گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی

1025251_543

اگر قصد داریم یک رژیم غذایی سالم و مفید داشته باشید، باید مواد غذایی شامل و حاوی ویتامینB12 تناول کنید. B12 ویتامینی است که برای بهبود به عملکرد سلول‌های قرمز خون در بدن ضروری است. اغلب اوقات ویتامین B12 به پروتئینی که هنگام خوردن انواع خاصی از مواد غذایی دریافت می‌کنید متصل می‌شود.

اگر سعی دارید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، باید مواد غذایی حاوی ویتامینB12 مصرف کنید. B12 ویتامینی است که برای کمک به عملکرد سلول‌های قرمز خون در بدن ضروری است. اغلب اوقات ویتامین B12 به پروتئینی که هنگام خوردن انواع خاصی از مواد غذایی دریافت می‌کنید متصل می‌شود.

به گزارش بلاغ، اگر سعی دارید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، باید مواد غذایی حاوی ویتامینB12 مصرف کنید. B12 ویتامینی است که برای کمک به عملکرد سلول‌های قرمز خون در بدن ضروری است. اغلب اوقات ویتامین B12 به پروتئینی که هنگام خوردن انواع خاصی از مواد غذایی دریافت می‌کنید متصل می‌شود.

با اینحال، این ویتامین می‌تواند بصورت مصنوعی نیز به مواد غذایی افزوده شود تا به شما کمک کند دوز توصیه شده‌ی روزانه تان از ویتامینB12 را دریافت کنید. علاوه بر این، برای کسانی که ویتامینB12 کافی از رژیم غذایی‌شان دریافت نمی‌کنند، این ویتامین بصورت مکمل نیز موجود است.
اگر بدانید که ویتامین B12 در کدام مواد غذایی وجود دارد، دریافت مقدار مناسبی از این ویتامین، کار آسانی خواهد شد. هرچند ویتامین B12 می‌تواند بصورت مکمل غذایی مصرف شود، اما این ویتامین در غذاهای متداول بسیاری وجود دارد، که بهترین منبع هم به حساب می‌آیند. در اینجا چند ماده غذایی را معرفی می‌کنیم که اگر کمبود ویتامینB12 دارید، باید امتحان کنید:
۱. تخم مرغبخش زرد خام تخم مرغ، حاوی مقدار زیادی ویتامین B12 است. تخم غاز و اردک نیز دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامینB12 می‌باشند.

۲. پنیراگرچه تمام انواع پنیرها سرشار از ویتامینB12 نیستند، اما پنیر سوئیسی، پارمسان، موزارلا و فتا همگی حاوی ویتامینB12 هستند.

۳. گوشت گاوگوشت کمر، دنده و راسته، همگی حاوی ویتامینB12 هستند. اما شقه گوشت گاو، بیشترین مقدار ویتامینB12 را دارد.

۴. گوشت برهیک برش از شانه بره می‌تواند بیشتر از ۶۰ درصد دوز توصیه شده‌ی روزانه شما از ویتامینB12 را تامین کند.

۵. سخت پوستانچه بصورت خام خورده شوند چه بخار پز یا کبابی، انواع مختلف سخت پوستان مانند حلزون یا صدف، سرشار از ویتامینB12 هستند. توجه داشته باشید که از نظر دین اسلام، برخی از سخت پوستان حرام شمرده می‌شوند.

۶. خاویارهر چند معمولا فقط بعنوان یک چاشنی برای غذای بزرگتر خورده می‌شود، اما تخم ماهی می‌تواند بیش از ده برابر مقدار ویتامینB12 موجود در تخم مرغ، این ویتامین را فراهم کند.

۷. غذاهای دریاییماهی، خرچنگ، لابستر و هشت پا، تنها تعداد معدودی از مواد غذایی هستند که حاوی ویتامینB12 می‌باشند. شاید آنها غذاهای روزمره نباشند، اما شما کمبود ویتامینB12 دارید، باید سعی کنید راه‌های خلاقانه‌ای برای گنجاندن آنها در رژیم غذایی تان پیدا کنید.

۸. شیرشاید شیر، ساده‌ترین راه برای اضافه کردن ویتامین B12 به رژیم غذایی‌تان باشد. شما می‌توانید با پیدا کردن یک غلات صبحانه غنی شده با ویتامین B12، با یک تیر دو نشان بزنید. این کار، ویتامینB12 بدن شما را تکمیل می‌کند و به شما کمک می‌کند دوز روزانه مناسب از ویتامینB12 را دریافت کنید.

چرا مواد غذایی حاوی ویتامین B12 اینقدر مهم هستند؟

کمبود ویتامین B12، یک مشکل جدی در کشور است. اگر از خستگی، تمرکز ضعیف، حافظه بد، تحریک پذیری و افسردگی رنج می‌برید، یا نمی‌توانید در موقع کارتان درست فکر کنید، ممکن است دچار کمبود ویتامین B12 باشید. مشکل خواب و دوره‌های هیجان شدید و روان پریشی نیز ممکن است بعلت کمبود ویتامین B12 اتفاق بیفتد.

اگر فکر می‌کنید که ممکن است دچار کمبود ویتامین B12 باشید، فورا به پزشکتان مراجعه کنید یا سعی کنید به رژیم غذایی‌تان، ویتامین B12 بیشتری اضافه کنید. رژیم‌های گیاهخواری نیز معمولا منجر به کمبود ویتامینB12 می‌شوند. بنابراین اگر گیاهخوار هستید، از طریق مکمل‌ها، ویتامینB12 بیشتری وارد رژیم غذایی‌تان کنید. خوردن یکی از این ۸ ماده غذایی به شما کمک خواهد کرد که ویتامینB12 مورد نیازتان را دریافت کنید.

5 1000
ارسال شده در 23 مهر 1395 توسط با موضوع اخبار پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • کاهش چشمگیر کلسترول خون با قارچ دنبلان
  • عواقب بدرفتاری با پزشکان
  • افسردگی در همسر چه علائمی دارد؟
  • ميزان استامينوفن لازم براى درمانِ تب كودكان
  • پذیرش دانشجوی دکتری طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی بهشتی
  • مکمل‌های اسید فولیک از خطر سکته مغزی می‌‌کاهند
  • تاثیرات مفید رژیم مدیترانه ای روی افسردگی
  • گلستان جامه سیاه به تن کرد
  • محبوبترین ها

  • میزان ابتلا به سل در کشورهای در حال توسعه
  • هرگز با ساعت زنگ دار بیدار نشوید
  • وحید شمسایی در بیمارستان جم بستری شد
  • حالتان را با این کارها تحول دهید
  • به وسیله آوا درمانی به درمان بیماری های خود بپردازید
  • 39 کودک مبتلا به کم کاری تیروئید در همدان شناسایی شد
  • راههای به دست آوردن خوابی خوش
  • لزوم رعایت رژیم غذایی مناسب برای ایام نوروز
  • رپورتاژ

  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • لیپوماتیک بهتر است یا سایر روش های لیپوساکشن
  • ارائه خدمات درمانی در پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی