راهنمای دویدن در هوای سرد دویدن در هوای سرد پیاده روی در زمستان اصول دویدن در هوای سرد

 دویدن در هوای سرد نیاز به رعایت برخی قوانین مهم است با توجه به ورود به فصول سرد سال بهتر است هنگام بیرون رفتن برای ورزش لباس مناسب و لایه لایه بپوشید کرم ضدآفتاب و نوشیدن آب را نیز از یاد نبرید همچنین از کفش های مناسب استفاده کنید که در مسیرهای برفی و  خیس بتوانند از پاهایتان محافظت کنند در ادامه توصیه های بیشتری برایتان آورده ایم با ما همراه باشید.

حتی اگر شما یک دونده مشتاق باشید که در هر فصلی و بدون در نظر گرفتن آب و هوا برای دویدن بیرون می‌روید، احتمالا از چند راهنمایی برای دویدن در سرما سود خواهید برد. در حالی‌که بسیاری از افراد برای ورزش کردن در طول ماه‌های سرد به باشگاه‌ها روی می‌آورند، اما بقیه انگیزه‌شان را از دست می‌دهند و به اندازه قبل ورزش نمی‌کنند یا حتی آن را کنار می‌گذارند. اگر برای دویدن در آب‌و‌هوای سرد به نکات زیر توجه کنید، بهتر قادر خواهید بود که در تمام طول سال سالم و باانگیزه بمانید.

از پاهایتان محافظت کنید

در حالی‌که بسیاری از افرادی که در طول ماه‌های سرد می‌دودند، نگران خشک و گرم نگه‌داشتن بقیه قسمت‌های بدنشان هستند، اما پاها درست به اندازه سایر بخش‌های بدن مهم هستند. مطمئن شوید کفش‌های ضخیمی‌دارید که منافذ زیادی ندارند، زیرا به آب و رطوبت اجازه داخل شدن می‌دهند. به دنبال کفش‌هایی با یک لایه محافظ گورتکس باشید و قبل از دویدن به کفش‌های جدیدتان لایه ای از اسپری ضدآب بزنید.

زیاد لباس نپوشید

اگر هوای بیرون سرد باشد، معمولا تمایل دارید که هنگام بیرون رفتن از خانه، تا آنجا که ممکن است لباس بپوشید. با اینحال هنگامی‌که در هوای سرد می‌دوید، نباید به اندازه زمانی که برای پیاده روی بیرون می‌روید، لباس بپوشید. در عوض باید لباس‌هایی بپوشید که شما را تا حد ممکن گرم نگه خواهد داشت، بدون آنکه باعث شود در هنگام دویدن بیش از حد احساس گرما کنید. همچنین این لباس نباید در توانایی طبیعی شما برای حرکت‌کردن یا عرق‌کردن اختلال ایجاد کند.

لایه لایه لباس بپوشید

لایه لایه پوشیدن لباس‌ها یک راه عالی برای عایق‌بندی و محافظت اضافه در برابر سرماست، بدون آنکه توانایی شما برای حرکت را محدود کند یا به وزن شما به مقدار قابل توجهی بیفزاید. بررسی کنید که با توجه به درجه حرارت بیرون به چند لایه اضافه نیاز دارید و مطمئن شوید که علاوه بر پوشیدن لایه‌های مورد نیاز، از دستکش، کلاه و شال گردن مناسب نیز استفاده می‌کنید.

ضد آفتاب بمالید

ممکن است شما متوجه نشوید اما احتمال آفتاب سوختگی در ماه‌های سرد زمستان، اگر بیشتر از تابستان نباشد، درست به اندازه آن است. به خاطر داشته باشید خواه خورشید به شدت در حال تابیدن باشد و خواه نه، باید به درستی از خودتان محافظت کنید. ایده خوبی است که از ضدآفتابی استفاده کنید که در برابر رطوبت و عرق مقاوم است و حتما به صورت، گردن، دست‌ها و پاهایتان و همچنین هر ناحیه دیگری که ممکن است با لباس پوشیده نشده باشد، ضدآفتاب بزنید.

به مقدار نیاز آب بنوشید

اگرچه ممکن است شما در هنگام دویدن در سرما، احساس متفاوتی داشته باشید و شاید آنقدر که در هوای گرم متوجه می‌شوید، از عرق کردن‌تان باخبر نشوید. اما هنوز هم مهم است که قبل، در حین و بعد از تمرین‌تان به مقدار مناسب و کافی آب بنوشید. مطمئن شوید که آب کافی می‌نوشید و اینکه در هنگام دویدن نیز به آب دسترسی دارید. این کار شما را مطمئن می‌سازد که در هنگام دویدن در هوای سرد بیرون، دچار مشکلات سلامتی دیگری نمی‌شوید.

تناسب اندام

 

ارسال شده در 25 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • گیاه ضد سوسک واقعاً داریم واقعاً ؟؟؟
  • عرق تن جایگزین آب اشامیدنی
  • افزایش موارد ابتلا به سل در اپیدمی جهانی دیابت
  • اعتیاد روحی و روانی به مصرف مواد مخدر
  • معنی قدرت نسبی چیست؟
  • نکاتی مفید برای تشخیص سلامت پاها
  • نسل جدید فناوری ساعت زنگ دار
  • مشکلات کیسه صفرا و این روش های مراقبتی
  • محبوبترین ها

  • هشدارهای بدن برای کم کاری تیروئید
  • این نوع هوا و آثارش روی کودک
  • انواع درمان های خانگی برای رفع مشکل میگرن
  • پیشگیری از بروز قانقاریا
  • درباره کیست سباسه چه میزان اطلاع دارید
  • اهمیت تنظیم بودن چربی خون
  • مقابله با عفونت ادراری
  • حقایقی درباره HTLV1 رتروویروس
  • رپورتاژ

  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • الو دکتر

    لاغر شو
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است