ways-to-beat-menopause-belly-fat-11-pg-full
اگر در سنین میانسالی به سر میبرید و تمایل به کاهش وزن دارید بهتر است نکات مهمی را در نظر بگیرید و از راه حل های مناسب در این زمینه کمک بگیرید چاقی و اضافه وزن در این سنین خطرات زیادی برای سلامتی افراد ایجاد خواهد کرد و با افزایش متابولیسم بدن این افراد باعث بالارفتن قوای بدنی و تضمین سلامتی آن ها خواهیم شد توصیه های پزشکان برای این افراد چیست آن ها چه پیشنهاداتی در این زمینه دارند؟

کاهش وزن در هر سنی کار سختی است، اما کاهش وزن و افزایش متابولیسم برای خانم‌های میانسال سخت تر است. یکی از دلایل این است که سوخت و ساز بدن با بالا رفتن سن کند می‌شود. در اینجا چند نکته بیان می‌کنیم که به زنان میانسال کمک خواهد کرد وزن کم کنند و متابولیسم‌شان را افزایش دهند.

نکته شماره ۱

کاهش وزن برای خانم‌های میانسال، بدون افزایش سطح فعالیت بدنی‌شان، تقریبا غیرممکن است. این کار واقعا سخت است اما حقیقت این است که اگر فرد، بیشتر از کالری مصرفی کالری نسوزاند، وزن کم نخواهند کرد. راه رفتن روی تردمیل به مدت ۳۰ دقیقه در روز، شروع خوبی است.

نکته شماره ۲

زنان میانسالی که می‌خواهند وزن کم کنند و متابولیسمشان را افزایش دهند، باید بدانند که غذاهای کم‌چرب یا بدون قند، راه‌حل کاملی نیست. آنها فقط بخشی از جواب هستند. سعی کنید مراقب باشید که چه مقدار از این مواد غذایی را می‌خورید وبه یاد داشته باشید که حتی کالری‌های کم‌چرب و بدون‌قند نیز به حساب می‌آیند.

نکته شماره ۳

زنان میانسالی که در تلاشند وزن کم کنند و سوخت‌و‌سازشان را افزایش دهند، باید سعی کنند موقعیت‌های خاصی که در آن احساس می‌کنند می‌توانند زیاده روی کنند را محدود کنند. برای اکثر خانم‌ها، چنین موقعیت‌های خاصی به دفعات زیاد پیش می‌آید. همیشه یک جشن‌تولد، سالگرد‌‌ازدواج، تعطیلات، آخر هفته خاص و… وجود دارد.

نکته شماره ۴

برای زنان میانسالی که می‌خواهند وزن کم کنند و سوخت وسازشان را افزایش دهند، پیدا کردن چند جایگزین خوشمزه برای دسرهای پر‌کالری، بسیار مهم است. ماست طعم‌دار کم‌چرب، یک جایگزین بسیار خوب برای دسر است. میوه هم یک جایگزین خوب است. انگورهای منجمد در فصل تابستان، بسیار نشاط بخش هستند. چای داغ شیرین‌شده با عسل یا یک شیرین‌کننده مصنوعی، به برطرف‌کردن نیاز به خوردن شیرینی بعد از غذا کمک می‌کند.

خانم‌های میانسالی که می‌خواهند وزن کم کنند، سوخت‌و‌سازشان را افزایش دهند و هوس‌شان به شکلات را برطرف سازند، شکلات تلخ را امتحان کنند. معمولا شکلات‌های تلخ ساده در بسته بندی‌های یک‌نفره که به اندازه یک وعده اند و حدود ۵۵ کالری دارند، به فروش می‌رسند. اگر فقط یکی از آنها بخورید، می‌توانند نیاز شما به شکلات را برطرف سازند و یک دسر کم‌کالری باشند. ثابت شده که شکلات تلخ، دارای مزایای سلامتی نیز می‌باشد.

نکته شماره ۵

زنان میانسالی که سعی دارند وزن کم کنند و سوخت‌و‌سازشان را افزایش دهند، باید مطمئن شوند که پروتئین کافی در رژیم غذایی شان می‌گنجانند. اگر رژیم غذایی آنها پروتئین کافی داشته باشد، کالری بیشتری خواهند سوزاند و عضلات بیشتری می‌سازند. عضلات بیشتر باعث می‌شود که کالری بیشتری سوزانده شود.

گوشتهای کم چرب و خالص و پنیرهایی که دو درصد چربی دارند، منابع خوب پروتئین هستند. مقداری آجیل، بخشی از پروتئین وعده کوچک غذایی شما را تامین خواهد کرد. مراقب اندازه وعده پنیر و آجیل باشید زیرا آنها نیز حاوی چربی هستند. اضافه کردن یکی از پودرهای پروتئین بدون طعم به غذایی که رطوبت کافی برای حل آن را دارد، می‌تواند به کامل کردن پروتئین شما کمک کند.

