اگر در حال تلاش برای از کم کردن وزن خود هستید، باید تا حد ممکن از خوردن برخی کربوهیدرات ها به خصوص انواع تنقلات، پرهیز کنید. در حالی که برخی کربوهیدرات های خالص، مانند شیرینی و تارت، تنظیم قند خون را به هم می ریزد و شما را از هدف کاهش وزنتان دور می کند، بدنتان به منابع سالمی از این کربوهیدرات ها نیز نیاز دارد. مانند غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات.

کربوهیدرات ها سرشار از فیبر هستند که برای تولید انرژی به خصوص هنگام ورزش لازم اند. حذف کربوهیدرات ها از برنامه رژیم غذایی برای دراز مدت به کاهش وزن کمک می کند.

اما در نهایت اشتیاق بدن به آن ها سبب می شود تا دوباره شروع به خوردن بیش از حد آن ها کنید.

غلات:

غلات ماده ی غذایی کامل با سیری طولانی مدت است که قبل از انجام تمرینات در سالن ورزشی می توان مصرف نمود و لازم نیست خودتان را از آن محروم کنید.

ذرت بو داده:

هر فنجان ذرت بو داده 30% کالری دارد و به علت دارا بودن فیبر بالا به عنوان یک میان وعده بازدارنده اشتها استفاده می شود.

 

موز سبز:

موز سبز نسبت به موز رسیده دارای نشاسته مقاوم تری است که این نوع نسبت به نشاسته خالص و قند خالص در موز رسیده دیرتر هضم می شود.

 

نخود بو داده:

این نوع نخود لذیذ تر و مورد پسند تر است. اما مانند انواع دیگر حبوبات چون عدس و لوبیا غنی از فیبر کربوهیدرات و پروتئین است و برخلاف چیپس دارای کالری پایین، بدون قند و چربی اضافه است.

 

سیب زمینی پخته با کلم بروکلی :

سیب زمینی پخته با پنیر فرآوری شده کم چرب و کلم بروکلی یک عصرانه محسوب می شود. فیبر سیب زمینی و کلم به علاوه پروتئین پنیر باعث می شود تا شما انرژی لازم را از یک کربوهیدرات دریافت کنید و دیگر به یک نوشابه قوی بعد از غذا احتیاجی نخواهید داشت.

ارسال شده در 27 مهر 1395 توسط خانم عرب زاده با موضوع آشپزی رژیمی و سالم , سلامت اعضای خانواده

پیشنهاد سردبیر

  • آیا خوردن میوه می تواند جای وعده ی شام را بگیرد؟
  • نکات مراقبت از پوست برای افراد مشغول به کار در گردشگری و هتلداری ….
  • اوایل ازدواج و زوجین
  • تمرینات مهم برای بالا بردن قوای عضلات شکم
  • نشانه های مختلف برای اختلال پارانوئید
  • رسپی سالاد برای سیر نگه داشتن
  • چگونه درون خود را آرام کنیم؟
  • پاکسازی را اینگونه انجام دهید
  • معجزه گیاهان در تصفیه هوای خانه
  • کیک فندقی با سس شکلاتی
  • سالم ترین و مفیدترین شوینده ها برای خانه تکانی
  • مواردی مهم در رابطه با انتخاب جنسیت قبل از حاملگی
  • ورزش در هوای آلوده
  • درمان لثه با کاسنی
  • اک مک آلمانی
  • محبوبترین ها

  • روشی جدید برای طبخ شیرینی نارگیلی
  • پفک خانگی سالم و بی خطر
  • اک مک ایتالیایی
  • سوپ سبزیجات و نودل- رسپی سالم
  • خوراک گل کلم رژیمی در فر
  • در خانه همبرگر سالم با سس سالم درست کنید
  • کدوی پنیری مخصوص رژیمها
  • سالاد رژیمی برای کاهش وزن
  • پن کیک دو رنگ بدون تخم مرغ
  • اسنکی مخصوص گیاهخواران
  • پیراشکی از خمیر یوفکا و میلفوی
  • ماست و دوشاب برای صبحانه
  • کمپوت به و انار
  • طبخ پلو مرغ به روش جدید
  • باقلواهای چوبی فندقی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است