canon 350d

کربوهیدرات منبع اصلی انرژی بدن هستند. شما در حال دوچرخه سواری، دویدن، شنا، و یا حتی به سادگی نشستن و تنفس یا هر جنبه ای دیگر از تغذیه به کربوهیدرات نیاز دارید.

البته خوردن کربوهیدرات بیش از حد و یا خیلی کم، باعث مشکلاتی می شود. در اینجا به رایج ترین سوالات در مورد این ریزمغذی های ضروری پاسخ داده می شود:

 

کربوهیدرات های خاص “خوب” یا “بد” هستند؟

یک راه بهتر برای شناسایی خوب یا بد بودن کربوهیدرات ها، برچسب روی آن هاست.

کربوهیدرات های خوب پردازش یا فرآوری نشده و در انتخاب دوم غلات سبوس دار، سبزیجات نشاسته ای، میوه ها، و حبوبات هستند. این کربوهیدرات ها سرشار از فیبر می باشند و از آنجا که حداقل پردازش را دارند، شامل مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها هستند.

 

در حالی که کربوهیدرات فرآوری، مثل نان سفید و محصولات پخته شده، حاوی فیبر و مواد مغذی کمتری هستند، که باعث سرعت هضم و در نتیجه افزایش قند خون می شوند.

میوه می تواند یک انتخاب خوب برای ورزشکاران باشد چون به راحتی هضم می شوند و قندهای ساده را برای تولید انرژی ارائه می دهد.

آیا کربوهیدرات ها چاق کننده هستند؟

 

وقتی شما کربوهیدرات را به طور کامل قطع می کنید،کالری از دست می دهید، در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. ولی خوردن مقدار مناسبی از کربوهیدرات ها مخصوصاً برای درگیر شدن در فعالیت های بالا مانند دوچرخه سواری ضروری است.

چند درصد از کربوهیدرات ها برای یک سبک زندگی فعال مورد نیاز است؟

 

این به شما بستگی دارد زیرا ممکن است بر اساس سطح فعالیت به مقدار بیشتر یا کمتر این مواد نیاز پیدا کنید. با شروع یک دسته کوچک موسیقی جاز 50 تا 60 درصد کربوهیدرات، 15 تا 20 درصد پروتئین و 25 تا 30 درصد چربی برای تنظیم بدن مورد نیاز است. اگر شما بعد از غذا، به سرعت احساس گرسنگی داشته باشید، چربی و پروتئین اضافه می شود.

اگر احساس سنگینی بیش از حد دارید باید تعادل غذایی در هر وعده داشته باشید که این تعادل منجر به تعادل سطح قند خون و سطوح انرژی پایدار می شود. شما برای پر کردن وعده ی غذایی خود نیم صفحه از آن را با میوه یا سبزیجات، یک چهارم را با کربوهیدرات و فیبر بالا، یک چهارم را با پروتئین و کمی چربی با کیفیت بالا برای عطر و طعم آن پر کنید.

ارسال شده در 22 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی , تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • قلب جوان‌ با عادات تغذیه ای سالم
  • انتشار جزییات جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی در حضور رهبر
  • نکاتی برای کسانی که میخواهد رهبر خوبی باشند
  • مهمترین موارد پزشکی قبل از ازدواج
  • تسکین درد مفاصل با برخی روش ها
  • آبرسانی با تانکر در چهار محال و بختیاری
  • ایست قلبی با زندگی در طبقه های بالا
  • فرسودگی و ساییدگی مینای دندان
  • گلوکوم دشمن بینایی
  • هورمون های دستگاه گوارش را باهم مرور میکنیم
  • سیاهی ناگهانی پوست
  • عیب و ایرادهای پوششی مردانه
  • افرادی که دچار تشنج میشوند این توصیه ها را رعایت کنند
  • رفتارهای مثبت برای والدین و فرزندان
  • ارتباط نحوه غذا خوردن برای پیشگیری از آروغ
  • محبوبترین ها

  • مصرف حلیم برای افطار
  • با خواص باورنکردنی ماهی ها آشنا شوید
  • خوردن کافئین؛ ضروری ولی به اندازه
  • بررسی عادات غذایی با ترویج رژیم غذایی سالم
  • آیا مصرف شربت ذرت اشتهای ما را باز میکند
  • آیا کاهش وزن فقط با گیاه خواری امکانپذیر است؟
  • آیا به مکمل های غذایی احتیاج دارید یا خیر؟
  • صد نکته تغذیه ای برای تناسب اندام
  • آیا تخم مرغ برای کسانیکه رژیم لاغری دارند خوب است؟
  • شب کار هستید؟پس این توصیه های تغذیه ای را بخوانید
  • استفاده از نفاخ ترین خوراکی ها
  • گام به گام تا داشتن زندگی مناسب
  • گوشت های بسته بندی شده ناسالم در بازار
  • اهمیت قرار دادن قارچ در غذای روزانه
  • مبتلایان به ام اس چه غذاهایی برایشان مفید و مضر است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است