ورزش کردن و دیابت ورزش کردن مشکلات مرتبط با عروق خونی مشکلات چشمی فواید ورزش کردن تاثیرات مفید ورزش کردن

اگر مبتلا به امراض قندی هستید و می خواهید به فعالیت ورزشی بپردازید توصیه می کنیم از برخی نکات مهم در این زمینه پیروی کنید سلامت پاهای افراد دیابتی بسیار مهم و حائز اهمیت است حفظ بهداشت پا و مصرف مایعات به اندازه کافی قبل و پس از ورزش برای مبتلایان به بیماری های قندی بسیار مهم و حائزاهمیت است سعی کنید باعث افت قند خون خود نشوید و در صورت مواجهه با این حالت به سرعت آن را برطرف کنید.

ورزش کردن بهترین روش برای کمک به کنترل دیابت است اما ضرورت دارد به درستی و با در نظر گرفتن نکات ایمنی انجام شود.

“سایت هلث دی‌نیوز” به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا نکات ایمنی زیر را برای کنترل دیابت به کمک ورزش ارائه کرده است:

– در صورت ابتلا به فشارخون بالا، مشکلات چشمی یا مشکلات مرتبط با عروق خونی از انجام حرکت‌های بدنسازی سنگین خودداری کنید.

– در صورت آسیب‌دیدگی عصب‌های پا از جوراب‌های ضخیم و کفش‌های مناسب استفاده کنید و پس از ورزش کردن، سلامت پاها را به لحاظ آسیب‌دیدگی بررسی کنید.

– با پزشک خود در مورد ورزش‌هایی که برای شما بی‌خطر هستند مشورت کنید.

– از افت قند خون به ویژه اگر انسولین مصرف می‌کنید،‌ جلوگیری کنید.

– در صورت وجود “کتون” در ادرار و بالا رفتن قند خون ناشتا تا 250 میلی گرم یا بیشتر، ورزش کردن توصیه نمی‌شود.

ایسنا

ارسال شده در 26 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • آیا قلیان جیبی مضر است؟
  • آسپرین از پوکی استخوان جلوگیری می کند
  • علایم تهدید کننده برای نوزادان
  • توصیه های زیبایی از زبان بهترین پزشک های زیبایی تهران
  • بایدها و نبایدهای آماده شدن برای بارداری
  • دوقلوی بهم چسبیده استثنایی با 2 چهره و یک بدن!
  • عاشقان کره و روغن هایی با چربی اشباع شده بخوانند
  • کاهش خطرات و بیماری های دوران سالمندی
  • عقب رفتگی لثه چرا بوجود می آید و چه معالجه هایی دارد؟
  • با مضر ترین عصرانه ها آشنا شوید
  • معکوس نمودن سندرم متابولیک با رژیم مدیترانه ای
  • خوراک یهای به ظاهر رژیمی
  • جلوگیری از پیر گوشی با ویتامین دی
  • با غذا پیاز را از یاد نبرید!
  • تحمل گرما در نوجوانان
  • محبوبترین ها

  • در کنترل وزن بدن عضلات چه نقشی دارند؟
  • پروتئین سویا یا وِی درفعالیت ورزشی مقاومتی عضله سازی میکنند؟
  • سلامت مغزی و بازی شطرنج
  • چرا باید بعد از تمرین تغذیه داشته باشیم
  • منفعت ورزش هوازی در محیط آزاد در کودکان
  • احساس پادشاهی با راجا یوگا
  • قلب سالم و قوی با ورزش
  • رده بندی ورزش ها بر اساس کالری سوزی
  • سوزاندن چربی و ساختن عضله با این ورزشها
  • 5 راه برای جلوگیری از اشتباهات یوگا
  • 3 کلید طلایی برای سفت کردن باسن و فرم دادن به آن
  • برای لاغری و کاهش وزن این برنامه طناب زنی را یاد بگیرید
  • اطلاعاتی مختصر و کامل درمورد تاریخچه رشته کیوکشین کاراته
  • آموزش تصویری یوگا برای درمان بی خوابی
  • پرش باعث کوتاهی قد می شود
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است