نکته شماره ۶

برای زنان میانسالی که می‌خواهند وزن کم کنند و متابولیسم‌شان را افزایش دهند، ضروری است که هیدراتاسیون کافی در رژیم غذایی شان داشته باشند. مفیدترین راه، نوشیدن مقدار زیادی آب و حداقل ۸ لیوان کامل در روز است. با این‌حال اگر مطمئن‌اید که مراقب شمارش کالری هر وعده هستید، می‌توانید مایعات دیگر را نیز جایگزین کنید. با در نظر گرفتن تحقیقات اخیر در مورد شیرین کننده‌های مصنوعی، احتمالا ایده خوبی است که از آنها در حد اعتدال استفاده کنید.نکته شماره ۷

یک نکته مهم برای خانمهای میانسالی که می‌خواهند وزن کم کنند و سوخت وسازشان را افزایش دهند، این است که غذاهای سرخ شده را از رژیم غذایی شان حذف کرده و آنها را گریل کنند یا فقط با اسپری روغن آشپزی در تابه، سرخ کنند. در حال حاضر، اسپری‌های فوق العاده ای از تمام انواع مختلف روغنها وجود دارد. تقریبا هر غذایی را که بتوان سرخ کرد، می‌توان بعد از اسپری یکی از این روغن‌ها پخت. این اسپری‌ها، همان چیزی هستند که شما برای بدست آوردن طعم غذای سرخ شده، نیاز دارید.

نکته شماره ۸

زنان میانسالی که با موفقیت وزن کم می‌کنند و سوخت وسازشان را افزایش می‌دهند، تکنیک غذا خوردن در رستوران‌ها و مهمانی‌ها بدون خراب کردن برنامه کاهش وزنشان را به خوبی می‌دانند. نکته‌ای که به شما کمک می‌کند به برنامه کاهش وزنتان پایبند بمانید، این است که همیشه نصف یک پرس را سفارش دهید. اگر سالاد سفارش می‌دهید، مراقب سس‌ها باشید. آنها را در کنار سالادتان یا در ظرفی جداگانه درخواست کنید. یک غذای اصلی معمولی سفارش دهید و آن را با همراهتان قسمت کنید و فقط یک سالاد یا غذای جانبی اضافی سفارش دهید.

نکته شماره ۹

زنان میانسالی که می‌خواهند وزن کم کنند و سوخت‌و‌سازشان را افزایش دهند، باید وعده‌های غذایی کوچکتر را به دفعات بیشتر بخورند. هرگز صبحانه را حذف نکنید. هنگامیکه از یک وعده غذایی صرف‌نظر شود، بدن سعی می‌کند کالری‌ها را حفظ کند. هدف خانم‌هایی که می‌خواهند وزن کم کنند و متابولیسم‌شان را افزایش دهند، این است که بدنشان را وادار به سوزاندن کالری کنند. خوردن وعده‌های غذایی کوچک به دفعات بیشتر، سوخت و ساز را بالا نگه می‌دارد و باعث می‌شود کالری بیشتری سوزانده شود.

نکته شماره ۱۰

یک نکته عالی برای خانمهای میانسالی که می‌خواهند وزن کم کنند و متابولیسم‌شان را افزایش دهند، آن است که غذاها، دسرها و میان‌وعده‌هایی را امتحان کنند که گفته می‌شود برای افراد دیابتی بی‌خطر هستند. آنها کربوهیدرات‌های کمی‌دارند و معمولا به جای قند، حاوی الکل‌قند هستند. الکل‌قند، آهسته‌تر از قند متابولیزه می‌شود و به اندازه قندهای دیگر، کالری ندارد.

این نکات به خانم‌های میانسال و افراد در تمام سنین کمک خواهد کرد که وزن کم کنند و متابولیسم‌شان را افزایش دهند.

مجله تناسب اندام

ارسال شده در 25 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • مکمل های بدنسازی و این تاثیرات مختلف
  • افزایش روزافزون مصرف نمک در میان مردم
  • دانستینهایی درباره پرده های سفید داخل انار
  • تعیین جنسیت فرزند با این عوامل
  • طریقه نگهداری از نوزاد در هفته نخست
  • واکسن اطفال
  • رفتارهای مختلف یک بچه گربه
  • خطرات زیست محیطی خشکی تالاب گاوخونی
  • درمان موثر و سریع برای دندان درد در خانه
  • بهترین درمان خانگی برای مشکلات بعد از زایمان
  • باورهای نادرست در مورد رژیم غذایی بیماران MS
  • این غذاها باعث ایجاد عضله در بدن مردها میشود
  • با تغذیه مشکل تیروئید را حل کنید
  • از حمام با آب سرد غافل نشوید
  • مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب
  • محبوبترین ها

  • مدل بافت آبشاری یک طرفه را چگونه درست کنیم+تصویری
  • دلایل نیاز مو به ضد آفتاب
  • رفع و از بین بردن خال به روش های خانگی
  • در منزل پوست خود را اینگونه برنزه کنید
  • لاک ناخن را چگونه درخشان کنیم و ماندگاری آنرا بالا ببریم
  • دانسته هایی درباره درمان ریزش مو بروش طبیعی
  • وسایل مورد نیاز برای یك میکاپ بی‌عیب و نقص
  • در تابستان چگونه پوستی درخشان داشته باشیم
  • ظاهر شدن جوش چرکین
  • پرطراوت تر و جوانترشدن دستها چطوری ممکن است
  • آیا میدانید آلوئورا بهترین مرطوب کننده پوست است
  • تاثیر بوتاکس بر کدام قسمت های صورت بیشتر است
  • موی زائد و رشد آن روی پوست
  • رنگ کردن کلاه گیس چگونه انجام می شود
  • سرمازدگی پوست به دلیل چه عواملی بوجود می آید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است