دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

 ورزش منظم خوش اندام ماندن تمرین بیش از اندازه تشنگی شدید افراط در تمرین

وقتی بیش از حد تمرین میکنید و با این کار به عضلات و اندام های بدنتان فشار وارد می کنیم عکس العمل بدنتان چه تغییراتی میکند نشانه های مهم برای کاهش توان بدن در حین ورزش چیست ؟وقتی بیش از اندازه لازم تمرین میکنید بهتر است منتظر علائمی همچون تشنگی شدید،درد عضلات طولانی مدت،تشدید مجدد آسیب‌ها،زیاد مریض شدن، انرژی بسیار کم،خستگی و تحریک پذیری و کاهش وزن سریع باشید.

مقدار زیاد از هر چیز خوب نیز میتواند برای شما مضر باشد. از جمله ورزش، ورزش منظم، یکی از بهترین راه ها برای خوش اندام ماندن است. اما تمرین بیش از اندازه می تواند باعث بوجود آمدن طیف گسترده ای از مشکلات جسمی، روانی، و رفتاری شود. اما چطور می توانید بگویید که آیا بیش از اندازه ازخودتان در باشگاه کار می کشید یا نه؟ این نشانه های آشکار را در نظر بگیرید.

۱- تشنگی شدید

آیا حتی با نوشیدن مقدار زیادی آب، باز هم نمی توانید تشنگی تان را رفع کنید؟ ممکن است دلیلش این باشد که بیش از اندازه تمرین می کنید. هنگامی که ورزش می کنید، بدنتان در وضعیت کاتابولیک باقی می ماند. اگر بدن حتی بعد از تمام شدن تمرین، همچنان در این وضعیت باقی بماند، دچارکم آبی می شود. تشنگی شدیدی که اتفاق می افتد، می تواند اولین نشانه کم آبی بدن باشد. برای کاهش اثرات تمرین بیش از اندازه مقدار زیادی آب بنوشید و کمی استراحت کنید.

۲- درد عضلات طولانی مدت

درد عضلانی، یک یا دو روز بعد از تمرین شدید، طبیعی است. اما اگر درد عضله، سه یا چهار روز بعد از رفتن به باشگاه از بین نرفت، یعنی شما در تمرین تان زیاده روی کرده اید. اگر اینطور شد، کمی استراحت کنید و تا زمانی که دردتان کاملا برطرف نشده است، به باشگاه برنگردید. درد عضلانی طولانی، عضلات شما را حجیم نخواهد کرد بلکه کاملا برعکس آن عمل می کند. همیشه درهنگام تمرین کردن متوجه بدنتان باشید. اگر در داخل بافت های عضلانی، احساس سوزش کردید و این احساس برطرف نشد، باید کمی استراحت کنید.

۳- تشدید مجدد آسیب‌ها

آیا همان دردهای آشنا و قدیمی را احساس میکنید؟ تمرین بیش از اندازه می تواند صدمات قدیمی را دوباره تازه کند. هنگامی که بیش از اندازه تمرین می کنید، بدن در حالتی ضعیف شروع به فعالیت می کند و هنگامی که این مساله اتفاق می افتد، بدن مستعد آسیب دیدگی می شود. این مساله همچنین می تواند آسیب دیدگی های فراموش شده و کاملا درمان شده مربوط به گذشته را دوباره تشدید کند. برای به حداقل رساندن احتمال آسیب دیدگی، در طول تمرینتان، زمان های استراحت اجباری درنظر بگیرید. برای گرفتن بهترین نتایج، به طور متناوب از تمرینات شدید و سبک استفاده کنید.

۴- زیاد مریض می شوید

هنگامی که بدن فرسوده شود، سیستم ایمنی بدن نیز شروع به ضعیف شدن می کند. این مساله شما را نسبت به عفونت های باکتریایی و ویروسی، آسیب پذیرتر می کند. اگر بیش از اندازه معمول بیمار می‌شوید، نشانه آن است که باید آرام تر تمرین کنید. به خودتان زمان دهید و استراحت کنید. به بدنتان فرصت دهید تا قبل از برگشتن به باشگاه، کاملا بهبود پیدا کند و هنگامی که بهبود یافتید، هرگز دوباره بیش از اندازه تمرین نکنید.

۵- انرژی بسیار کم

آیا بیش از اندازه معمول احساس خستگی می کنید؟ کمی احساس خستگی در روز بعد از ورزش، طبیعی است اما کم انرژی بودن در طولانی مدت، نشانه آن است که بیش از اندازه ورزش کرده اید. عملکردتان را فدای تمرین بیش از اندازه نکنید. اگر بدن شما نمی تواند همگام با شدت تمرینتان جلو برود، تغییرات لازم را اعمال کنید.

۶- کاهش وزن سریع

اکثر مردم برای از دست دادن وزن اضافه شان به طور منظم ورزش می کنند. اما اگر به سرعت شروع به کاهش وزن کرده اید و اغلب اوقات اشتها ندارید، نشانه آن است که بدنتان تحت فشار قرار دارد. اگر به سرعت درحال از دست دادن وزن هستید و می خواهید آن را متوقف کنید، کمی به خودتان استراحت دهید و از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید.

۷- خستگی و تحریک پذیری

آیا اغلب اوقات احساس خستگی و تحریک پذیری می کنید و بد اخلاق هستید؟ آیا در اوایل تمرین تان، به شدت خسته می شوید؟ نوسانات خلقی ناگهانی و خستگی، نشانه تمرین بیش از اندازه هستند. به جای پرخاش کردن به افراد دیگر، چند روز را به خودتان استراحت دهید تا بهتر شوید.

مجله تناسب اندام

 

5 1000
ارسال شده در 25 مهر 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا می توان از بیسکویت به عنوان میان وعده استفاده کرد؟
  • ترغیب و تشویق اطفال به تره بار
  • برملاشدن شخصیت شما با زنگ موبایل
  • موثرترین روش ها برای جلوگیری از ترش کردن معده
  • چه زنانی بیشتر در معرض سرطان قرار دارند
  • آیا در زمان سرما خوردگی باید ورزش متوقف شود؟
  • آیا لامپ های کم مصرف برای سلامتی بدن مضر هستند؟
  • نکات مهم روانشناسی برای فردی که قصد ازدواج دارد
  • محبوبترین ها

  • اگر دنبال آرامش میگردید بخوانید
  • توصیه های روانشناسان برای جبران شکست عشقی
  • یاری رساندن به دیگران و این پیامدها
  • رنگ هایی که خلقیات ما را تغییر می دهند
  • چگونه و چه زمانی خشم خود را خالی کنیم؟
  • برای رهایی از شرمساری ناشی از چاقی چه کنیم؟
  • ارتباط با اطرافیان پس از ازدواج
  • در روانشناسی خانواده و زوج درمانی مانترا چه مفهومی دارد؟
  • رپورتاژ

  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • آبدومینوپلاستی چیست؟؟
  • دکتر علیرضا نوروزعلی جراح دندانپزشک
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    کلینیک صدف

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x