foods-to-avoid-while-breastfeeding1

دوران شیردهی بسیار مهم و حائز اهمیت است در این دوران باید مایعات بیشتری از قبیل آبمیوه و شیر و شربت میل کنید و مانع کم آب شدن بدنتان شوید شما وظیفه تامین آب مورد نیاز بدن شیرخوراتان را نیز برعهده دارید همچنین سعی کنید از جایگزین های مناسب برای آب استفاده کنید مادران شیرده باید از زمینه نوشیدن مایعات غافل نشوند چون با کم آب شدن بدنشان باید منتظر بیماری های مختلف باشند.

شیر دادن به کودک تجربه‌ای ارزشمند برای هر دوی شماست، اما این کار مستلزم آن است که بدن شما سخت‌تر کار کند تا در سینه‌ها شیر تولید شود.
 چه مقدار آب بنوشید
وقتی بدن شما بسیار سخت کار می‌کند تا برای کودکتان شیر تولید کند، دریافت میزان کافی آب در طول روز برای حفظ سلامتی شما حیاتی است. بر اساس اظهارات متخصصان علوم پزشکی، مادران شیرده باید حداقل روزانه هشت لیوان آب دریافت کنند. چنانچه ورزش می‌کنید و یا در شرایطی که هوا گرم است، باید مقدار بیشتری آب بنوشید تا آن مقداری که با عرق کردن از دست می‌دهید را جبران کنید.چه زمانی
شما مجبور نیستید همه‌ی این آب را یک‌باره بنوشید، بلکه باید این هشت لیوان را در طول روز تقسیم کنید. بهتر است هر زمان که احساس تشنگی داشتید آب بنوشید. شاید توجه کرده باشید که وقتی بچه شیر می‌دهید تشنه‌تر می‌شوید. پیشنهاد می‌شود زمانی که به کودک خود شیر می‌دهید یک لیوان آب یا آب‌میوه در کنار خود داشته باشید و در حین شیر دادن جرعه‌جرعه آن را بنوشید.

جایگزین‌های مناسب برای آب
لازم نیست برای تأمین مقدار کافی مایعات در رژیم غذایی خود تنها به آب ساده اکتفا کنید. می‌توانید یک برش لیموترش زرد یا سبز را داخل آب بچلانید تا خوش‌طعم‌تر شود. طبق گفته‌ی متخصصان، شما می‌توانید آب اضافی موردنیاز را از شیر، آب‌گوشت، چای‌های گیاهی و سوپ دریافت کنید. یک آب میوه‌ی صد در صد، مانند آب‌پرتقال، نیز می‌تواند به شما کمک کند مقدار آب لازم برای بدن خود را تأمین کنید. فقط فراموش نکنید که آب‌میوه دارای شکر و کالری اضافی است، بنابراین هشت لیوان از این نوشیدنی را در یک روز نخورید.

کم‌آبی بدن
در صورت عدم دریافت آب به میزان کافی، ممکن است از برخی عوارض جانبی ناخوشایند آن رنج ببرید. اگر به مقدار کافی آب ننوشید، ممکن است بدن شما دچار کم‌آبی شود، زیرا در حین شیر دادن، عملکردهای عادی بدن، هضم غذا، تعریق و حتی نفس کشیدن آب بدن خود را از دست می‌دهید.  بر اساس گفته‌ی متخصصان، در صورت کم‌آبی، ممکن است دچار سردرد، خستگی، خشکی پوست، یبوست، سرگیجه یا تشنگی مفرط شوید.

ارسال شده در 27 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع سلامت مادر و نوزاد

پیشنهاد سردبیر

  • جبران اضافه وزن با این توصیه ها
  • کدام حرفه برای بانوان بهتر است
  • چه زمانی برای ورزش روزانه مناسب است؟
  • ادویه های موثر جهت سوخت و ساز بدن
  • روش های تشخيص و درمان سندرم سروتونين
  • کمردرد بارداری درمانش چیست
  • برای افراد مسن بدنسازی باید به چه نحوی باشد؟
  • تهیه موبایل برای کودک
  • بی میلی به تحرک و فعالیت ورزشی
  • بیماری نادر به نام ichtyose
  • کمک به رفع انواع فوبیا
  • سنجش فشار خون با شیوه ای بهتر
  • مسائلی که تازه داماد ها باید بدانند
  • استرس و تاثیر آن بر رشد مغز کودک
  • غذا های مفید و مضر در دوران سرماخوردگی
  • محبوبترین ها

  • سالادی برای فصل گرم تابستان
  • آیا به مکمل های غذایی احتیاج دارید یا خیر؟
  • اگر احتیاج به تقویت حافظه دارید ، از این خوراکی ها استفاده کنید
  • سمنو برای سلامتی
  • دروغی به نام نوشابه رژیمی
  • تنظیم وزن در حاملگی
  • ویژگی های مویز
  • سبزی خوردن و هزار فایده که از آن بی خبرید
  • خوردن معجون و این خاصیت های مهم
  • غذا هایی که باعث چاقی نمی شوند را بشناسید
  • کلسترول خون را به همین آسانی درمان کنید
  • چرا تمام اعضای خانواده باید شیر بخورند
  • مواد غذایی مناسب برای افراد چاق
  • احتمال بروز بیماری های کبدی را با خوردن قهوه کاهش دهید
  • رژیم غذایی بـرای مـحـافـظت و تقویت اندام های مهم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است