canon 350d

کربوهیدرات منبع اصلی انرژی بدن هستند. شما در حال دوچرخه سواری، دویدن، شنا، و یا حتی به سادگی نشستن و تنفس یا هر جنبه ای دیگر از تغذیه به کربوهیدرات نیاز دارید.

البته خوردن کربوهیدرات بیش از حد و یا خیلی کم، باعث مشکلاتی می شود. در اینجا به رایج ترین سوالات در مورد این ریزمغذی های ضروری پاسخ داده می شود:

 

کربوهیدرات های خاص “خوب” یا “بد” هستند؟

یک راه بهتر برای شناسایی خوب یا بد بودن کربوهیدرات ها، برچسب روی آن هاست.

کربوهیدرات های خوب پردازش یا فرآوری نشده و در انتخاب دوم غلات سبوس دار، سبزیجات نشاسته ای، میوه ها، و حبوبات هستند. این کربوهیدرات ها سرشار از فیبر می باشند و از آنجا که حداقل پردازش را دارند، شامل مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها هستند.

 

در حالی که کربوهیدرات فرآوری، مثل نان سفید و محصولات پخته شده، حاوی فیبر و مواد مغذی کمتری هستند، که باعث سرعت هضم و در نتیجه افزایش قند خون می شوند.

میوه می تواند یک انتخاب خوب برای ورزشکاران باشد چون به راحتی هضم می شوند و قندهای ساده را برای تولید انرژی ارائه می دهد.

آیا کربوهیدرات ها چاق کننده هستند؟

 

وقتی شما کربوهیدرات را به طور کامل قطع می کنید،کالری از دست می دهید، در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. ولی خوردن مقدار مناسبی از کربوهیدرات ها مخصوصاً برای درگیر شدن در فعالیت های بالا مانند دوچرخه سواری ضروری است.

چند درصد از کربوهیدرات ها برای یک سبک زندگی فعال مورد نیاز است؟

 

این به شما بستگی دارد زیرا ممکن است بر اساس سطح فعالیت به مقدار بیشتر یا کمتر این مواد نیاز پیدا کنید. با شروع یک دسته کوچک موسیقی جاز 50 تا 60 درصد کربوهیدرات، 15 تا 20 درصد پروتئین و 25 تا 30 درصد چربی برای تنظیم بدن مورد نیاز است. اگر شما بعد از غذا، به سرعت احساس گرسنگی داشته باشید، چربی و پروتئین اضافه می شود.

اگر احساس سنگینی بیش از حد دارید باید تعادل غذایی در هر وعده داشته باشید که این تعادل منجر به تعادل سطح قند خون و سطوح انرژی پایدار می شود. شما برای پر کردن وعده ی غذایی خود نیم صفحه از آن را با میوه یا سبزیجات، یک چهارم را با کربوهیدرات و فیبر بالا، یک چهارم را با پروتئین و کمی چربی با کیفیت بالا برای عطر و طعم آن پر کنید.

ارسال شده در 22 مهر 1395 توسط خانم عرب زاده با موضوع پزشکی , تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • قلبی سالم با تغییردادن عادات روزمره
  • چطور پس از ورزش، خودمان را زیبا کنیم
  • کونگ‌فو توآ همراه با تاریخچه کونگ‌فو توآ
  • ورزش صورت و رفع چروک صورت
  • در محل کارمناسب ترین نوشیدنی چیست
  • نکاتی برای داشتن خاطری آسوده
  • تاثیر اضطراب روی خلقیات افراد مختلف
  • زمانی که بزرگسالان هم دچار جوش و آکنه می شوند
  • شناخت ورزشهایی موثر برای کارمندان(۲)
  • عکس هایی از عمل جراحی باز قلب
  • نکاتی در مورد کودکان شیطان و بیش فعال
  • اگر دنبال شیوه های صحیح لاغری هستید این شیوه ها اشتباهند
  • در محل کار محتاط باشید تا دچار سرطان نشوید
  • بعد روحی درمان اعتیاد
  • بهترین حالت خواب از نظر متخصصین
  • محبوبترین ها

  • کدام مواد غذایی به مغز آسیب میزنند؟
  • چرا باید جوراب بپوشیم؟
  • شب امتحان و آمادگی لازم برای آن
  • هورمون های مختلف و تاثیرگذار بر چاقی
  • افراد خانه دار در فصل سرما مراقب افزایش وزن خود باشند
  • نکات مراقبتی استخر
  • اگر از بوی سیگار متنفرید بخوانید
  • راهکارهای موثر در جهت مقابله با پیری
  • چرا نامزدی به نوبت ؟
  • کنترل فشار خون در افراد تحصیلکرده
  • رسیدگی همزمان به امور منزل و محل کار
  • ۶ چیزی که ماهیچه هایتان به شما می گویند
  • تفکر نیز موجب افزایش وزن می شود!
  • فرق استعداد راست دست ها با چپ دست ها
  • چگونه به برنامه ریزی مان پایبند باشیم؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است