juice-kids_3102014b

نوشیدنی های میوه ای چه تاثیراتی بر سلامتی کودکان میگذارند ؟قند موجود در این میوه ها چه مضراتی برای سلامتی کودکان به همراه دارد ؟بهتر است بدانید این آبمیوه ها و نکتارها به ظاهر طبیعی هستند اما حاوی مقادیر بالایی قند و شکر می باشند که می توانند برای یک روز فرزندتان کافی باشند و آن ها را در در معرض دیابت و امراض قلبی و عروقی قرار ندهید و بیشتر مراقب مصرف مواد قندی توسط فرزندتان باشید و به جای آبمیوه های مضر میوه طبیعی و سالم به ان ها بدهید .

 

 مطالعه جدید بریتانیایی نشان می‌دهد که بسیاری از نوشیدنی‌های میوه‌ای و آبمیوه‌ها قند یک روز کودک را یک‌دفعه به او می‌دهند.

به نقل از WebMD، یک متخصص امریکایی می‌گوید که از این یافته تعجبی نمی‌کند.
پاملا کخ، سرپرست اجرایی برنامه تغذیه تیچرز کالجِ دانشگاه کلمبیا گفت: «من فکر می‌کنم که این مطالعه اگر راجع به نوشیدنی‌های میوه‌ای موجود در امریکا هم انجام می‌شد، نتایج یکی بود.»
او گفت: «بنابر این مطالعه، بسیاری از نوشیدنی‌های میوه‌ای حاوی قندهای افزوده ززیاد هستند. با این حال به عنوان محصولات سالم به فروش می‌رسند و باعث اشتباه کودکان و والدین آنها می‌شوند.»
این مطالعه بریتانیایی تحت رهبری سایمون کیپ‌ول، استاد مؤسسه روان‌شناسی، سلامت و جامعه دانشگاه لیورپول انجام شد. تیم او میزان قند «آزاد» را در ۲۰۰ میلی‌لیتر از ۲۰۳ نوشیدنی میوه‌ای و آبمیوه‌های ۱۰۰ درصد طبیعی اندازه‌گیری کردند.
قند آزاد شامل قندهایی مثل گلوکز، فروکتوز و سوکروز به علاوه قندهای طبیعی عسل، شیره، آبمیوه و کنسانتره آبمیوه‌هاست که به محصول اضافه می‌شود. البته به قندهای میوه‌ها و سبزیجات طبیعی، قند آزاد نمی‌گویند.
به گزارش محققان، نزدیک به نیمی از محصولات مورد مطالعه، حداقل شامل حداکثر میزان قند توصیه‌شده کودکان بودند که ۱۹ گرم یا پنج قاشق چای‌خوری در روز می‌باشد.

سلامانه

 

ارسال شده در 24 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • چه زمان و به چه میزان به کودک خود غذا بدهیم؟
  • بررسی بخش های مختلف دهان
  • عکس هایی از دستگاه اسمومتر
  • جذب بیشتر آهن با ماست
  • چربی‌زدایی از پوستتان را با این میوه امتحان کنید
  • اوتیسم اطفال و ارتباط آن با دوران حاملگی
  • با ناخن های شکننده خداحافظی کنید
  • عمل تارهای صوتی مصنوعی
  • افزایش گلتون همراه با افزایش التهاب
  • همه چیز درمورد کلسیکر calci care
  • روشهای سیستم تمرینی مختصر و پر فشار (Gordo n LaVelle’s)
  • از کدو یک خوراک متفاوت درست کنید
  • وقتی گردش خون ضعیف می شود
  • میزان استاندارد ورزش برای لاغری
  • کاهش احتمال چاقی، با این میوه ها
  • محبوبترین ها

  • آیا زیره می تواند عامل لاغری شما باشد؟
  • مبارزه با چاقی با غنی کردن لپتین مواد غذایی
  • تاثیرات بی نظیر خام خواری
  • رژیم غذای در بیماران دیابتی
  • مناسب‌ترین راه برای داشتن بدنی سالم
  • به دست آوردن نتایج مهم در امتحانات
  • بررسی فایده های درمانی آلو
  • مغذی ترین میان وعده برای مدرسه ای ها
  • مواد غذایی مناسب برای فعالیت بدنی
  • تاثیرگذاری گارسون بر اشتهای مشتریان
  • افزایش روزافزون مصرف نمک در میان مردم
  • بررسی کلی یک میان وعده ی مناسب برای کودک
  • دانستنی هایی ضروری درباره رژیم غذایی وگان
  • اسرار گفته نشده درباره تخم مرغ
  • چای و تاثیر آن بر عملکرد قلب
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است