سیستم عصبی جنین سوخاری کردن مرغ و ماهی روغن کنجد راه رفتن و تکلم کودک خواص دانه‌های کنجد
می توانید از کنجد و فرآورده های آن در دوران بارداری بیشتر استفاده کنید و جنین خود را از فواید این دانه پرخاصیت بهره مند سازید برای تقویت مغز و هوش جنینتان پیشنهاد می کنیم از کنجد در وعده های غذایی تان بیشتر استفاده کنید مس، منگنز، فسفر و منیزیم فراوانی در روغن کنجد یافت می شود و کمبود آهن مادر و جنین را تامین میکند همچنین ویتامین B1 و B2 و اسید فولیک و کلسیم موجود در این دانه باعث بهبود سلامت جنین و ارتقای هوش وی خواهد شد .

خوشبختانه امروزه استفاده از روغن کنجد بسیار رایج شده است و مردم به طعم آن عادت کرده‌اند و در سالادها و همچنین همراه با پودر سوخاری برای سوخاری کردن مرغ و ماهی استفاده می‌شود.
هر 300 گرم دانه کنجد حدود 160 کالری به ما انرژی می‌دهد، همچنین 2 گرم اسید چرب اشباع، 5 گرم پروتئین و 3 گرم فیبر را شامل می‌شود و منبع بسیار خوبی از کلسیم و آهن به شمار می‌رود. علاوه بر این دانه‌های کنجد منبع خوبی از مس، منگنز، فسفر و منیزیم است.
در سه ماهه‌ی سوم بارداری که سیستم عصبی جنین در حال تکمیل می‌باشد و توانایی‌هایی مثل خندیدن، راه رفتن و تکلم در او شکل می‌گیرد، باید پیام‌های عصبی از طریق مغز ارسال گردد و برای این که مغز سالم شکل گیرد به املاح و ویتامین‌های متعددی نیاز است که یکی از آنها کلسیم می‌باشد که 30 گرم دانه کنجد حدود 25 درصد کلسیم مورد نیاز را تأمین می‌کند که معادل یک سوم لیوان شیر است. پس دانه کنجد می‌تواند به عنوان منبع کلسیم مناسب به شمار رود. ویتامین‌های موجود در دانه‌های کنجد، ویتامین‌های خانواده B از جمله ویتامین B1 و B2 و اسید فولیک است که هر سه عضو خانواده ویتامین B برای تکامل جنین و ارتقاء سلامتی مادر باردار بسیار مفید است. دانه کنجد در بین گزینه برای زنان باردار جهت تأمین میزان پروتئین مورد نیاز برای خود و جنین می‌باشد.: یکی از مسائلی که زنان باردار با آن مواجه هستند، کمبود آهن می‌باشد، بنابراین نیاز به مصرف آهن در این دوره به شدت افزایش می‌یابد.حجم خون در دوره‌ی بارداری تقریباً دو برابر می‌شود، همچنین سلول‌های خونی جنین و جریان خون‌ آن در این دوره در حال شکل‌گیری می‌باشد، بنابراین مصرف 30 گرم کنجد به صورت روزانه یک پنجم نیاز آهن را تأمین خواهد کرد.
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال شده در 24 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اتفاقاتی که در بدن ما در زمان نخوردن وعده های غذایی رخ میدهد
  • تظاهرات بالینی کنده شدن شبکیه
  • فواید ویتامین سی برای بینایی
  • برخی ایجاد کننده های سردرد که به فکرتان نمی رسد
  • دانستنی هایی در مورد سیکل ماهانه
  • راهکار های قطعی درمانی عفونت سینوس ها
  • از سکته قلبی جلوگیری بعمل آورید
  • خطاهای پرسنل بیهوشی در آمریکا
  • توضیحات پزشک فرانسوی پیرامون عباس کیارستمی
  • آب خوردن و اثرات مفید آن
  • بعد از افطار از خوردن میوه و سبزیجات غافل نشوید
  • از زبان متخصصین حرفه‌ای ورزش ده اسرار ورزشی را بدانید
  • توده ای عجیب و غریب از جنس مو
  • استرس و تخریب قیافه
  • عکس هایی از میوه پرتقال و خواص این میوه
  • محبوبترین ها

  • تاثیرات مختلف چغندر روی پوست
  • تهیه نانوجاذب از پوست انار برای حذف فلزهای سنگین
  • با خواص تمشک آشنا شوید
  • لیستی از انواع میوه های قند دار و مقایسه آنها
  • 6 خواص درمانی از 6 میوه ی تابستانی
  • خواص میوه سرد سال خرمالو
  • خاصیت های باقلا برای بدن
  • بامیه بیشتر از آنچه که فکر میکنید خاصیت دارید
  • کنترل فشار خون با برخی میوه ها
  • خیار و جلوگیری از ریزش مو
  • آب نارگیل و یک دنیا خاصیت
  • خواص شوید و تخم شوید
  • چقدر پروتئین در بادمجان وجود دارد
  • با خواص سیب زمینی آشنا شویم
  • خیار تلخ سرطان و دیابت را درمان میکند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است