دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین

 

کاهش درد کمر فشار به ستون فقرات دمر خوابیدن‌

 

با اینکه پزشکان همیشه در مورد نوع خوابیدن به ما هشدار های لازم را می دهند و از عواقب دردناک قراردادن بدن در موقعیت های دردناک هشدار داده اند، اما با این حال هنوز هم  بسیاری از مردم به میل خود و در هر حالتی که دوست دارند می خوابند و خیلی ها هم ترجیح می دهند روی شکم بخوابند، که ضربه ی بدی به آن ها وارد می کند.

خوابیدن در حالت درازکش (دمر خوابیدن) برای بزرگسالان  شاید خیلی مسئله ساز نباشد. با این حال یک تکان ناگهانی در افرادی که کمر درد مزمن دارند باعث ایجاد ناراحتی و درد می شود. در برخی موارد نیز خوابیدن روی شکم باعث آسیب رساندن به ستون فقرات شده و یا کمرتان را ضعیف می کند.

اگر به زور بخواهید فراتر از حد طبیعی بدن خود را بکشید، ربات پشت ستون فقرات پاره خواهند شد که این منجر به بدتر شدن درد  در کمر شما می شود.

اگر نمی توانید روش خواب خود را اصلاح کنید، روش هایی برای کاهش درد به شما ارائه می دهیم. اگر روی شکم می خوابید یک بالش زیر شکم خود قرار دهید تا از فشار بیشتر به کمرتان جلوگیری کنید. اگر به پهلو می خوابید پاهای خود را به سمت قفسه ی سینه بالا بیاورید و یک بالش میان پاهای خود قرار دهید. این روش نیز به کاهش درد  در کمر شما کمک می کند. اگر به پشت کمر می خوابید، یک بالش کوچک یا حوله ی لوله شده ای را زیر زانوهای خود قرار دهید. در این روش شما  به کمر خود کمک می کنید و حالت منحنی طبیعی کمرتان را حفظ می کنید

. فراموش نکنید که کمر ستون بدن شماست؛ پس برای محکم نگه داشتن دیگر استخوان ها و حفظ سلامت خود، آن را در موقعیت هایی که فشار به آن وارد شود قرار ندهید.

5 1000
ارسال شده در 27 مهر 1395 توسط با موضوع آناتومی و فیزیولوژی انسان , فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • بالاخره چای سبز باعث لاغری می شود یا نه؟
  • عوامل تشدید کننده کاهش اعتماد به نفس یک نوجوان
  • ویتامین حیاتی برای خردسالان
  • چگونه پدری ایده آل باشیم
  • ابتلا به اختلالات تیروئید از کودکی
  • شستشوی دست ها 50 درصد از ابتلا به آنفلوانزا پیشگیری میکند
  • آیا از علت و درمان سرگیجه خبر دارید؟
  • عارضه نعوظ به صورت دائمی
  • محبوبترین ها

  • در انواع رابطه جنسی انتقال ایدز تا چه حد ریسک پذیر است ؟
  • ایجاد اختلالات جنسی در آقایان
  • برخی نیازهای جنسی اقایان که به انها بی توجهید!
  • چه چیز هایی تمایلات جنسی مردان و زنان را از بین می برد
  • علل پریود نشدن و نازایی حتی با وجود مصرف دوفاستون
  • آنچه که باید درباره خود ارضایی در سنین مختلف بدانید
  • از اختلال انزال چه میدانید؟
  • همه خطرات عدم آگاهی جنسی در جامعه
  • رپورتاژ

  • لاغری و زیباسازی اندام دکتر شاهین بهجو
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • دکتر پورحقیقی متخصص دندانپزشکی زیبایی
  • بالون معده بدون نیاز به بیهوشی و بستری توسط دکتر فرامرزی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x