woman-in-therapy-008

 

در فصول سرد سال افسردگی در میان افراد و سنین مختلف بسیار شایع است برای پیشگیری از این عارضه باید از روش های موثری کمک بگیریم افسردگی فصلی تاثیرات منفی زیادی بر روال زندگی ما خواهد گذاشت از جمله اینکه می تواند موجب افزایش خواب ، مشکل در تمرکز کردن، افزایش اشتها، بالا رفتن وزن و بسیاری اختلالات دیگر شود با کمک ورزش ،حضور در زیر نور افتاب ،حذف نوشیدنی های کافئین دار و قند و مصرف سبزیجات و روغن های سالم می توانید این عارضه را به زانو دربیاورید.

افسردگی فصلی که با تغییر فصل ارتباط دارد، هر سال با شروع پاییز آغاز می شود و در بهار به حداقل می رسد. افسردگی همراه با مشکلات دیگر مانند افت انرژی، افزایش خواب ، مشکل در تمرکز کردن، افزایش اشتها، بالا رفتن وزن و از دست دادن انگیزه انجام دادن کاری که قبلا از آن لذت می بردید، به سراغتان می آید. احساس اضطراب و زود رنجی نیز ازعلایم شایع افسردگی فصلی است.

محققان می گویند اغلب موارد افسردگی فصلی در قسمت های سرد و تاریک کره زمین رخ می دهد؛ البته در افرادی که در منطقه های شلوغ زندگی می کنند اما بیشتر ساعات روز را در داخل فضای بسته سپری می کنند نیز دیده می شود. خوشبختانه راه هایی برای از بین بردن این اختلال وجود دارد.
به اندازه زیر نورآفتاب قراربگیرید:
قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهترین راه مقابله با افسردگی فصلی است. در داخل منزل پرده ها را کنار بزنید و آینه های بزرگ در منزل نصب کنید. درخت های اطراف منزل را هرس کنید تا اشعه نور خورشید عبور کند. در صورت امکان میز کار را کنار پنجره قرار دهید.

ورزش کنید:
ورزش با افزایش ترشح هورمون اندورفین در مغز ایجاد شادی می کند.
بنابر این سعی کنید حد اقل روزی 20 دقیقه به ورزش بپردازید. افزایش وزن در افرادی که دچار افسردگی فصلی هستند شایع است. با ورزش کردن هم می توان وزن را پایین آورد و هم احساس افسردگی را برطرف کرد.

مصرف نوشیدنی های کافئین دار را کنار بگذارید:
بیشتر افراد برای سر حال کردن خود قهوه بیشتری مصرف می کنند که فکر خوبی نیست. زیرا به محض از بین رفتن تاثیر کافئین از جریان خون دچار افسردگی بیشتری می شوند. همچنین باید از مصرف نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه پرهیز کرد. برای به دست آوردن انرژی کافی است یک لیوان آب با کمی لیموی تازه بخورید.
قند را حذف کنید:
همانند قهوه، قند می تواند انرژی آنی تولید کند. اگر چه خوردن هله هوله در ابتدا احساس خوبی در شما ایجاد می کند اما در نهایت باعث اضافه شدن دور شکم می شود وشما دچار افسردگی بیشتر می شوید.
از گیاهان و روغن های طبیعی استفاده کنید:
گل راعی و گل ساعت در کاهش اضطراب و افسردگی بسیار موثر است. با بو کردن این گل ها یا ماساژ بدن با روغن استوقودوس و بابونه می توان از افسردگی رهایی پیدا کرد.( قبل از مصرف این گیاهان با پزشک طب سنتی مشورت کنید.)

روزنامه خراسان،

 

 

5 1000
ارسال شده در 27 مهر 1395 توسط با موضوع عمومی | 286 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • با این علائم شما به افسردگی شدید مبتلا هستید
  • با این 7 شیوه موهای خود را محکم و قوی کنید
  • ترفند زیبایی عالی برای زندگی‌های پر مشغله
  • روغن دارچین خانگی موثرترین داروی تقویت جنسی
  • آموزش خود- کنترلی کودکان مبتلا به ADHD
  • سالمندان لطفا کاکائوی داغ را فراموش نکنند
  • طرز تهیه چای برگ زیتون و فواید آن
  • اختلال و ناتوانی در ایجاد ارتباط اجتماعی
  • محبوبترین ها

  • سخنرانی و تکنیک های موثر برای آن
  • 5 علت اصلی که استرس را علت افزایش وزن می کند
  • بهترین مسیرها برای رسیدن به آرامش
  • روشی برای اندازه گیری اعتماد به نفس
  • ۷ روش کارآمد برای متقاعد کردن افراد
  • پرخاشجو شدن در سنین پایین
  • شیوع اختلالات اضطرابی چقدر است؟
  • اصول رفتار با کودکِ فرزندخوانده
  • رپورتاژ

  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما