fall_exercise_0
شرایط لازم برای ورزش در هوای آزاد و در فضای سبز چگونه باید باشد قبل از اینکه وارد فضای سبز شوید پیشنهاد می کنیم به برخی نکات مهم دقت کنید تا دچار مشکل و آسیب نشوید ،از جمله می توانیم به نوشیدن مایعات اشاره کنیم همچنین در ساعت هایی که گرمای هوا به اوج می رسد نیز از منزل بیرون نروید ،استعمال کرم ضدآفتاب مناسب نیز فراموش نشود فضای باز نیز شرایط مخصوص به خود را میطلبد.

وقتی درجه حرارت هوا بالا می رود، ممکن است با خودتان فکر کنید که فرصت خوبی برای بیرون رفتن از خانه و ورزش کردن در فضای باز است. شما خواه برای دویدن و دوچرخه سواری بیرون بروید یا برای انجام چند تمرین دایره ای در پارک، باید از چند مورد آگاه شوید تا مطمئن باشید یک جلسه تمرینی ایمن و موفق خواهید داشت. ورزش کردن در فضای باز در دمای هوای گرم‌تر هم، چالش جدیدی پیش روی شما قرار می دهد که باید بدانید چگونه می توانید آن را هدایت کنید.

قبل، در حین، و بعد از تمرین مایعات کافی بنوشید

اول از همه، مطمئن شوید که مراقب نیازهای هیدراتاسیون تان هستید. از آنجا که شما در فضای باز، بسیار شدیدتر عرق می کنید، حیاتی است که این مایع از دست رفته را با آب یا یک نوشیدنی که حاوی انواع الکترولیت هاست، جایگزین کنید. اگر بیش از یک ساعت ورزش می کنید، از یک نوشیدنی الکترولیت استفاده کنید تا به جایگزین کردن سدیم و پتاسیم بدنتان کمک کند. فقط مطمئن شوید که از انواع پر شکر اجتناب می کنید. مطمئن شوید که پس از تمام شدن جلسه تمرینی تان نیز به آبرسانی ادامه می دهید. فکر نکنید که وقتی تمرین تان تمام شد، دیگر نیازی به مصرف مایعات ندارید. بعد از تمرین، فرصت خوبی برای جایگرین کردن چیزی است که از دست داده اید.

از ساعات اوج گرما اجتناب کنید

اگر می توانید، از ساعات اوج گرما اجتناب کنید. این ساعات (بسته به جایی که زندگی می کنید و فصلی که در آن قرار دارید) معمولا از حدود ۱۱ صبح تا ۴ یا ۵ عصر است. شما باید در این ساعات از تابش مستقیم آفتاب به سرتان اجتناب کنید چون در این اوقات، داغ ترین گرما را خواهد داشت.

بدانید که چه زمانی باید استراحت کنید

هنگامی که ورزش کردن را شروع می کنید، مطمئن شوید که می دانید چه زمانی باید استراحت کنید. اگر احساس بر افروختگی، سبکی سر، سرگیجه یا ناخوشی کردید، ورزش را متوقف کنید و در یک سایه استراحت کنید تا خنک شوید. با داشتن چنین حالاتی، همچنان به خودتان فشار نیاورید. خستگی که دراین حال احساس می کنید، به احتمال زیاد ناشی از ورزش نیست بلکه علائم اولیه گرمازدگی است.

ضدآفتاب بزنید

در پایان، به یاد داشته باشید که قبل از بیرون رفتن برای تمرین کردن، مقداری کرم ضدآفتاب به پوستتان بمالید. از این عامل مهم، چشم پوشی نکنید. وگرنه ممکن است با یک آفتاب سوختگی جدی مواجه شوید.

بسیاری از ورزشکاران فکر می کنند که چون عرق می کنند، هیچ دلیلی برای استفاده از ضدآفتاب وجود ندارد اما انواع بسیاری از کرم های ضدآفتاب وجود دارند که ضدآب و ضد عرق هستند، بنابراین عاقلانه خرید کنید و از خودتان محافظت نمایید. اگر جزء افرادی هستید که اغلب اوقات در فضای باز ورزش می کنند، نباید به خاطر الویت ورزش، خودتان را در معرض خطر سرطان پوست قرار دهید.

حالا شما نکات کلیدی لازم در مورد ورزش کردن در فضای باز و با درجه حرارت بالا را در اختیار دارید. به یاد داشته باشید که برای انس پیدا کردن با گرما، به بدنتان زمان کافی بدهید. به تدریج به شدت تمرین تان اضافه کنید و هنگامی که متوجه شدید می توانید از عهده درجه حرارت گرم تر بیرون بربیایید، به آرامی تمرین تان را توسعه داده و هر روز تمرین کنید.

مجله تناسب اندام

ارسال شده در 26 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • ديابتي ها و عوارض چشمی دیابت
  • نوشیدنی جوانه لوبیا برای تقویت مو
  • کادایف در قالب مافین
  • پیشنهادات پزشکی برای تنظیم فشار خون
  • مدفوع و درآوردن خرجی با آن
  • درباره سرطان پروستات چه می دانید
  • منشا بوی ماهی از کجاست
  • 5 ترفند ساده و طبیعی علیه درد
  • چه پیش بینی هایی اشتباه از آب درآمده اند؟
  • ارتباط استرس و اضطراب با اضافه وزن
  • آیا رژیم غذایی مایعات معیار مناسبی است
  • درباره دوره پیش یائسگی بانوان چه می دانید؟
  • بهترین جایگزین برای آنتی بیوتیک ها
  • درمان طاسی با این قرص
  • هدفون های تو گوشی
  • محبوبترین ها

  • استفاده از انواع اسپری ها و توصیه های لازم در زمینه آن
  • شفابخش ترین دمنوش ها برای سرفه
  • معجزه گیاهان دارویی برای درمان گلو درد
  • عمل روی حنجره برای تغییر صدا
  • تنفس ، راهی برای پیش بینی بیماری
  • این نوع حساسیت و گوش درد
  • با مصرف ماست با سرماخوردگی مبارزه کنید!
  • ویژگی های مختلف جرم گوش
  • همه چیز درباره ناشنوایی شغلی
  • نوع خطرناک آنفلوآنزا
  • فاکتورهای مقصر در بدبو شدن کام
  • شرایط لازم برای کاشت حلزون
  • سمعک خریدن برای اطفال با مشکلات شنوایی
  • اگر شنوایی شما کاهش یافته است ، مطالعه کنید
  • همه چیز در مورد اتواسكلروز
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است