مشاوره زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی

ویتامین D

بدن انسان به ویتامین های گوناگون نیاز دارد و یکی از ویتامین های لازم برای بدن Vitamin D (ویتامین دی) ،نام دیگر:کلسیفرول،  میباشد.این ویتامین محلول در چربی هست که از طریق کنترل تعادل فسفر و کلسیم به استحکام و رشد استخوان ها کمک میکند.حالا یک سوال،از چه طریق و راه هایی میتوانی ویتامین دی دریافت کنیم؟

ویتامین D می‌تواند از استخوان‌ها، قلب و مغز حفاظت کند و شاید حتی کمک کند بیشتر زندگی کنید. هنگامی که پوست ما در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرد، ویتامین D توسط سلول‌های ما ایجاد می‌شود. اما با وجود این حقایق، بسیاری از مردم به اندازه کافی از آفتاب ویتامین نمی‌گیرند. در زیر نکاتی که شما نیاز دارید در مورد ویتامین D بدانید آمده است.

چرا بدن به ویتامین D احتیاج دارد

ویتامین D به جذب کلسیم کمک می‌کند، که برای تشکیل و حفظ استخوان‌ها و دندان‌هایی محکم حیاتی است. تحقیقات همچنین نشان داده است که ویتامین D همانند یک هورمون در بدن عمل می‌کند و ممکن است نقش مهمی در تنظیم وزن، فشار خون و خلق‌و‌خو داشته باشد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که حتی داشتن سطح مناسبی از این ویتامین می‌تواند در برابر مرگ و میر زود هنگام از شرایطی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی محافظت کند.

هنگامی که بزرگسالان به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمی‌کنند، ممکن است از نرمی استخوان، پوکی استخوان، درد استخوان و ضعف عضلانی رنج ببرند.

همچنین ویتامین D یکی از اجزای مهم در رشد مغز است و کمبود آن ممکن است به کم انرژی شدن و یا افسردگیمنجر شود.

نور خورشید بهترین منبع است

بدن می تواند ویتامین Dخاص خود را بسازد، اما فقط در زمانی که پوست در معرض نور آفتاب قرار دارد. برای اغلب افراد، دو بار در هفته و صرف فقط ۵ تا ۳۰ دقیقه خارج از خانه، به اندازه کافی برای تامین مقدار مورد نیاز از ویتامین D کافی است. خورشید باید بر روی پوست صورت، دستها و پاها و بدون کرم‌های ضد آفتاب بتابد.

اما کسانی که وقت خود را خارج از منزل صرف نمی‌کنند، پوست تیره دارند و یا از کرم های ضد آفتاب در هر بار بیرون رفتن استفاده می‌کنند، ممکن است قادر به تولید مقدار لازم از ویتامین D نباشند.

غذاهای غنی شده نیز می‌تواند کمک کند.

اگر چه بیشتر ویتامین D ما از خورشید می‌آید، می‌توان مقدار قابل توجهی از آن را از مواد غذایی دریافت کرد. ماهی‌های چرب (از جمله شاه ماهی، ماهی خال‌مخالی، ساردین و ماهی تن) و تخم مرغ به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند، بسیاری از آب میوه‌ها، محصولات لبنی، غلات و حبوبات نیز با ویتامین D غنی شده هستند.

احتمالا دریافت مقدار کامل از این ویتامین توسط غذاها امکان پذیر نیست، مقدار توصیه شده این ویتامین از منابع غذایی برای بزرگسالان تا سن ۷۰ سالگی ۶۰۰ IUاست. این مقدار به طور طبیعی در بسیاری از غذاها یافت نمی‌شود و به اندازه کافی نیازهای بدن را رفع نمی‌کند. ویتامین D باید از منابع مختلف از جمله رژیم غذایی، نور خورشید و گاهی اوقات از مکمل‌ها تامین شود.

ویتامین D عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد.

بررسی‌های اخیرنشان می‌دهد افرادی که کمبود ویتامین D دارند، ممکن است سطح آمادگی جسمانی آن‌ها به خطر بیافتد. مطالعات نشان داده‌اند که به عنوان مثال، ورزشکارانی که به اندازه کافی از مکمل برای چندین هفته یا ماه استفاده می‌کنند، قوی‌تر هستند و می‌توانند سریع‌ تر بدوند.

اما بیشتر همیشه بهتر نیست. اگر شما در حال حاضر سطوح مناسب از ویتامین D دارید، مصرف یک مکمل احتمالا تاثیری بر قدرت، سرعت و عملکرد ورزشی شما ندارد.

مراقب سطح پایین ویتامین خود باشید.

کمبود شدید ویتامین Dکه به عنوان کمتر از ۱۲ نانوگرم ویتامین Dدر هر میلی لیتر خون تعریف شده است،بسیار نادر است. اما افرادی که یک رژیم غذایی گیاهخواری را دنبال می‌کنند، و یا آلرژی لبنی دارند در معرض خطر بیشتری هستند چون که آنها غذاهایی مانند ماهی، تخم مرغ و شیر که به طور طبیعی حاوی ویتامین Dهستند را نمی‌خورند. سن و وزن نیز از عوامل موثر در کمبود ویتامین است، همانطور که ما مسن‌تر می‌شویم و کلیه‌های ما ضعیف‌تر می‌شوند  ممکن است قادر به تبدیل به اندازه کافی ویتامین D به فرم فعال نباشیم. چاقی نیز می تواند به فقر ویتامین منجر شود.

در حالی که کمتر کسی با خطر کمبود ویتامین Dمواجه است، اما بیشتر ما سطح ایده‌آل آن را نداریم. دستورالعمل های کنونی توصیه می‌کنند که بزرگسالان حداقل ۲۰ نانوگرم ویتامین Dدر هر میلی لیتر خون لازم دارند. هر چند که ۳۰ نانوگرم برای استخوان‌های مطلوب و سلامت عضله بهتر است.

ویتامین D را جدی بگیرید و از همین امروز برای بدست آوردن سطح مطلوب آن برنامه‌ای را برای آفتاب گرفتن تنظیم کنید.

منبع : الو دکتر

5 1000
ارسال شده در 25 مهر 1395 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • آغازگرهای میگرن و چگونه دوری از آن
  • نکاتی در مورد سرکه سیب که تا به حال نشنیده اید
  • اگررژیم غذاییتان را تغییر دهید نیازی به استفاده از مکمل نیست
  • درمان بیماری با داروی کم
  • سیلاب در جان کودک 8 ساله را گرفت
  • آشنایی کامل با کاسنی به همراه فواید آن
  • طریقه بکارگیری صحیح از قطره های چشم و اطلاعات و دانسته های بیشتر در این باره
  • ورزش در دمای بالا ممنوع!
  • محبوبترین ها

  • سهم بانوان ایرانی در اهدای خون
  • سیر تا پیاز پروستات
  • به این دلایل از خوردن نودل پرهیز کنید
  • وجود آفت کش های مختلف در توت فرنگی
  • ۱۹هزار دانشمند به قانون مهاجرتی ترامپ اعتراض کردند
  • تقویت حافظه صوتی از طریق تحریک مغناطیسی
  • گزیده اخبار پزشکی بیست و چهارم فروردین
  • پدید آمدن زمین لرزه با عوامل انسانی
  • رپورتاژ

  • اطلاعاتی در مورد ویتیلیگو و راه درمان آن
  • زیبایی و جوانسازی پوست در کلینیک یکتا
  • انستیتو زیبایی پوست صورت و بدن تانی
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x