مشاوره زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان

زمان مناسب ورزش

متخصصان،محققان،دانشمندان و افراد هوشمند در سراسر دنیا همیشه تاکید زیادی بر ورزش کرده اند و هنوز هم همینطور است.متخصصان پزشکی و دکتران میگویند اگر میخواهید پایتان به مطب دکتر نخورد،ورزش کنید.با ورزش کردن هر انسانی میتواند سلامت خود را تضمین کند و البته از شر هزینه های دکتر هم خلاص شود.

نیویورک تایمز گزارش داد که “۵ دقیقه دویدن در روز فواید طولانی مدتی دارد.” از آن زمان بیشتر گزارش‌های خبری پیشنهاد کردند که شاید ۵ دقیقه ورزش در روز تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

اما آیا این گفته درست است؟

داستان نیویورک تایمز بر اساس یک مطالعه استوار بود که در مجله یک کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شده که ارتباط بین دویدن و خطر مرگ در بیش از ۵۵۰۰۰ بزرگسال در بیش از ۱۵ سال را تجزیه و تحلیل می‌کرد.

در طی این دوره، دانشمندان دریافتند که افرادی که در طول هفته می‌دوند، ۴۵ درصد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلب را و ۳۰ درصد خطر مرگ به هر علتی را نسبت به کسانی که نمی‌دوند کاهش می‌دهند.

در این دوره ۱۵ ساله، ۳۴۱۳ شرکت کنندگان به دلایل گوناگون فوت کردند. در مقایسه با ۶.۸ درصد مرگ از کسانی که نمی‌دویدند، از دوندگان ۴.۳ درصد فوت شدند. و در بیماری‌های قلبی به طور مشخص، ۱.۳ درصد از دوندگان در مقایسه با ۲.۶ درصد از کسانی که نمی‌دویدند درصد کمتری از مرگ داشتند.

این اعداد ممکن است به آن اندازه که شما ممکن است فکر کنید چشمگیر به نظر نرسند، اما آنها آمار معنی‌داری هستند. این بدان معناست که احتمال این تعداد از مرگ به سادگی با شانس رخ داده باشد بسیار کم است.

چیزی که در اینجا تعجب‌آور است این است که میزانی که هر فرد می‌دود مهم به نظر نمی‌رسد. کسانی که در هفته مسیری را برای ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر می‌دوند و یا به خصوص کسانی که سریع‌تر می‌دوند، بیشتر از کسانی که نمی‌دوند زندگی می‌کنند. اما آنها از کسانی که کمتر می‌دوند، از جمله مردمی که به اندازه خیلی کمی در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز با سرعت کم می دوند، به طور قابل توجهی طولانی تر زندگی نمی‌کنند!

پژوهشگران دقیقا نمی‌دانند که مردم به طور متوسط در روز در واقع به اندازه ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌دوند. چیزی که آنها می‌دانند این است که آن‌ها بیشتر از حدود ۵۱ دقیقه دویدن را در هر هفته را دارند. این می تواند ۵۰ دقیقه در یک روز در هفته باشد و یا به صورت بی‌قاعده به مدت ۱۵ دقیقه در روز چهارشنبه و یا ۳۵ دویدن دقیقه در آخر هفته باشد.

در واقع، اکثر مردم فقط برای ۵ دقیقه دویدن بیرون نمی‌روند اما آنچه این یافته ها نشان می‌دهد این است که دویدن بیشتر از ۵۱ دقیقه در هفته فایده‌های زیادی وجود دارد، و مهم نیست که چگونه شما چگونه آن مدت زمان را با دویدن سپری می‌کنید.

بر اساس مطالعات فراوان، دستورالعمل‌های خوبی برای فعالیت حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته با شدت و سطح کم، مانند راه رفتن برای برخورداری از مزایای سلامت مطلوب نوشته شده است.

اگر شدت و سطح فعالیت شما افزایش یابد، دستورالعمل‌ها می‌گویند که شما با صرف زمان کمتر برای ورزش به همان مزایا برسید. به همین دلیل است که فقط ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت دویدن به جای راه رفتن کافی است.

ما اعتقاد داریم که هر فعالیتی بهتر از هیچ گونه فعالیت است، بنابراین اگر ۵ دقیقه نقطه شروع شما است، بسیار فوق العاده است، اما شما باید برای افزایش سطح و زمان فعالیت خود تلاش کنید.

فعالیت شما فقط به دویدن اختصاص ندارد. در واقع صرف بیشتر از ۵۱ دقیقه دویدن در هفته همراه با دیگر ورزش‌ها بسیار مفید است.

منبع : مجله سلامت

5 1000
ارسال شده در 25 مهر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
کدکم چیست؟

بهترین روش برای ایمپلنت, ارتودنسی و زیبایی دندان استفاده از دستگاه فوق پیشرفته کدکم است.

اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان

پیشنهاد سردبیر

  • مضرات لواشک و آلوچه های فرآوری شده بی نام و نشان !
  • تاثیر پذیری زوال عقل از موسیقی
  • لب ها را زیبا و اصولی آرایش کنید
  • ابداع روش جدید برای عدم ریزش موی افراد شیمی درمانی
  • آموزش درست کردن دمنوش برای کسانیکه یبوست دارند
  • مکمل های مفید برای دمدمی مزاج ها
  • مهارت هایی از زندگی که باید آموخت
  • مادران و تهیه تغذیه سالم برای اعضای خانواده
  • محبوبترین ها

  • استفاده از روش های تغذیه ای برای مقابله با هموروئید
  • اطلاعاتی پیرامون هموفیلی
  • از کجا بدانیم دچار کیست تخمدان شده ایم و روشهای درمانی آن
  • مشکلاتی که به سفر هوایی مربوط هستند
  • هشدار به افراد چاق! مراقب ابتلا به سرطان مری باشید
  • چگونه خود را برای معاینه­ های دوره­ای پستان آماده کنیم؟ بخش دوم
  • سرطان با این موارد در زندگی
  • اسهال، شایع ترین بیماری گوارشی در کودکان
  • رپورتاژ

  • دکتر پورحقیقی متخصص دندانپزشکی زیبایی
  • لاپاروسکوپی
  • لبخند زیبا حق شماست
  • رقابت با پیشرفته ترین آزمایشگاه های میکروب شناسی
  • چشم انداز ما سلامت چشمان شماست
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x