ورزش افراد عصبانی

همیشه در همه جا ، در همه شرایط و در همه لحاظی برای سلامت انسان ورزش توصیه میشود و میگویند اگر میخواهی سالم بمانی ورزش کن،اما حالا باید به شما بگوییم که ورزش میتواند مضز هم باشد ولی برای افراد عصبانی.محققان تحقیقاتی در خصوص ورزش کردن افراد عصبانی انجام داده اند و نتیجه اش را منتشر کرده اند.

طبق تحقیقات جدید، ورزش کردن در حالت خشم و عصبانیت احتمال بروز اولین حمله قلبی را در افراد افزایش می دهد.

محققان با مطالعه بر روی بیش از ۱۲ هزار نفر دریافتند زمانیکه افراد همزمان عصبانی بوده و ورزش هم می کنند، ریسک بروز سکته قلبی در آنها سه برابر افزایش می یابد.

به گفته محققان، هیجانات یا فعالیت شدید و سنگین موجب افزایش فشارخون و ضربان قلب می شود و در نتیجه عروق خونی منقبض و تنگ می شوند. در مقابل، این وضعیت ممکن است موجب ایجاد لختگی خون و توقف جریان خون به سوی قلب شده و حمله قلبی اتفاق بیفتد.

در این مطالعه، محققان از بیماران دچار حمله قلبی پرسیدند که آیا یک ساعت قبل از بروز حمله قلبی عصبانی یا ناراحت بودند. همچنین در مورد فعالیت سنگین ورزشی شان هم در این مدت پرسش کردند.

تیم تحقیق از دانشگاه مک مستر کانادا دریافت به طور میانگین افراد دو برابر بیشتر بعد از انجام فعالیت فیزیکی شدید یا هیجانات احساسی شدید دچار حمله قلبی می شوند.

در مجموع ۱۴ درصد از شرکت کنندگان عنوان کرده بودند که یک ساعت قبل از بروز علائم حمله قلبی ورزش سنگین انجام داده بودند. همین تعداد مشابه نیز اعلام کرده بود که در آن حالت عصبانی یا خشمگین بوده اند.

منبع : جام جم آنلاین

ارسال شده در 22 مهر 1395 توسط سلمان آرین با موضوع علمی , ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • سالم و ارزان ترین غذا برای اطفال
  • استرس موجب ناباروری زنان می شود
  • بارداری و مشکل تنگی نفس
  • ترمیم مادام العمر دندان‌های پوسیده، با این ترکیب
  • خورد و خوراک برای رده سنی پنجاه سال
  • تخفیف درد دندان اطفال
  • برای تولید پانکراس مصنوعی گامی دیگر برداشته شد
  • روان شناسي كودك وشيوه هاي علمي تعليم وتربيت
  • اقدام به بارداری با سابقه بیماری قلبی
  • قبل از جداشدن بخوانید!
  • آب هست ولی کم است!
  • برای تبدیل شدن به یک فرد متشخص باید این 10 کار را انجام دهید
  • جزئیات مرگ دستیار پزشک در اتاق عمل در اراک
  • پیامدهای بیماری های پوستی روی روح و روان
  • درمان های تغذیه ای ساده برای کنترل استرس
  • محبوبترین ها

  • تغذیه در آخر شب
  • به کمک مواد گیاهی ، فلزات مضر را از بدن خود خارج کنید
  • تعریف کلی از مواد مغذی
  • توصیه های تغذیه ای برای حفظ سلامت مو
  • نکات جالب پخت و پز اصولی امروز
  • برای آشپزی بهتر این ترفندها را بدانید
  • بررسی کالری فندق
  • پیشگیری از شدت یافتن بیماری‌های التهابی روده
  • اگر زیاد شیرینی می خورید این مطلب را از دست ندهید
  • مقایسه ارزش تغذیه ای ماست بستنی
  • همه نشانه های فقر فیبر در بدن
  • بخورنخورهای عصرانه ای!
  • مضرات زیاده روی در مصرف خرما
  • درباره خاکشیر چه می دانید
  • راههای خوراکی برای تخت شدن شکم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است