زمان مناسب ورزش

متخصصان،محققان،دانشمندان و افراد هوشمند در سراسر دنیا همیشه تاکید زیادی بر ورزش کرده اند و هنوز هم همینطور است.متخصصان پزشکی و دکتران میگویند اگر میخواهید پایتان به مطب دکتر نخورد،ورزش کنید.با ورزش کردن هر انسانی میتواند سلامت خود را تضمین کند و البته از شر هزینه های دکتر هم خلاص شود.

نیویورک تایمز گزارش داد که “۵ دقیقه دویدن در روز فواید طولانی مدتی دارد.” از آن زمان بیشتر گزارش‌های خبری پیشنهاد کردند که شاید ۵ دقیقه ورزش در روز تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

اما آیا این گفته درست است؟

داستان نیویورک تایمز بر اساس یک مطالعه استوار بود که در مجله یک کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شده که ارتباط بین دویدن و خطر مرگ در بیش از ۵۵۰۰۰ بزرگسال در بیش از ۱۵ سال را تجزیه و تحلیل می‌کرد.

در طی این دوره، دانشمندان دریافتند که افرادی که در طول هفته می‌دوند، ۴۵ درصد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلب را و ۳۰ درصد خطر مرگ به هر علتی را نسبت به کسانی که نمی‌دوند کاهش می‌دهند.

در این دوره ۱۵ ساله، ۳۴۱۳ شرکت کنندگان به دلایل گوناگون فوت کردند. در مقایسه با ۶.۸ درصد مرگ از کسانی که نمی‌دویدند، از دوندگان ۴.۳ درصد فوت شدند. و در بیماری‌های قلبی به طور مشخص، ۱.۳ درصد از دوندگان در مقایسه با ۲.۶ درصد از کسانی که نمی‌دویدند درصد کمتری از مرگ داشتند.

این اعداد ممکن است به آن اندازه که شما ممکن است فکر کنید چشمگیر به نظر نرسند، اما آنها آمار معنی‌داری هستند. این بدان معناست که احتمال این تعداد از مرگ به سادگی با شانس رخ داده باشد بسیار کم است.

چیزی که در اینجا تعجب‌آور است این است که میزانی که هر فرد می‌دود مهم به نظر نمی‌رسد. کسانی که در هفته مسیری را برای ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر می‌دوند و یا به خصوص کسانی که سریع‌تر می‌دوند، بیشتر از کسانی که نمی‌دوند زندگی می‌کنند. اما آنها از کسانی که کمتر می‌دوند، از جمله مردمی که به اندازه خیلی کمی در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز با سرعت کم می دوند، به طور قابل توجهی طولانی تر زندگی نمی‌کنند!

پژوهشگران دقیقا نمی‌دانند که مردم به طور متوسط در روز در واقع به اندازه ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌دوند. چیزی که آنها می‌دانند این است که آن‌ها بیشتر از حدود ۵۱ دقیقه دویدن را در هر هفته را دارند. این می تواند ۵۰ دقیقه در یک روز در هفته باشد و یا به صورت بی‌قاعده به مدت ۱۵ دقیقه در روز چهارشنبه و یا ۳۵ دویدن دقیقه در آخر هفته باشد.

در واقع، اکثر مردم فقط برای ۵ دقیقه دویدن بیرون نمی‌روند اما آنچه این یافته ها نشان می‌دهد این است که دویدن بیشتر از ۵۱ دقیقه در هفته فایده‌های زیادی وجود دارد، و مهم نیست که چگونه شما چگونه آن مدت زمان را با دویدن سپری می‌کنید.

بر اساس مطالعات فراوان، دستورالعمل‌های خوبی برای فعالیت حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته با شدت و سطح کم، مانند راه رفتن برای برخورداری از مزایای سلامت مطلوب نوشته شده است.

اگر شدت و سطح فعالیت شما افزایش یابد، دستورالعمل‌ها می‌گویند که شما با صرف زمان کمتر برای ورزش به همان مزایا برسید. به همین دلیل است که فقط ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت دویدن به جای راه رفتن کافی است.

ما اعتقاد داریم که هر فعالیتی بهتر از هیچ گونه فعالیت است، بنابراین اگر ۵ دقیقه نقطه شروع شما است، بسیار فوق العاده است، اما شما باید برای افزایش سطح و زمان فعالیت خود تلاش کنید.

فعالیت شما فقط به دویدن اختصاص ندارد. در واقع صرف بیشتر از ۵۱ دقیقه دویدن در هفته همراه با دیگر ورزش‌ها بسیار مفید است.

منبع : مجله سلامت

ارسال شده در 26 مهر 1395 توسط سلمان آرین با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • راه جالب چینی ها برای مبارزه با مصرف سیگار
  • فیس بوک و حدس نوع خنده
  • دانستنی هایی درباره روغن مورچه
  • آشیانه ای با سیب زمینی و کباب
  • آناتومی حواس بدن را بهتر بشناسیم
  • سالم ترین مسواک های دور و بر شما
  • آیا می دانید پول عامل مهمی در انتقال بیماریها است
  • دل درد عصبی را درمان کنید
  • بیماری پایلونیدال – کیست، آبسه و درمان
  • مراقبت از انواع مواد غذایی در برابر فاسد شدن
  • چند وقت یک بار لیف خود را عوض می کنید؟
  • سیگار را ترک کنید و به سلامتی نزدیک شوید
  • چه میوه ه هایی نباید دیابتی ها بخورند
  • هر آنچه لازمه دانستن درباره بیماری اپیدیدیمیت‌ است
  • تاثیرات منفی نوشیدنی های کافئین دار بر هورمون تیروئید
  • محبوبترین ها

  • سینوزیت با شما چه می کند
  • حقایقی درباره استئونکروز
  • اقدامات پیشگیرانه برای بیماری ذات الریه
  • از کجا بدانیم دچار عفونت ادراری (UTI) شده ایم؟
  • انواع بیماریهای قلبی و عروقی که باید بشناسید
  • آقایان چهل ساله در جریان باشند
  • سرطان روده جوانان را تهدید میکند!
  • علائم ابتلا به اختلالات تیروئید
  • عوامل تاثیرگذار بر ایجاد قارچ های پوستی
  • چقدر بیماری تالاسمی را میشناسید؟
  • معاینه منظم پستان چه مزیتی دارد؟
  • دفع مشکلات حاد سیستم ادراری با این نوشیدنی
  • اطلاعاتی مهم در مورد برخی از انواع سرطان ها
  • دانسته هایی درباره بیماری آشالازی
  • چند توصیه‌ ساده و بدون خطر برای تمیزکاری کبد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است