کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

لاغر شدن بدون رژیم گرفتن روشهای لاغر شدن چطور بدون رژیم لاغر شویم؟

افرادی که چاق هستند اگر بخواهند خود را به سمت لاغری بشکند و لاغر شوند باید راهی سخت و طولانی را دنبال کنند.برای یک فرد چاق دور شدن از غذا و تنقلات زجرآور است و در واقع نوعی ناراحتی برای آنهاست.باید بگوییم روش هایی هم وجود دارند که میتوانند در لاغر شدن شما بدون رژیم غذایی کمک تان کنند.

کاهش وزن همیشه شامل گرفتن رژیم‌های سرسختانه غذایی و انجام ورزش‌های دشوار نیست. این امر از طرق دیگری نیز محقق می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرادید ، تصمیم‌های ریز و درشتی در زندگی هستند که اگر درست انتخاب شوند، تاثیر شگرفی بر کاهش وزن دارند. کافی است در تصمیم‌هایی که در سبک زندگی خود اتخاذ کرده‌اید، طبق اصول ریز تجدید نظر کنید.
1. نوشیدن یک لیوان آب پیش از هر وعده غذایی
مطالعه انجام شده در بریتانیا نشان داد افرادی که پیش از هر وعده غذایی یک یا چند لیوان آب می‌نوشند، در یک بازه سه ماهه تنها از این طریق نزدیک به 4 کیلوگرم وزن کم می‌کنند.

2. صبحانه بخورید
شرکت کنندگان طرح “کنترل وزن ملی بریتانیا” در یک بازه شش سال، کاهش وزن بیش از 13 کیلوگرمی خود را حفظ کردند، اما نکته اصلی اینجاست که حدود 78 درصد آنان مدعی شدند که هر روز صبحانه می‌خورند.

3. حین تبلیغات تلویزیونی نرمش کنید!
هر تبلیغات تلویزیونی میان برنامه معمولا 2 دقیقه زمان می‌برد. اگر زیاد تلویزیون نگاه می‌کند و نرمش کنید، حدود 270 کالری اضافه‌تر در روز می‌سوزانید.

4. پنج دقیقه بیشتر پیاده‌روی کنید
پژوهش انجام شده توسط دکتر لوت نشان داد افزایش چند دقیقه‌ایِ فعالیت‌های روزانه موجب کاهش وزن خواهد شد. ایده اصلی این است که روزی 30 دقیقه بیشتر فعالیت فیزیکی داشته باشد که گام اول آن 5 دقیقه پیاده‌روی بیشتر است.

5. غذا را خوب بجوید
اغلب مردم بیش از میزان مورد نیاز بدنشان غذا مصرف می‌کنند و یکی از دلایل اصلی‌اش این است که سریع غذا می‌خورند. در پژوهش انجام شده مشخص شد افرادی که هر لقمه غذایی را 40 مرتبه می‌جوند، نسبت به کسانی که 12 مرتبه غذا را می‌جوند نزدیک به 12 درصد کمتر غذا می‌خورند. این مقدار در مجموع قابل توجه است.

6. چای سبز بنوشید
نتایج چندین مطالعه انجام شده نشان داد ترکیب اپی‌گالوستاچین گالت (EGCD) موجود در چای موجب کاهش جذب چربی در بدن خواهد شد. البته مراقب باشد که پیش از خواب چای سبز ننوشید، زیرا حاوی کافئین بوده که بی‌خوابی را به همراه می‌آورد.

7. مصرف لبنیات را فراموش نکنید
بنا بر پژوهش انجام شده در مجله تحقیقات چاقی، زنانی که سه مرتبه در روز لبنیات کم چرب مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که مقادیر کم لبنیات را در رژیم غذایی خود گنجانده‌اند، نزدیک به 70 درصد بیشتر چربی می‌سوزانند.

8. هنگام صحبت با تلفن، قدم بزنید!
در تحقیق انجام شده توسط مایو کلینیک از شرکت کنندگان خواسته شد تا در یک بازه زمانی هشت هفته‌ای 1000 کالری بیشتر در روز مصرف کنند؛ اما افرادی که حین انجام کارهای روزانه، نظیر تلفن صحبت کردن، قدم می‌زنند آن مقادیر کالری بیشتر را به صورت چربی ذخیره نمی‌کنند.

9. حداقل 7 ساعت بخوابید
اشخاصی که خواب کافی ندارند، در طول روز بیشتر غذا می‌خورند! دلیلش نیز این است که کمبود خواب موجب تحریک بخشی از مغز می‌شود که میل غذایی را بیشتر می‌کند. علاوه بر آن، کمبود خواب موجب کاهش ترشح “لپتین” در بدن می‌شود. لپتین ماده‌ای است که احساس سیری را در شخص القا می‌کند.

10. با دوستانتان تمرین کنید
افرادی که با دوستانشان به صورت گروهی تمرین و نرمش می‌کنند، حدود 20 درصد بیشتر کاهش وزن را تجربه را خواهند کرد.

منبع : سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 25 مهر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • شیوه های موثر عاطفی بعد از دعوا که به آشتی می انجامد
  • بررسی مهم ترین عواملی که سبب تصادف و حواس پرتی راننده می شوند
  • به چه دلیل برخی ها همواره احساس میکنند بدبخت هستند؟
  • خانم ها با سویا همراه شوید
  • تاثیر دویدن و فعالیت ورزشی بر مشکلات قلبی
  • زنان موجودات خطرناکی در هنگام رانندگی
  • میوه های مفید و میوه های مضر در دوران بارداری
  • منشا بی حالی ، بی میلی وبی رغبتی کجاست؟
  • محبوبترین ها

  • وقوع زلزله 4.1 ریشتری در اسلام آباد غرب
  • افزایش بیماران مالزیایی مبتلا به ویروس زیکا
  • فواید سلامتی میوه آووکادو
  • منشا اصلی روماتیسم و پادرد مشخص شد!
  • رباتی مختص بیماران
  • فلفل برای بیماران با مشکلات عصبی و گوارشی ممنوع
  • وقوع زمین لرزه در جنوب قاره آفریقا
  • مصرف عناب عامل کنترل کننده قند خون
  • رپورتاژ

  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • تغذیه و تناسب اندام در کلینیک ایران نوین
  • کلینیک فوق تخصصی آندوسکوپی وکولونسکوپی بدون درد
  • علائم بارداری در روزهای نخست
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x