%d8%af%d9%88-%d9%82%d9%84%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%88%d8%b2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c

بر اساس تحقیق جدید محققان دانشگاهی در آمریکا رویای هر مادری داشتن نوزادی باهوش و ذکاوت است. همه این ها به رژیم غذایی مادر بستگی دارد. مادری که مکمل های مناسب مانند اسید فولیک، ویتامین دی، آهن و غیره مصرف نمی کند، محتمل است که کمبود های بدن وی باعث تولد کودکی شود که از لحاظ ذهنی ضعیف است و دچار مشکلات رفتاری نیز هست.

ماهی های چرب

ماهی هایی مانند ماهی آزاد، ماهی تن، قزل آلا و غیره غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این ماهی ها برای رشد مغز نوزادان بسیار مهم است. یک مطالعه نشان داده است که مادرانی که کمتر از دو وعده ماهی در هفته می خوردند در مقایسه با مادرانی که حداقل دو وعده ماهی در هفته مصرف می کنند نوزادانی با بهره ی هوشی کمتری به دنیا می آورند.

تخم مرغ

تخم مرغ غنی از کولین آمینه اسید است که باعث رشد مغز و افزایش حافظه در نوزادان می شود. خانم های باردار باید دو عدد تخم مرغ مصرف کنند تا نیمی از مقدار توصیه شده روزانه ی کولین برای زنان باردار تامین شود. تخم مرغ همچنین حاوی پروتئین و آهن است که وزن هنگام تولد را افزایش می دهد. وزن کم هنگام تولد با ضریب هوشی پایین تر مرتبط است.

ماست

بدن شما برای تشکیل سلول های عصبی نوزاد داخل رحمتان سخت کار می کند. برای این کار، به پروتئین بیشتری نیاز دارید. جدا از دیگر منابع پروتئینی، باید غذاهای غنی از پروتئین مانند ماست مصرف کنید. ماست حاوی کلسیم نیز هست که در دوران بارداری ضروری است.

اسفناج

مرغ بدون چربی و حبوبات این مواد سرشار از آهن است که باعث افزایش هوش کودک شما می شود. این مواد غذایی در دوران بارداری شما جز واجبات هستند. آهن به ارسال اکسیژن به سلول های مغز کودک شما در دوران بارداری کمک می کند. همچنین می توانید با توصیه ی دکتر خود مکمل آهن مصرف کنید.

بلوبری

میوه هایی مانند بلوبری، کنگر فرنگی، گوجه فرنگی و لوبیا قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هستند و باید در دوران بارداری مصرف شوند. این میوه ها از بافت مغز کودک شما محافظت می کنند و به رشد آن کمک می کنند.

ویتامین دی

این ویتامین برای رشد مغز نوزادان مهم است. یک مطالعه نشان داده است که مادرانی که سطح ویتامین Dدوران بارداری آنها کمتر از نرمال است، نوزادانی با بهره ی هوشی کمتری به دنیا می آورند. در دوران بارداری باید مکمل ویتامین D مصرف کنید و در معرض نور خورشید قرار بگیرید. به عنوان منبع ویتامین D، باید از تخم مرغ، پنیر، گوشت و غیره تغذیه کنید.

منبع:phow.ir

ارسال شده در 26 مهر 1395 توسط آقای توکلی با موضوع اخبار پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • خال های خطرناک و مشخصه های آن ها
  • داروهای بیماران خاص قاچاق می شود
  • نوشیدنی خرما- سم زدای بدن
  • اصول کسب درآمد در دنیای تجارت
  • خاصیت های گواوا
  • خارش پوست سر را درخانه بدون دارو درمان کنید
  • اصول صحیح تمیز نگه داشتن رختخواب
  • هورمون ها چه تاثیری بر اضافه وزن دارند(قسمت دوم)
  • راههای شناسایی اختلالات رفتاری کودک
  • تنگی دریچه ریوی قلب را چگونه تشخیص دهیم و درمان کنیم
  • روغن هایی که برای شما مفید هستند
  • اگر می خواهید قوای جنسی خود را تقویت کنید قهوه بنوشید
  • شنیده های جدید درباره یک فایده دیگر سیب زمینی
  • خودپردازها پر از باکتری برای انتقال به دست های شما هستند
  • آرام غذا بخورید تا احساس سیری کنید
  • محبوبترین ها

  • اکسیر زیبایی و سلامت پوست با مواد غذایی بتاکارون
  • وعده های غذایی متخصصان تغذیه
  • روش های درمان تغذیه احساسی
  • چگونه در مسیر تغذیه سالم قدم بگذاریم
  • مضرات و عوارض خوردن فست فود در شب
  • آموزش کیک برای گیاهخواری
  • ارزش تغذیه ای لیمو ترش
  • خصوصیات صبحانه سلامت
  • برای از بین بردن خطر حملۀ قلبی این 9 شیوه تغذیه ای را بدانید
  • از بین بردن درد به کمک خوراکی های طبیعی
  • غذای خود را در چه قابلمه ای درست کنیم
  • چگونه مغز رژیم غذایی سالم اتخاذ میکند
  • رسیدن به لاغری با برخی ترفندهای تغذیه ای
  • چه غذاهایی در وعده سحری موجب تشنگی میشود
  • این بیماران ماست را از یاد نبرند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است