stilettos-heels-b
کفش پاشنه بلند خطرات زیادی برای سلامتی بدن به همراه دارد بهتر است مراقب این عوارض جانبی ناشی از طول پاشنه این کفش ها باشید ایجاد کمر درد،تغییرات آناتومیک کمر و اختلال در داخل ستون فقرات ،فشار دیسک به ریشه های عصبی و دیگر مشکلات مختلف خواهد شد بهتر است سلامتی تان را فدای دنیای مد نکنید و با مشاهده این علائم از پوشیدن یان کفش ها پرهیز کنید و  فیزیولوژی و آناتومی بدن  را در معرض خطر قرار ندهید .

سیامک بشر دوست عضو هیئت علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: تغییر سبک زندگی جامعه به سمت ماشینی شدن و افزایش امکانات متنوع، موجب ایجاد محدودیت در فعالیت بدنی افراد شده است.
وی با اشاره به اینکه تغییرات فرسایشی در زانو به شکل تخریب غضروف خود را نشان می دهد، اظهار داشت: نداشتن فعالیت بدنی مستمر تغییراتی نامطلوبی را در فیزیولوژی و آناتومی بدن افراد ایجاد می‌کند که این مسئله منجر به برهم خوردن توازن عضلات، ایجاد فشار بر سیستم اسکلتی و تغییرات فرسایشی در بدن می‌شود. .
بشردوست با تاکید بر اینکه کاهش فعالیت های بدنی افراد را مستعد به تغییرات فرسایشی و ایجاد کمر درد می کند، عنوان کرد: فعالیت های بدنی نامناسب منجر به تغییرات آناتومیک کمر و اختلال در داخل ستون فقرات می شود و همچنین افزایش فشار به کمر منجر به جابه‌جایی دیسک های مهره ای شده و در نهایت فشار دیسک به ریشه های عصبی به صورت درد در ناحیه کمر بروز پیدا می کند.
این فیزیوتراپ با تاکید بر اینکه کمر دردهای ناشی از عوارض و مشکلات مادرزادی متوجه درصد کمی از افراد می‌شود، تصریح کرد: کمر دردهای اکتسابی به دلیل بیماری ها، شرایط زندگی و استفاده نادرست از سیستم عضلات و استخوان ظاهر می‌شوند.
وی با بیان اینکه زنان به واسطه ظرافت فیزیکی‌شان با قرار گرفتن تحت فشار های مستمر در برابر اختلالات کمر آسیب پذیرتر هستند، اضافه کرد: بارداری موجب ایجاد تغییرات فیزیکی در بانوان می شود و استفاده از کفش های نامناسب به خصوص کفش های دارای پاشنه بلند و نازک منجر به تغییرات در دیسک های ستون فقرات، ایجاد فشار شدید بر آنها و موجب کمر درد می شوند؛ به همین دلیل استفاده از کفش های دارای طول پاشنه بیش از سه تا پنج سانت در بانوان توصیه نمی شود.
بشر دوست با تاکید بر اینکه ایجاد علائم کمر درد در فرد با توجه به افزایش سن غیرقابل بازگشت است، افزود: تعداد دفعاتی که فرد در طول روز خم می شود، وضعیت های نادرست حین ایستادن، خوابیدن، نشستن و رانندگی کردن، فشارهای زیادی به دیسک کمر وارد می کند که ایجاد فشارهای مستمر همراه با وضعیت نامناسب عضلات و نبود مراقبت بسته به میزان نیرو و نوع فعالیت بدنی طی 4 تا 50 سال می تواند فرد را به کمر درد و اختلالات ناشی از آن مبتلا کند.
این فیزیوتراپ یادآور شد: حفظ وضعیت بدنی مناسب، انجام فعالیت های سبک، پیاده روی، بلند نکردن اجسام سنگین، خم کردن زانو به جای کمر برای بلند کردن اجسام بالای 10 کیلو، حذف فعالیت های مستمر و زمان‌بر، استراحت بین مسافت در هنگام رانندگی های طولانی مدت و در افرادی که در حالت های ثابت به مدت زیاد قرار می گیرند (مانند کارمندان) آسیب های ناشی از آن را در ناحیه کمر به حداقل می‌رسانند.
باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 25 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • سودمندی مسكن ها در پیشگیری از آلزایمر
  • از پوستهای مختلط چطوری باید مراقبت شود
  • با این نکات ساده چرک های یقه و آستین پیراهن مردانه را از بین ببرید
  • همه چیز در مورد شخصیت مرزی
  • تصاویر را نگاه کنید و مانیکور کنید
  • با عضلات بدن بیشتر آشنا شویم
  • با قوانین کنترل کیفی تجهیزات پزشکی آشنا شوید
  • همه چیز درباره مصرف میوه
  • برای به وضع حمل بهتر بخوانید
  • در معالجه دیابت بهترین گیاه معرفی شد
  • احساس کسلی وبی رمقی به واسطه این عوامل
  • تمرین با توپ و اهمیت یادگیری این تکنیک ها
  • 6 روش آسان برای مراقبت از ناخن
  • خستگی و کسالت بیشتر با این عوامل
  • سلامتی و پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی با ورزش
  • محبوبترین ها

  • از پیاده روی به این آسانی دست برندارید
  • حرکت ورزشی ساده برای از بین بردن کمردرد
  • آیا برای آغاز ورزش یوگا به انگیزه نیاز دارید؟
  • در هوای آلوده چه ورزشی انجام دهیم
  • آیا ورزش با وزنه برای خانمها خوب است یا زیان آور؟
  • چگونه به سهولت کوفتگی عضلانی پس از ورزش را از بین ببریم؟
  • موج سواری با کایت چه پیشینه تاریخی دارد؟
  • به روش زیگ زاگ حجم بدن را افزایش دهید
  • آثار ورزش و فعالیت بدنی بر چاقی
  • چرا نباید از دوپینگ استفاده شود
  • آیا افسردگی و کم تحرکی به هم ربط دارند؟
  • توصیه های کلی برای لباس ورزشی
  • فواید فیزیولوژیکی گرم کردن
  • نسخه ورزشی برای ورم پا
  • ورزش‌‌های تقویت‌کننده تنه برای صاف کردن شکم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است