ویژگی‌های نان ساندویچ مصرف ساندویچ‌ محتوای درون ساندویچ‌ها تهیه ساندویچ
از نظر متخصصین تغذیه یک ساندویچ خوب چه ویژگی هایی دارد به عقیده آن ها مصرف ساندویچ در چه شرایطی مناسب و سالم خواهد بود امروزه فست فودها قوت غالب ما را تشکیل میدهند و طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده اند یک ساندویچ خوب از چه موادغذایی تشکیل شده است و در کنار آن چه خوراکی ها و نوشیدنی هایی باید مصرف شوند تا به سلامتی مصرف کنندگان آسیبی وارد نشود .توضیحات بیشتر در این باره را در ادامه مطلب می خوانیم.

محمدرضا وفا متخصص تغذیه،؛ پیرامون اهمیت سلامت مواد تشکیل دهنده ساندویچ اظهار داشت: همه مواد تشکیل دهنده‌ ساندویچ‌ها اعم از نان، محتویات و ادویه‌جاتی که در آنها مصرف می‌شود، باید از سلامت کامل برخوردار باشند.
وی در خصوص ویژگی‌های نان ساندویچ گفت: نان ساندویچ‌ها باید از آرد کامل و غنی تهیه شده باشد و هنگام تهیه آنها تا حد ممکن از نان‌های سبوس‌دار و غلات کامل استفاده شود.
وفا در رابطه با اهمیت سلامت محتوای درون ساندویچ‌ها تاکید کرد: هنگام تهیه ساندویچ‌ها باید از غذاهای سرخ‌کردنی، گوشت‌ها فرآوری شده و پرچرب مانند سوسیس و کالباس‌ها پرهیز کرد و به جای آن از گوشت‌های سفید و سالم استفاده شود.
این متخصص تغذیه گفت: باید به همراه ساندویچ‌ها از سبزیجات و صیفی‌جات تازه و متنوع استفاده شده و از مصرف سس‌های پرچرب و نمک فراوان به همراه آنها خودداری کرد.
وی در ادامه با اشاره به کالری دریافتی از طریق مصرف ساندویچ‌ها اظهار داشت: وزن و وضعیت فیزیکی هر فرد هنگام تهبه ساندویچ از عوامل کلیدی محسوب می‌شود؛ افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند، باید از مصرف مواد سرخ‌کردنی و فرآوری شده در تهیه ساندویچ‌ها بپرهیزند و در مقابل منع چندانی برای افراد لاغر از بابت کالری دریافتی ناشی از خوردن ساندویچ‌ها وجود ندارد.
محمد رضا وفا اظهار داشت: در صورتی که ساندویچ نیازهای غذایی فرد و میزان کالری مورد نیاز را تامین کند و در تهیه آن از مواد سالم استفاده شود، می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل در مدرسه، دانشگاه و محل کار مود استفاده قرار گیرد.
باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 25 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • خنگ کننده ترین غذاها را بشناسیم
  • آسیب های عدم نوشیدن آب با دارو
  • خاصیت های خیار چنبر
  • اشتباهات رایج خانوادگی
  • 4 اصل تغذیه ای برای ترک سیگار
  • کودک باهوش 5 اسرار پرورشی دار د
  • تمرینات ورزشی برای خوش فرم شدن شکم
  • بیماری‌های آمیزشی عامل اصلی ناباروری
  • برخی علائم جالب برای بارداری
  • ترب سیاه دوست دستگاه گوارش
  • زیاد شکر خوردن برای پدرها چه زیانهایی در پی دارد؟
  • برای جلوگیری از چرب شدن موها این شیوه ها مفیدند
  • نگاهی دیگر به مضرات غذاهای آماده
  • بیماری کم کاری تیروئید | علائم، درمان، رژیم غذایی
  • یافت راه تنظیم سیستم ایمنی کمکی برای معالجه بیماریهای مزمن
  • محبوبترین ها

  • مشکلات دانش‌آموزان دیابتی
  • کاهش ریسک مرگ به علت دیابت با خوردن ده گرم آجیل در روز
  • دیابت در خانمها و رژیم غذایی سالم
  • درباره دیابت این باورهای تغذیه درست نیست
  • نتیجه کار داروی سماگلوتید بر مبتلایان به دیابت
  • سوال و جوابهایی درباره بیماری دیابت
  • فرزند دار شدن و امراض قندی
  • اضافه کردن شیرین کننده ها به غذاهای فرآوری شده و بوجود آمدن دیابت
  • افزایش مقاومت با انسولین با حذف وعده های غذایی
  • افراد مبتلا به دیابت از چه نوشیدنی هایی استفاده کنند؟
  • هشدارهایی در مورد روزه گرفتن و دیابت داشتن
  • میزان خواب و دیابت تا چه حد بهم ارتباط دارند؟
  • مناسبترین سبزی برای روزه داران دیابتی
  • درمان انسولینی دیابت
  • توصیه های تغذیه ای کلی به بیماران دیابتی ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است