن ایفاء می کند.

۵. ویتامین B۹

ویتامین B۹ یا اسیدفولیک، نقش مهم ویژه ای در سلامت زنان دارد. اثبات شده است که ویتامین B۹ نه تنها در حفظ تعادل هورمون ها مهم است بلکه همزمان موجب کاهش ریسک بیماری قلبی و فشارخون بالا هم می شود.

۶. ویتامین B۱۲

اهمیت این ویتامین در حفظ متابولیسم سالم بدن، پیشگیری از زوال حافظه و افسردگی تایید شده است.

۷. ویتامین C

همه ما با نقش ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا هستیم. این ویتامین در تولید سلول های قرمز خون هم نقش دارد و روند بهبود بدن را تسریع کرده و موجب افزایش رشد بافت ها می شود.

۸. ویتامین D

در کنار ویتامین A، ویتامین D هم تضمین کننده سلامت استخوان هاست درحالیکه همزمان از بروز پوکی استخوان و انواع مختلف سرطان ها هم پیشگیری می کند.

خبرفارسی

5 1000
ارسال شده در 24 مهر 1395 توسط با موضوع تغذیه | 384 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • در بیماری ام اس به چه دلایلی افسردگی رخ می دهد؟
  • گلچینی از مهمترین خواسته های زنان از مردان
  • روغن هایی که می توانند بدن را ترمیم کنند
  • ساخت دارويي كه باعث كاهش كلسترول خون مي شود
  • دلیل اصلی بالا رفتن سطح توقع کودک چیست؟
  • نحوه معالجه طاسی سر با کلاه لیزری
  • روش صحیح مصرف دارو برای کودکان بیش فعال
  • جوانان در پی سرگرمی در دنیای مجازی
  • محبوبترین ها

  • لکنت زبان در کودک از علت تا راه حل
  • چه عواملی سبب تقویت افسردگی می شود
  • دلیل علمی برای تکرار خطا
  • روابط آمیخته با تنش
  • ۷راز ازدواج طولانی و شاد
  • فعالیت های شب هنگام افراد موفق
  • وفادار شدن مردان با هورمون اوکسی توسین
  • اگربه موفقیت فکر میکنید؟بخوانید
  • رپورتاژ

  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما