دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین

نشاسته کربوهیدرات ها غلات

کربوهیدرات منبع اصلی انرژی بدن هستند. شما در حال دوچرخه سواری، دویدن، شنا، و یا حتی به سادگی نشستن و تنفس یا هر جنبه ای دیگر از تغذیه به کربوهیدرات نیاز دارید.

البته خوردن کربوهیدرات بیش از حد و یا خیلی کم، باعث مشکلاتی می شود. در اینجا به رایج ترین سوالات در مورد این ریزمغذی های ضروری پاسخ داده می شود:

 

کربوهیدرات های خاص “خوب” یا “بد” هستند؟

یک راه بهتر برای شناسایی خوب یا بد بودن کربوهیدرات ها، برچسب روی آن هاست.

کربوهیدرات های خوب پردازش یا فرآوری نشده و در انتخاب دوم غلات سبوس دار، سبزیجات نشاسته ای، میوه ها، و حبوبات هستند. این کربوهیدرات ها سرشار از فیبر می باشند و از آنجا که حداقل پردازش را دارند، شامل مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها هستند.

 

در حالی که کربوهیدرات فرآوری، مثل نان سفید و محصولات پخته شده، حاوی فیبر و مواد مغذی کمتری هستند، که باعث سرعت هضم و در نتیجه افزایش قند خون می شوند.

میوه می تواند یک انتخاب خوب برای ورزشکاران باشد چون به راحتی هضم می شوند و قندهای ساده را برای تولید انرژی ارائه می دهد.

آیا کربوهیدرات ها چاق کننده هستند؟

 

وقتی شما کربوهیدرات را به طور کامل قطع می کنید،کالری از دست می دهید، در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. ولی خوردن مقدار مناسبی از کربوهیدرات ها مخصوصاً برای درگیر شدن در فعالیت های بالا مانند دوچرخه سواری ضروری است.

چند درصد از کربوهیدرات ها برای یک سبک زندگی فعال مورد نیاز است؟

 

این به شما بستگی دارد زیرا ممکن است بر اساس سطح فعالیت به مقدار بیشتر یا کمتر این مواد نیاز پیدا کنید. با شروع یک دسته کوچک موسیقی جاز 50 تا 60 درصد کربوهیدرات، 15 تا 20 درصد پروتئین و 25 تا 30 درصد چربی برای تنظیم بدن مورد نیاز است. اگر شما بعد از غذا، به سرعت احساس گرسنگی داشته باشید، چربی و پروتئین اضافه می شود.

اگر احساس سنگینی بیش از حد دارید باید تعادل غذایی در هر وعده داشته باشید که این تعادل منجر به تعادل سطح قند خون و سطوح انرژی پایدار می شود. شما برای پر کردن وعده ی غذایی خود نیم صفحه از آن را با میوه یا سبزیجات، یک چهارم را با کربوهیدرات و فیبر بالا، یک چهارم را با پروتئین و کمی چربی با کیفیت بالا برای عطر و طعم آن پر کنید.

5 1000
ارسال شده در 22 مهر 1395 توسط با موضوع پزشکی , تغذیه

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x