ویتامین های مفید برای یائسگی علائم یائسگی درمان یائسگی

اغلب زنان دوره ای طبیعی به نام یائسگی را در زندگی شان تجربه میکنند که برای همیشه قاعدگی در آن متوقف میشود و این خانم ها دیگر بچه دار نخواهند شد.بطور معمول در حدود 45 تا 55 سالگی یائسگی شروع میشود.تخمدان ها در این موقع هورمون های زنانه را کمتر ترشح میکنند و باعث میشوند علائم یائسگی بروز شوند.

مصرف ویتامین های متفاوت می تواند به تعدیل هورمون ها در طول دوره یائسگی زنان کمک کند.

با شروع دوره یائسگی علائمی در زنان بروز می کند که از آن جمله می توان به گُرگرفتگی، مشکل در خواب، کاهش تمایلات جنسی و نوسانات اخلاقی اشاره کرد. این علائم ناشی از عدم تعادل هورمونی در بدن است چراکه تخمدان ها دیگر همچون گذشته هورمون استروژن و پروژسترون تولید نمی کنند.

از اینرو به گفته محققان، مصرف ۸ ویتامین می تواند به تعدیل این هورمون ها در بدن کمک کرده و در نتیجه علائم یائسگی تا حدودی کاهش یابند.

۱. ویتامین A

یائسگی ریسک پوکی استخوان را افزایش می دهد، از اینرو مصرف ویتامین A اهمیت زیادی دارد چراکه موجب استحکام و تقویت استخوان ها، بافت های نرم، پوست و دندان ها می شود. بعلاوه، ویتامین A موجب بهبود بینایی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

۲. ویتامین B۲

این ویتامین که با نام ریبوفلاوین هم شناخته می شود، نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ رشد عادی و متابولیسم دارد. کمبود ویتامین B۲ در بدن با افزایش ریسک مشکلات گوناگون مرتبط با سیستم ایمنی و همچنین افسردگی همراه است. مصرف ویتامین B۲ می تواند به مقابله با علائم دوره یائسگی کمک کند.

۳. ویتامین B۶

ویتامین B۶ موسوم به پیریدوکسین نیز نقش مهمی در تضمین عملکرد نرمال سیستم ایمنی بدن دارد که در نهایت منجر به بهبود خلق و خو و کاهش ریسک افسردگی می شود.

۴. ویتامین B۷

این ویتامین که با نام بیوتین هم شناخته می شود، تاثیر زیادی بر سیستم ایمنی بدن و همچنین پوست و مو دارد. ویتامین B۷ نقش مهمی هم در حفظ میزان سالم کلسترول بدن ایفاء می کند.

۵. ویتامین B۹

ویتامین B۹ یا اسیدفولیک، نقش مهم ویژه ای در سلامت زنان دارد. اثبات شده است که ویتامین B۹ نه تنها در حفظ تعادل هورمون ها مهم است بلکه همزمان موجب کاهش ریسک بیماری قلبی و فشارخون بالا هم می شود.

۶. ویتامین B۱۲

اهمیت این ویتامین در حفظ متابولیسم سالم بدن، پیشگیری از زوال حافظه و افسردگی تایید شده است.

۷. ویتامین C

همه ما با نقش ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا هستیم. این ویتامین در تولید سلول های قرمز خون هم نقش دارد و روند بهبود بدن را تسریع کرده و موجب افزایش رشد بافت ها می شود.

۸. ویتامین D

در کنار ویتامین A، ویتامین D هم تضمین کننده سلامت استخوان هاست درحالیکه همزمان از بروز پوکی استخوان و انواع مختلف سرطان ها هم پیشگیری می کند.

منبع : جام جم آنلاین

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 22 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع زنان و زایمان , سلامت اعضای خانواده , سلامت زنان

پیشنهاد سردبیر

  • انتخاب کاشی برای حمام
  • راز و رمزهای موثر برای کسب موفقیت
  • بهبود اختلالات خلق با امگا-3 یا روغن ماهی
  • اگر می خواهید جوان و شاداب بمانید ، به این نکات توجه کنید
  • درمان های مختلف با حجامت
  • آیا افراد تحصیل کرده و زیبا بیشتر ام اس میگیرند؟
  • همه چیز را در مورد بیماری سیستیت یا التهاب مثانه بدانیم
  • تهیه معجون پر خاصیت با لیموترش
  • محبوبترین ها

  • با میوه های سبز رنگ اعصابتان را آرام کنید
  • با این میوه ها بدنتان کم آب نمی شود
  • تغییر روحیه با میوه و سبزیجات
  • کاربردهای پوست موز را بشناسید
  • با خوردن گوجه سالم بمانید!
  • سیب خوردن قبل از صبحانه
  • خوشبو شدن دهان با زیره سیاه
  • پیشگیری از بیماری کبد چرب با میوه های لذیذ پاییزی
  • رپورتاژ

  • لیفتینگ با نخ
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    تلگرام دکتر سلام
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است