کاهش درد کمر فشار به ستون فقرات دمر خوابیدن‌

 

با اینکه پزشکان همیشه در مورد نوع خوابیدن به ما هشدار های لازم را می دهند و از عواقب دردناک قراردادن بدن در موقعیت های دردناک هشدار داده اند، اما با این حال هنوز هم  بسیاری از مردم به میل خود و در هر حالتی که دوست دارند می خوابند و خیلی ها هم ترجیح می دهند روی شکم بخوابند، که ضربه ی بدی به آن ها وارد می کند.

خوابیدن در حالت درازکش (دمر خوابیدن) برای بزرگسالان  شاید خیلی مسئله ساز نباشد. با این حال یک تکان ناگهانی در افرادی که کمر درد مزمن دارند باعث ایجاد ناراحتی و درد می شود. در برخی موارد نیز خوابیدن روی شکم باعث آسیب رساندن به ستون فقرات شده و یا کمرتان را ضعیف می کند.

اگر به زور بخواهید فراتر از حد طبیعی بدن خود را بکشید، ربات پشت ستون فقرات پاره خواهند شد که این منجر به بدتر شدن درد  در کمر شما می شود.

اگر نمی توانید روش خواب خود را اصلاح کنید، روش هایی برای کاهش درد به شما ارائه می دهیم. اگر روی شکم می خوابید یک بالش زیر شکم خود قرار دهید تا از فشار بیشتر به کمرتان جلوگیری کنید. اگر به پهلو می خوابید پاهای خود را به سمت قفسه ی سینه بالا بیاورید و یک بالش میان پاهای خود قرار دهید. این روش نیز به کاهش درد  در کمر شما کمک می کند. اگر به پشت کمر می خوابید، یک بالش کوچک یا حوله ی لوله شده ای را زیر زانوهای خود قرار دهید. در این روش شما  به کمر خود کمک می کنید و حالت منحنی طبیعی کمرتان را حفظ می کنید

. فراموش نکنید که کمر ستون بدن شماست؛ پس برای محکم نگه داشتن دیگر استخوان ها و حفظ سلامت خود، آن را در موقعیت هایی که فشار به آن وارد شود قرار ندهید.

ارسال شده در 27 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آناتومی و فیزیولوژی انسان , فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • خرید نان هایی که خیلی برشته اند،ممنوع
  • خواص درمانی شیر این پستاندار
  • سنگ کلیه و راهکار هایی برای دفع راحت آن
  • آنچه که باید درباره بچه های طلاق بدانیم
  • علائم و درمان تاندونیت را باهم مرور میکنیم
  • درمانی طبیعی برای تنگی نفس
  • اهمیت تامین ید و آهن برای کودک
  • حواس پرتی چگونه قابل درمان است؟
  • توجه به مصرف داروهاي ضد چاقي
  • خوابیدن در اتاق بدون نور
  • نمونه گیری از پرزهای جفتی جنین (CVS ) برای چه منظوری استفاده میشود؟
  • پیامدهای مضر افت قند خون
  • دانستنی جالب درباره ی سی تی انژیوگرافی قلبی
  • گوشت بوقلمون برای چه افرادی فایده دارد
  • اگر می خواهید رژیم غذایی گیاه خواری داشته باشید بخوانید
  • محبوبترین ها

  • قلبتان را با پیاز زنده نگه دارید
  • نگاهی به عملکرد ویتامین ها در بدن شما
  • کالری موجود در خیار و گوجه فرنگی و لاغری با آن
  • 8 توصیه ساده و آسان برای تناسب اندام
  • افسردگی ها نیز با غذا درمان می شوند
  • درمان روزاسه با رژیم غذایی مناسب
  • زمان مناسب برای تغذیه قبل از فعالیت ورزشی
  • رژیمی به نام TCL
  • عمری طولانی با دریافت کالری مناسب
  • دریافت پتاسیم با این مواد غذایی
  • اگر می خواهید کم خونی نگیرید این عادات را کنار بگذارید
  • غذاخورشدن کودک با این کارها
  • میهمانی گرفتن به صرف صبحانه
  • از کجا بدانیم شکلاتی که خریدیم مرغوب است؟
  • 7 نکته در ارتباط با افزایش وزن طبیعی و سالم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است